Een goed vegetarisch kookboek gezocht

18-08-2018 18:58 41 berichten
Wat is jouw favoriete vegetarische kookboek?

Ik wil er een aanschaffen met niet al te ingewikkelde gerechten, waarvoor je niet heel lang in de keuken hoeft te staan. Makkelijk verkrijgbare ingredienten. Met gezonde recepten (ook geschikt om toch aan de nodige eiwitten etc te komen, dus voldoende recepten met bonen etc)
https://www.bol.com/nl/p/de-vegabijbel/ ... 006522080/

Dit is imo de beste.

Van de Xenos is er '40 vegetarische gerechten' daarin staan wat eenvoudiger recepten, maar allemaal lekker en binnen een half uurtje te bereiden, maar ik weet niet of die nog te verkrijgen is.
Alle reacties Link kopieren
How not to die cookbook. Allemaal simpele lekkere recepten.
Dank voor de tips.
Liever geen veganistisch kookboek, daarvoor ben ik veel te dol op zuivel.
De dikke vegetarier is wel een leuk kookboek
Alle reacties Link kopieren
Plenty, van Ottolenghi!
Dikke vegetarier ga ik opzoeken.

Plenty heb ik, toch maar eens wat vaker in kijken :whistle:
Veg vond ik echt geweldig, net als Heel veel veg, beide van hugh fearnley
Ja, Veg kan ik je ook aanraden. En De Groentebijbel van Mari Maris.
ucchan schreef:
18-08-2018 19:31
Veg vond ik echt geweldig, net als Heel veel veg, beide van hugh fearnley
Die vond ik qua voedingswaarden geen van beiden erg verantwoord, vaak weinig eiwitten in de gerechten.

Ik vind the green kitchen at home een erg fijn boek: geschreven door een diëtist, dus goed gebalanceerde maaltijden en opgedeeld in snelle/gemakkelijke maaltijden en wat complexere gerechten 'voor in het weekend'. Wel vaak vrij veel ingrediënten, maar allemaal makkelijk te verkrijgen (en als je een goed gevulde kruidenkast hebt, heb je veel ook al in huis).
Alle reacties Link kopieren
'De complete vegetarische keuken' van Rose Elliot. Alles wat ik daaruit maak is een succes.
Alle reacties Link kopieren
De kookboeken van Anna Jones, met name A new way to eat en A new way to cook (er zijn ook Nederlandse vertalingen van). Ik heb hier al heel veel uit gekookt en alles was lekker. De meeste recepten zijn ook heel geschikt voor doordeweeks.
Alle reacties Link kopieren
Vliegensvlug vegetarisch vind ik geweldig, maar dat heb ik al heel lang, dus of dat nog te krijgen is? Verder ben ik fan van Ottolenghi en van de Dikke Vegetarier. En de dunnen Vegetarier voor de snelle gerechten.
Alle reacties Link kopieren
Vegarabia,

Erg lekker, divers en net wat anders.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
18-08-2018 20:01
Vliegensvlug vegetarisch vind ik geweldig, maar dat heb ik al heel lang, dus of dat nog te krijgen is? Verder ben ik fan van Ottolenghi en van de Dikke Vegetarier. En de dunnen Vegetarier voor de snelle gerechten.
Nee. Ik heb hem jaren geleden uit de bieb gehaald en kon hem toen al nie meer kopen, had het graag gewild, want ben het absoluut met je eens.
Bedankt voor alle tips, ben ik blij mee!
Head* schreef:
18-08-2018 20:27
Bedankt voor alle tips, ben ik blij mee!
Je kan ook veel recepten vinden op deze site

https://veganchallenge.nl/zoek-recept/#
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
18-08-2018 20:27
Nee. Ik heb hem jaren geleden uit de bieb gehaald en kon hem toen al nie meer kopen, had het graag gewild, want ben het absoluut met je eens.

Is gewoon te koop bij bol.com
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
18-08-2018 22:01
Is gewoon te koop bij bol.com
Dan is ie weer nieuw in productie of 2e hands aangeboden nu. Toen was ie echt nergens te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
18-08-2018 22:11
Dan is ie weer nieuw in productie of 2e hands aangeboden nu. Toen was ie echt nergens te krijgen.

Ja ik googelde net. Snel bestellen dus :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Totaal niet hip maar het kookboek van Linda mc Cartney. Lekker oubollig van stijl maar daar staan heel veel lekkere en makkelijk te maken recepten in. Echt 250 recepten die je zo de na je werk maakt. Ongetwijfeld voor een prikkie op MP te vinden.

Verder een Indiaas kookboek. Veel gerechten zijn vegetarisch en superlekker.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de boeken/recepten van Green Kitchen goed te maken en altijd lekker. Ze hebben ook een website met recepten:

http://www.greenkitchenstories.com

Ik kook regelmatig een recept van Pauline’s keuken (deel vd recepten is vegetarisch):

https://uitpaulineskeuken.nl
Alle reacties Link kopieren
Honger! van mme zsazsa.

Ik eet niet altijd vegetarisch maar alles wat ik hier uit gemaakt heb gaat in de herhaling.
Heb je kinderen? Dan is veggiekids ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
18-08-2018 20:27
Nee. Ik heb hem jaren geleden uit de bieb gehaald en kon hem toen al nie meer kopen, had het graag gewild, want ben het absoluut met je eens.
Ik kan hem voor je kopieren en opsturen of inscannen en mailen. Heb alles daarvoor in huis, doe ik graag voor je, stuur maar een pb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven