Mock duck/chicken

16-08-2018 23:04 13 berichten
Hallo!

Wie heeft er ervaring met de mock duck of chicken van de toko? Ze zitten in blauwe blikjes en het is van seitan gemaakt. Het schijnt zelfs een ‘velletje’ te hebben zoals kip/eend.

Nu vind ik de meeste vlees vervangers niet lekker die op vlees zouden moeten lijken maar ik ben toch nieuwsgierig...

Dus! Wie heeft er ervaring mee (goede of slechte)? Ik ben zo benieuwd voor ik het ga kopen.

Oh ja, mocht iemand er goede ervaringen mee hebben en een lekker recept, tell me!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk, vooral de mock duck uit die blauwe blikjes. (Maar de mock chicken is ook lekker, ze schelen niet heel veel, de mock duck is wat zoeter volgens mij). Ze hebben inderdaad ook een soort velletje erop gekleid, dat je heel lekker kunt bakken.

Het is zachter dan echt vlees, ik vind dat heel lekker. Ik heb ooit in een vietnamees restaurant zowel de echte eend als de mock duck besteld om te vergelijken, en ik vond de mock duck veel lekkerder, terwijl ik echt gek ben op echte eend ook.

Maar als je normaal niet van vleesvervangers houdt die op vlees moeten lijken... dan weet ik niet of je het lekker vindt hoor. Wat vind je normaal gesproken niet lekker aan dat soort vleesvervangers dan?
Ik vind die vleesvervangers op basis van lupine en soja nooit zo super geslaagd, lupine vind ik echt enorm muf smaken (daarom koop ik ook niks wat op basis daarvan is) en op basis van soja vind ik redelijk, ligt wel aan het merk. Maar ik koop dat dus ook bijna nooit.

En toch om een of andere reden triggert die mock duck een soort nieuwsgierigheid :hyper:
Vooral omdat ik nog nooit seitan gegeten heb, of iets op basis van seitan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het niet, 'mock duck', van de toko. Wel seitan uit de natuurvoedingswinkel, maar het is dus seitan in blik ?
Dank voor de tip, ik ga morgen eens kijken :)
nounou
zazamaenade schreef:
16-08-2018 23:59
Ik ken het niet, 'mock duck', van de toko. Wel seitan uit de natuurvoedingswinkel, maar het is dus seitan in blik ?
Dank voor de tip, ik ga morgen eens kijken :)
https://gewoonvegan.nl/mock-chicken-seitan/

:D
Alle reacties Link kopieren
Dank !
Ik zag dat er MSG (vetsin) inzit, en dat is in de natuurvoedingswinkel niet (en daar is het biologisch) maar ik wil het toch een keer proberen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ah ok, als het vooral de smaak van lupine is die je tegenstaat, dan kun je zeker wel een keer seitan proberen!

Het is het lekkerst als je het bakt. Ik gebruik de mock duck vooral als kipvervanger in aziatische gerechten, bijvoorbeeld als een soort kipsate met pindasaus en rijst, of in tikka massala ofzo.

Mijn man is er niet zo gek op als ik helaas, die heeft vaak het gevoel dat-ie 'niet gegeten heeft' als het geen echte kip was. Hij is dan weer meer overtuigd van de kipstuckjes van de vegetarische slager, die lijken ook echt veel meer op echte kip, ze zijn vezeliger dan seitan.
Alle reacties Link kopieren
Seitan heeft een verse broodsmaak in de basis ook al kruid je ze. Ik heb diverse recepten gemaakt, kan ze ook opeten maar daarna denk ik: "nu moet ik nog écht eten".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Probeer eerst de seitan fried chicken. Daarvan zijn er recepten zijn op youtube. Een grote zak gluten kopen en experimenteren maar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je een natuurwonder bent met specerijen en kruiden is de kans dat je er iets eetwaardigs van maakt een stuk groter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
17-08-2018 08:28
Probeer eerst de seitan fried chicken. Daarvan zijn er recepten zijn op youtube. Een grote zak gluten kopen en experimenteren maar.
Thanks! Daar ga ik zeker ook mee aan de slag :)
Zelf seitan maken is ook leuk trouwens. Met behulp van glutenmeel (o.a. bij sommige toko's te koop). Dan kun je variëren met textuur en kruiden (zie de vele recepten op internet).
snug schreef:
17-08-2018 10:18
Zelf seitan maken is ook leuk trouwens. Met behulp van glutenmeel (o.a. bij sommige toko's te koop). Dan kun je variëren met textuur en kruiden (zie de vele recepten op internet).
Ben nu erg benieuwd iig! Ik ha vanavond even een lijstje maken dmv recepten, en morgen naar de toko! Word een grotere boodschap dan gepland haha :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven