Beleg op brood

08-03-2018 04:39 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie lekker op brood?

Ik eet standaard kipfilet/kalkoenfilet/pindakaas/rookvlees.
Ik zou wat gevarieerder willen eten.

En manieren willen weten om brood lekkerder te maken, dacht zelf aan komkommer of tomaat maar er zijn vast meer manieren.
Alle reacties Link kopieren
Aan mij zal je weinig hebben want ik eet vooral kaas op brood, met of zonder tomaat/komkommer.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
08-03-2018 04:42
Aan mij zal je weinig hebben want ik eet vooral kaas op brood, met of zonder tomaat/komkommer.
Kaas eet ik ook vaak haha.

Jong belegen meestal ;)
Alle reacties Link kopieren
Kaas, appelstroop en pindakaas (niet tegelijk op een boterham, hoor :-D
Sandwichspread
Beetje roomkaas en dan kipfilet of Rookvlees
Gekookte Gelderse worst
Palingworst
Ossenworst
Filet americain (verschillende smaakjes)
Omelet
Avocado met kipfilet
Chocopasta
Alle reacties Link kopieren
Hummus met kipfilet en tomaat. Super lekker
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Voor mezelf eigenlijk alleen maar gesmolten kaas; veel broodjes zijn zonder iets erop al lekker genoeg. Zitten pitten en zaden in en ik eet niet meer dan hooguit twee, maar normaliter één broodje per dag en wel voor het slapengaan.

Overdag eet ik geen brood omdat ik daar zo'n honger van krijg dat mijn hele dag verpest is inclusief mijn eetlust 's avonds.

Wat ik vroeger als beleg lekker vond was banaan, kaas, alleen roomboter, komkommer met mayo, paling, eiersalade, kerriesalade, leverworst en vooral aardbeien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Pindakaas, kaas, marmite, hummus, smeerworst. En vaak bak ik een eitje voor op brood. Kost nauwelijks meer tijd dan kaas schaven.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van bouwpakketjes
smeersel; kruidenkaas, boter, humus, mosterd of ketchup bijvoorbeeld
eiwit: kaas, ei (gekookt, omelet, eiersalade) vleeswaren
groente: komkommer, tomaat, paprika, lente ui, sla

pindakaas met banaan is ook lekker.

Ik eet niet vaak meer brood. Wanneer ik brood eet, dan eet ik minder boterhammen echter ik beleg ze wel veel dikker.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties..
Alle reacties Link kopieren
Een boterham met pindakaas, plakjes appel, een beetje suiker en kaneel en dan even onder grill in de oven.

Ik rooster meestal mijn boterham en doe daar kaas op.
Alle reacties Link kopieren
Huttenkase, en dan aankleden met tomaat en peper. of huttenkase met wat honing erover.

Niet zo gezond maar wel heel erg lekker: plakjes tomaat met suiker erover.

Dunne plakjes ontbijtkoek. Vroeger als kind kreeg ik ook wel speculaasjes. heel af en toe dan. tegenwoordig hebben ze hier speculoospasta en schuddebuikjes daarvoor uitgevonden.

Carpaccio is ook lekker met pesto, rucola en wat parmezaansekaas

Roomkaas met zalm

Roerei/omelet

Tosti maken met kaas, pizzasaus en salami

Nu heb ik honger...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
MonteCara* schreef:
08-03-2018 08:26
Een boterham met pindakaas, plakjes appel, een beetje suiker en kaneel en dan even onder grill in de oven.
oeh, dat klinkt goed! dat ga ik morgen proberen. ben gek op kaneel met appel
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
missdory schreef:
08-03-2018 05:37
Kaas, appelstroop en pindakaas (niet tegelijk op een boterham, hoor :-D
kaas met appelstroop kan anders heel goed!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Luuknl1 schreef:
08-03-2018 04:39
Ik zou wat gevarieerder willen eten.
Kijk eens verder dan brood.
Alle reacties Link kopieren
Smeersels zoals hummus, Hüttenkäse en Paturain zijn altijd lekker
Alle reacties Link kopieren
favoriet hier op dit moment (dat verschilt nogal eens): tonijnsalade met een beetje wasabipasta.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
-Hummus, komkommer
-Hummus, bietjes
-Hummus, gegrilde groenten
-Avocado, tomaat, citroensap, pepper, zout
-Soort salsa, tomaat, knoflook, ui, azijn, peterselie,peper, zout
-Gebakken ui en champignons
-Witte bonen in tomatensaus
-Muharmara
-Allerlij zelf gemaakte groente of bonen spreads etc

-Pindakaas, sambal, komkommer
-Pindakaas, jam
Alle reacties Link kopieren
- Mierikswortelspread met schijfjes augurk
- Brood met alleen komkommer of avocado
- Hummus met spinazie, komkommer, tomaat
- Hummus met zwarte olijven
Mag ik even tussendoor? Ik lees veel hummus maar welke variant vinden jullie dan het lekkerst? In de supermarkt staan zoveel versies.... ik snap dat niemand kan zeggen wat ik lekker vind maar ik ben wel benieuwd wat nou de meest gangbare (veilige :D ) is. Pikant, Classic, sesam, ras El hanout enz. Ik ben echt een leek op hummus-gebied en ik kan ze allemaal gaan proberen maar een uitgangspuntje is wel handig....

Beetje off-topic maar TO is vast ook heel erg benieuwd (toch TO?) en om hier nou een heel topic over te openen is ook weer zo wat.
Alle reacties Link kopieren
appagante schreef:
08-03-2018 16:18
Mag ik even tussendoor? Ik lees veel hummus maar welke variant vinden jullie dan het lekkerst? In de supermarkt staan zoveel versies.... ik snap dat niemand kan zeggen wat ik lekker vind maar ik ben wel benieuwd wat nou de meest gangbare (veilige :D ) is. Pikant, Classic, sesam, ras El hanout enz. Ik ben echt een leek op hummus-gebied en ik kan ze allemaal gaan proberen maar een uitgangspuntje is wel handig....

Beetje off-topic maar TO is vast ook heel erg benieuwd (toch TO?) en om hier nou een heel topic over te openen is ook weer zo wat.
meestal koop ik de naturel/classic bij AH. die vind ik het lekkerst en goed van structuur en dikte. die is ook makkelijk te combineren met andere dingen zoals tomaat, ei, avocado etc. Die andere smaakjes trekken me niet zo. als ik pikant wil dan doe ik er wel iets bij wat pikant is. Jalapenos bijvoorbeeld.
Don't cry, buy a bag and move on.
Old Amsterdam.

Eventueel aangevuld met radijs, komkommer, tomaat, gekookt ei, sla (tegelijk of in wisselende samenstelling).
Alle reacties Link kopieren
appagante schreef:
08-03-2018 16:18
Mag ik even tussendoor? Ik lees veel hummus maar welke variant vinden jullie dan het lekkerst? In de supermarkt staan zoveel versies.... ik snap dat niemand kan zeggen wat ik lekker vind maar ik ben wel benieuwd wat nou de meest gangbare (veilige :D ) is. Pikant, Classic, sesam, ras El hanout enz. Ik ben echt een leek op hummus-gebied en ik kan ze allemaal gaan proberen maar een uitgangspuntje is wel handig....

Beetje off-topic maar TO is vast ook heel erg benieuwd (toch TO?) en om hier nou een heel topic over te openen is ook weer zo wat.
Van de winkel vind ik gekarameliseerde ui & tijm van maza lekker, verder naturel, pikant of zon gedroogde tomaat.
Maar het is ook heel makkelijk en lekker om zelf hummus te maken
Alle reacties Link kopieren
Gerookte zalm, hummus (de gewone van de versafdeling van AH), filet american, geitenkaasspread met honing van de Lidl, plakjes geitenkaas met honing onder de grill.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven