Koekjes/ snoepjes met minder suiker

18-04-2018 20:53 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
heb nu al diverse gezonde koekjes en snoepjes geprobeerd maar vind de smaak vaak beetje Weeïg.

Wie heeft een tip voor echt lekkere koekjes en snoepjes??
Alle reacties Link kopieren
Drop!
Koekjes en snoepjes zijn natuurlijk per definitie niet gezond.
Betekent niet dat je ze niet zou kunnen eten, maar gezond zijn ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Neem de helft van wat je anders zou nemen, scheelt 50% in calorien, daar kan geen ander snoepje tegen op
Je moet wennen aan de smaak met minder suiker. Bij de biologische winkel vind je vaak koek zonder suiker/minder suiker/anders gezoet.
MarindaH schreef:
18-04-2018 20:58
Je moet wennen aan de smaak met minder suiker. Bij de biologische winkel vind je vaak koek zonder suiker/minder suiker/anders gezoet.
Waarom zou je?

Ik eet liever iets écht lekkers en dan bij uitzondering, dan wat vaker een slap aftreksel wat het net niet is.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak bv bananenbrood en kwarkbrood. Vind ik erg lekker, maar het is ook hoe je je erop instelt. Ik vind een vers mergpijpje van de bakker van een andere orde.
Alle reacties Link kopieren
Geef dan eens een voorbeeld van wat je echt lekker vindt en van wat je weeïg vindt smaken ?
Dat is allemaal zó persoonlijk. Ik houd zelf bijvoorbeeld helemaal niet zo van koekjes die gezoet zijn met rozijnen, ik heb liever iets met gewoon weinig suiker.
nounou
SpringDing schreef:
18-04-2018 21:00
Waarom zou je?

Ik eet liever iets écht lekkers en dan bij uitzondering, dan wat vaker een slap aftreksel wat het net niet is.

Waarom? Omdat ik geen geraffineerde suiker wil eten. Gelukkig ben ik niet zo'n zoetekauw, dus ik mis het niet.
google eens op fruitleer
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de koeken van de Aldi lekker, die dingen die eruit zien als vogelvoer en alleen gezoet zijn met een beetje appel of kokos.
Maar wederom, gewoon lekker als tussendoortje. Niet lekker als in: dat eet ik 's avonds vol smaak bij m'n lievelingsserie.
Alle reacties Link kopieren
Krentenbol misschien?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
18-04-2018 21:14
Waarom? Omdat ik geen geraffineerde suiker wil eten. Gelukkig ben ik niet zo'n zoetekauw, dus ik mis het niet.
Maar alle suikervervangers zijn eigenlijk ook rotzooi. Honing is net zo slecht.

Dus waarom moet je per se een snoepje of een koekje eten? Neem dan noten, stuk komkommer, snoeptomaatjes etc. En wil je een keer een koekje of een snoepje, neem dan gewoon een lekker fout iets, en geniet er dan dubbel en dwars van. Je gaat er echt niet dood aan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zelf koekjes bakken en er dan iets minder suiker in doen dan in recept staat, doe ik meestal ook, en je proeft het verschil niet.
Alle reacties Link kopieren
Zelf havermoutkoekjes maken van havermout en banaan.
Alle reacties Link kopieren
Koekjes en snoep is gewoon niet gezond dus die hoef je ook niet "zonder" suiker te gaan zoeken. Ik zet zonder tussen haakjes omdat het zo nep is als wat. Maisstroop melasse, honing, geconcentreerd appel/druif etc en wat ze al niet meer verzinnen om suiker geen suiker te noemen.
Dadels zijn gedroogd en bevatten dus veel meer suiker per 100 gr dan normaal. Daar kun je wel wat mee zoeten maar het is net zo goed/slecht als de witte korreltjes in de suikerpot wat gewoon uit de o zo gezonde biet komt. Als je echt iets met minder suiker wil let dan bij de voedingswaarde op de koolhydraten Bijna altijd is dat wel boven de 40 en dat is gewoon veel. Neem dat gewoon het koekje dat je lekker vind.
hamerhaai schreef:
18-04-2018 22:10
Maar alle suikervervangers zijn eigenlijk ook rotzooi. Honing is net zo slecht.

Dus waarom moet je per se een snoepje of een koekje eten? Neem dan noten, stuk komkommer, snoeptomaatjes etc. En wil je een keer een koekje of een snoepje, neem dan gewoon een lekker fout iets, en geniet er dan dubbel en dwars van. Je gaat er echt niet dood aan.

O inderdaad, beter helemaal niet. Maar honing is veel zoeter dan suiker, dus je hebt er minder van nodig om iets te zoeten. En dan krijg je dus minder suiker binnen dan met een koekje dat voor 30/40 procent uit suiker bestaat. En gezoet met rozijnen is nog beter,omdat je dan nóg minder suiker binnen krijgt.
nina1966 schreef:
18-04-2018 22:16
Koekjes en snoep is gewoon niet gezond dus die hoef je ook niet "zonder" suiker te gaan zoeken. Ik zet zonder tussen haakjes omdat het zo nep is als wat. Maisstroop melasse, honing, geconcentreerd appel/druif etc en wat ze al niet meer verzinnen om suiker geen suiker te noemen.
Dadels zijn gedroogd en bevatten dus veel meer suiker per 100 gr dan normaal. Daar kun je wel wat mee zoeten maar het is net zo goed/slecht als de witte korreltjes in de suikerpot wat gewoon uit de o zo gezonde biet komt. Als je echt iets met minder suiker wil let dan bij de voedingswaarde op de koolhydraten Bijna altijd is dat wel boven de 40 en dat is gewoon veel. Neem dat gewoon het koekje dat je lekker vind.

Dit is dus onzin. Die biet is helemaal uit elkaar getrokken totdat er alleen suiker overblijft. Die witte korreltjes in je pot zijn dus 100 procent suiker. Gedroogd fruit is dat niet, zo'n dadel is niet 100 procent suiker.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
18-04-2018 22:10
Maar alle suikervervangers zijn eigenlijk ook rotzooi. Honing is net zo slecht.

Dus waarom moet je per se een snoepje of een koekje eten? Neem dan noten, stuk komkommer, snoeptomaatjes etc. En wil je een keer een koekje of een snoepje, neem dan gewoon een lekker fout iets, en geniet er dan dubbel en dwars van. Je gaat er echt niet dood aan.
Sukrin en stevia zijn geen troep hoor. En echte honing bevat ook veel goede stoffen.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
18-04-2018 22:53
Sukrin en stevia zijn geen troep hoor. En echte honing bevat ook veel goede stoffen.

Dat wil de voedingsindustrie je graag doen geloven.

De bijen worden gewoon gevoerd met suiker. En Sukrin en Stevia is echt niet zo gezond als ze je laten geloven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
18-04-2018 22:28
O inderdaad, beter helemaal niet. Maar honing is veel zoeter dan suiker, dus je hebt er minder van nodig om iets te zoeten. En dan krijg je dus minder suiker binnen dan met een koekje dat voor 30/40 procent uit suiker bestaat. En gezoet met rozijnen is nog beter,omdat je dan nóg minder suiker binnen krijgt.
dat is een mooie stelling.
Hoe wordt zoetheid gemeten dan?
Alle reacties Link kopieren
De mensen die nu gemiddeld 85 jaar worden hebben toch ook hun hele leven gewoon koek & snoep gegeten? Hoe oud moet je tegenwoordig worden dan en is het nog wel leuk om oud te worden?

Misschien dat je binnenkort een pil kan slikken om je DNA naar het beginstadium terug te laten gaan en een pil om daarmee al je weefsels te herbouwen en dan krijgt een 100-jarige haar perzikhuidje en haarpigment terug.

Heb je je al die tijd voor niks ontzien. Je hoeft je vaten niet te sparen want je kan nieuwe nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-04-2018 08:05
dat is een mooie stelling.
Hoe wordt zoetheid gemeten dan?
Ja, dat is wel een vraag. Zal dat met sensoren gaan of toch met proevers?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
18-04-2018 22:34
Dit is dus onzin. Die biet is helemaal uit elkaar getrokken totdat er alleen suiker overblijft. Die witte korreltjes in je pot zijn dus 100 procent suiker. Gedroogd fruit is dat niet, zo'n dadel is niet 100 procent suiker.
Maar om het lekker zoet te krijgen moet je er dus heel veel van gebruiken en zit je onder de streep dus gewoon evenveel suiker te eten.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
18-04-2018 22:58
Dat wil de voedingsindustrie je graag doen geloven.

De bijen worden gewoon gevoerd met suiker. En Sukrin en Stevia is echt niet zo gezond als ze je laten geloven.
Wat is er mis met stevia? TIs gewoon een plantje, niks mis mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven