Lasagne vannacht op het aanrecht laten staan, nog invriezen?

15-07-2018 08:20 70 berichten
Hoi,

Ik heb gisteren een goddelijk lekkere lasagne gemaakt. Maar vanochtend werd ik wakker en zag ik dat hij nog op het aanrecht stond. Kan ik hem alsnog invriezen of gooi ik het weg?
Met die warmte? Nee natuurlijk niet.Zonde
Als hij nog gewoon ruikt zou ik het wel doen hoor. Een nachtje kan geen kwaad naar mijn idee, zo ontzettend warm is t ‘s nachts nu ook weer niet.
Het is gewoon kamer temperatuur in mijn huis, 21 graden. Dus niet bijzonder warm. Maar is dat niet een temperatuur waar bacteriën lekker op gedijen?
Nou nee. Dat zou ik niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet meer eten na een nacht, zeker met deze warmte. Het is hier niet onder de 20 graden geweest terwijl we alles laten doortochten tot we naar bed gaan, dat zijn temperaturen waarbij bacteriën floreren. Zonde hoor maar ik zou het risico niet nemen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Boven de 10 graden delen salmonella bacteriën zich al. Ga maar na, dus.
Alle reacties Link kopieren
Kan je nog prima invriezen of vandaag opeten. Gebeurd mij ook weleen. Geen enkel probleem en wordt zoveel eten weggegooid dat nog goed is.
Alle reacties Link kopieren
Geen haar op mijn hoofd die daar nog een vork in zou prikken.
Wel zonde hoor, is mij ook wel eens overkomen en dan ook gewoon áltijd bij dingen die érg lekker waren...
Vesper- schreef:
15-07-2018 08:29
Boven de 10 graden delen salmonella bacteriën zich al. Ga maar na, dus.
Moeten ze er wel al inzitten en die kans is vrij klein hoor.
Weet niet. Invriezen doodt natuurlijk wat bacteriën en opnieuw verhitten ook. Zou het denk ik wel aandurven
Ik laat regelmatig een bakje eten van die avond op het aanrecht staan. Bakje met de deksel een klein stukje open ivm condens van het warme eten. Dat neem ik dan de volgende dag mee als lunch naar mijn werk. Ben nog nooit ziek geworden hiervan. Ik zou het dus rustig invriezen nog.
SallySpectra* schreef:
15-07-2018 08:32
Moeten ze er wel al inzitten en die kans is vrij klein hoor.
Tja, een vrij kleine kans is alsnog een kans. Ik zou het risico niet nemen. Wat als er ongemerkt een vlieg op gaat zitten? Brrrrr. .
Alle reacties Link kopieren
Gewoon opeten. Echt, dat kan prima. Flink verhitten in de oven voor je het opeet.

Anders gaat er weer een kilo prima eten de kliko in. Stop die onnodige verspilling.
Whomi schreef:
15-07-2018 08:35
Ik laat regelmatig een bakje eten van die avond op het aanrecht staan. Bakje met de deksel een klein stukje open ivm condens van het warme eten. Dat neem ik dan de volgende dag mee als lunch naar mijn werk. Ben nog nooit ziek geworden hiervan. Ik zou het dus rustig invriezen nog.

Dit en is vries het ook gewoon alsnog in. Kan echt prima!!!
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
15-07-2018 08:34
Weet niet. Invriezen doodt natuurlijk wat bacteriën en opnieuw verhitten ook. Zou het denk ik wel aandurven
Invriezen dood geen bacteriën.
De lage temperatuur zorgt er alleen voor dat ze zich niet vermenigvuldigen.
stippensokken schreef:
15-07-2018 08:42
Gewoon opeten. Echt, dat kan prima. Flink verhitten in de oven voor je het opeet.

Anders gaat er weer een kilo prima eten de kliko in. Stop die onnodige verspilling.
Dit dus. Gewoon invriezen en voor consumptie flink verhitten.
Ik heb hem toch met pijn in mijn hart weggegooid. Superzonde, maar liever dit dan een hele dag op de wc...
sugarmiss schreef:
15-07-2018 08:44
Invriezen dood geen bacteriën.
De lage temperatuur zorgt er alleen voor dat ze zich niet vermenigvuldigen.
Oh, dan waren het vlooien
Alle reacties Link kopieren
oldschoolchic schreef:
15-07-2018 08:51
Ik heb hem toch met pijn in mijn hart weggegooid. Superzonde, maar liever dit dan een hele dag op de wc...
Zo zonde, deze verspilling. Je had hem wel bij mij mogen komen brengen.
HaPu schreef:
15-07-2018 08:56
Oh, dan waren het vlooien
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
15-07-2018 08:35
Ik laat regelmatig een bakje eten van die avond op het aanrecht staan. Bakje met de deksel een klein stukje open ivm condens van het warme eten. Dat neem ik dan de volgende dag mee als lunch naar mijn werk. Ben nog nooit ziek geworden hiervan. Ik zou het dus rustig invriezen nog.
Dat je eens iets opeet als je het vergeten bent om in de koelkast te doen, kan ik nog begrijpen.

Maar om dat nu structureel en bewust te doen, dat snap ik niet. Waarom dat risico nemen? Zet het toch gewoon in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
15-07-2018 08:42
Gewoon opeten. Echt, dat kan prima. Flink verhitten in de oven voor je het opeet.

Anders gaat er weer een kilo prima eten de kliko in. Stop die onnodige verspilling.



In de tuin gooien voor de vogels kan ook :idee:

Of als je geen tuin hebt, 's-morgens ergens voor de meeuwen / kauwtjes / eksters etc, die eten het wel op en worden er niet ziek van denk ik
Of wel, maar dan zie je ze niet creperen.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
15-07-2018 09:18



In de tuin gooien voor de vogels kan ook :idee:

Of als je geen tuin hebt, 's-morgens ergens voor de meeuwen / kauwtjes / eksters etc, die eten het wel op en worden er niet ziek van denk ik
Je bedoelt ratten en muizen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven