Eten op Zondag

14-10-2018 18:36 79 berichten
Ik kook nooit op Zondag , altijd iets makkelijk.
Meestal bakken we friet en snacks in de airfryer.

Wat maken , halen...eten jullie op Zondag ?
Alle reacties Link kopieren
Nasi van gister.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik werk onregelmatig, maar voor is zondag net zon (ab)normale dag als bijvoorbeeld maandag of donderdag..

Edit: vandaag dus aardappelkroketjes, spinazie en zalm..
Alle reacties Link kopieren
Diepvries couscous van de Lidl met wat eigen snufjes opgewarmd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik maak op zondag schoon, en dan vind ik het eigenlijk zonde om de schone keuken meteen weer te gebruiken :P Dus dan halen we patat (vandaag ook), of we eten iets simpels zoals soep met brood.

Vroeger thuis was de zondag juist voor iets 'luxere' aardappelen-groente-vlees en ijs toe. Maar die traditie zet ik zelf niet voort :P
Alle reacties Link kopieren
Alle overgebleven groenten in een prutje van olie, ui, knof en currypasta met rijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook elke dag uitgebreid.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik kook vaak iets wat langer moet staan. Vandaag beef and Guiness pie bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Altijd zelfgemaakte kippen of groentensoep met een schnitzel met champignonsaus of een karbonaadje.
Alle reacties Link kopieren
Oh vandaag een simpele pasta. Ik kook eigenlijk alleen in het weekend...
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Soep! Met brood. Vers wel, goenten aanbraden, alles erin bouillon erbij, koken pureren. Vandaag pompoensoep met zoete aardappel, kerrie en komijn. Soms maak ik een stoofpot zoals rendang of hachee (in de electrische wokpan, ooit topic over geopend :lol: ) maar dan sta je ‘s ochtends al te bakken en daar heb ik niet altijd zin in.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Friet en snacks uit de airfryer, standaard op zondag :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-10-2018 18:43
Ik kook vaak iets wat langer moet staan. Vandaag beef and Guiness pie bijvoorbeeld.
Oh lekker! Ik maak wel eens een Guiness beef stew.

Als we hier makkelijk eten is dat vrijwel nooit patat, ben er niet zo dol op.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook op zondag en bewaar de afhaal voor een late werkdag. Ik hou van koken, dus daar heb ik lekker de tijd voor als ik vrij ben!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Witlof uit de oven, aardappeltjes uit de oven, angusburger

Haal nooit wat op zondag, liever op een werkdag
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is zondag juist een uitgebreid-koken-dag, waarin ik vaak nieuwe recepten probeer. Heerlijk! Vandaag iets relatiefs makkelijks, want ik moet zo de deur uit
Alle reacties Link kopieren
Wij eten op zondag eigenlijk altijd aardappels uit de oven, broccoli en gebakken zalm. Dat is meestal de enige keer per week dat we vis eten en zoon vindt zalm meestal lekker, dus dat is dan lekker makkelijk. Maar soms maak ik iets anders, vaak wel wat meer uitgebreid.
Alle reacties Link kopieren
Soep gemaakt vandaag, schorsenerensoep. Erg geslaagd.
Oja, en er staat creme brulee af te koelen
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 14-10-2018 19:01
65.52% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Ik kook altijd op zondag, afhankelijk van hoe de kinderen werken is dat uitgebreid of makkelijk en op te warmen.

Vandaag was iedereen er, friet, groenten en kip uit de oven. Huisgemaakte bavarois toe.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 19:20
1.24% gewijzigd
aikidoka schreef:
14-10-2018 18:58
Wij eten op zondag eigenlijk altijd aardappels uit de oven, broccoli en gebakken zalm. Dat is meestal de enige keer per week dat we vis eten en zoon vindt zalm meestal lekker, dus dat is dan lekker makkelijk. Maar soms maak ik iets anders, vaak wel wat meer uitgebreid.
Wat saai!
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer schreef:
14-10-2018 18:52
Ik kook op zondag en bewaar de afhaal voor een late werkdag. Ik hou van koken, dus daar heb ik lekker de tijd voor als ik vrij ben!
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Hier beiden onregelmatige diensten, dus geen standaard 'zondag' of weekend. Maar als we alle 2 per ongeluk tegelijk 'weekend' hebben, dan juist graag uitgebreid koken of een nieuw recept uitproberen. Ook weleens heel lang tafelen met kaasfondue/hapjes/bbq. Vanmiddag begonnen in de tuin met een bokbiertje en allemaal hapjes voor de hele avond gehad.
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_377371 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 19:17
98.73% gewijzigd
Niet omdat het zondag is, maar ik had net een quiche loraine van de Ah met toegevoegd 2 gegrillde puntpaprika's en een frambozen baverois van de boerderijwinkel.
Vandaag toevallig omelet met spinazie, er stond pompoen-risotto op de planning maar die is verschoven, want de planning veranderde, naar morgen zoals het er nu uitziet.
Vaak maak ik soep, of iets uit de oven etc op zondag of dus risotto dat soort gerechten.

Soep kan ik mooi 's ochtends al maken, dat is fijn. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven