Hoe lang sta jij gemiddeld in de keuken?

16-02-2019 17:22 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Naar aanleiding van een ander topic op deze pijler ben ik wel benieuwd;

Hoe lang sta jij gemiddeld in de keuken om je avondeten klaar te maken?

Blijkbaar staat het gemiddelde in Nederland op iets meer dan een kwartier.

Hoe lang sta jij in de keuken voor het avond eten?

Totaal aantal stemmen: 234

15 minuten of minder (9%)
15-30 minuten (37%)
30-45 minuten (42%)
45-60 minuten (8%)
60 minuten of meer (3%)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af: gemiddeld genomen toch wel meer dan een uur denk ik.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik denk een half uur ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld minder dan een kwartier want ik kook eigenlijk niet zo vaak.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 15 en 30 minuten.
Na een dag werken heb ik geen zin om lang in de keuken te staan, terwijl ik geen hekel aan koken heb.
Zou alleen geen gerechten zo kunnen bedenken waarvoor ik langer dan een uur in de keuken bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
Half uur met zoon van anderhalf op t aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een half uur voor gerechten die ik vaak maak en iets langer als ik iets nieuws maak. Als ik soep, roti, draadjesvlees, pom of andere traditionele gerechten maak een paar uur.
Am Yisrael Chai!
15-30 minuten. Ik kook alleen langer met Kerstmis en dan nog is het vaak iets wat lange oventijd heeft.

Koken, best, maar niet te lang graag. Langer koken maakt het voor mij niet bepaald leuker.
30-45min met af en toe uitschieter naar 60 min, gemiddeld, soms 20min bij snelle maaltijden.
anoniem_371912 wijzigde dit bericht op 16-02-2019 17:27
1.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Minstens een half uur. Heerlijk! Lekker alles vers, snijden, hakkelen, pruttelen.
marindah wijzigde dit bericht op 16-02-2019 17:28
16.55% gewijzigd
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
16-02-2019 17:26
Half uur met zoon van anderhalf op t aanrecht.
Gezellig 🤗 Kun je hem alvast erwtensoep leren maken.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
30 minuten denk ik, heb gekozen voor 30-45 minuten.

15 minuten zie ik als snel, 30 minuten als normaal, 45 minuten als best lang. 45+ minuten als, begin ik niet aan, geen zin in :D ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt van de dag en het gerecht af...soms 10 minuten, soms een uur. Maar gemiddeld 30-40 minuten. Maar een stoofpot staat uren te pruttelen, het enige wat ik doe, is af en toe roeren. Telt dat dan als uren in de keuken?
Wij eten meestal twee dagen achter elkaar hetzelfde. Dat schijnt HEEL raar te zijn, maar 4 porties koken is meestal beter te doen dan 2 qua vespilling en zo. En we kunnen allebei goed koken, dus dat is bijna nooit een straf :)

Maar goed, de ene avond dus een uur om echt te koken, de andere avond 5 minuten om een stuk quiche af te snijden en in de oven te zetten.
Zo tussen de 30 á 45 minuten behalve als ik voor de verandering eens een burgerlijke Hollandse hap klaarmaak, die zijn gepiept binnen een half uur: aardappels, groente en een stukje vlees :zzz:
Door de week een half uur, weekend langer. Stoof-/oventijd reken ik niet mee.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
16-02-2019 17:29
Dat hangt van de dag en het gerecht af...soms 10 minuten, soms een uur. Maar gemiddeld 30-40 minuten. Maar een stoofpot staat uren te pruttelen, het enige wat ik doe, is af en toe roeren. Telt dat dan als uren in de keuken?
Geen idee wat de maatstaf is :). Als jij dat niet als koken ziet, dan niet.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Wat versta je onder 'in de keuken staan'? Vaak begin ik een uur of langer van tevoren. Groente/aardappels/vlees wat dan ook vast wassen/snijden/kruiden/marineren etc. en eventueel vast in de oven. Daarna ga ik verder met wat klusjes in huis. Soms tussendoor even terug naar de keuken om iets op het vuur te zetten, om te draaien, temperatuur bij te stellen etc. waarna ik verder ga met andere dingen. Zo'n 10-15 minuten voor etenstijd ga ik terug de keuken in en leg ik de laatste hand aan alles.
Ben ik dan 10-15 minuten bezig, of langer dan een uur? Sommige dingen kosten nu eenmaal veel tijd, maar dat betekent niet dat ik al die tijd ook echt daarmee bezig ben.
20/30 min
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens het liefst de hele dag in de keuken bezig zijn, vind koken een zeer ontspannende bezigheid. Luisterboek aan en gaan.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
30-45 minuten. Is ook zat, dan kunnen de kinderen na het eten nog spelen of uitgebreid in bad voor ze naar bed gaan.
-Bladora- schreef:
16-02-2019 17:36
Ik zou trouwens het liefst de hele dag in de keuken bezig zijn, vind koken een zeer ontspannende bezigheid. Luisterboek aan en gaan.

Het jammere aan koken vind ik dat je dingen vies maakt, dat de keuken rommelig wordt, en dat je alles weer moet opruimen.

Als mijn hoofd er naar staat kan ik er echt zin in hebben en het leuk vinden, maar om elke dag die hele reutemeteut tevoorschijn te halen en weer te moeten opruimen, dat gaat me te ver ofzo :P
Alle reacties Link kopieren
Ligt er natuurlijk aan wat we eten maar minimaal 30 minuten maar als we de maaltijdboxen hebben vaak wel een klein uur. Veel snijwerk maar wel altijd lekker.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
16-02-2019 17:36
Ik zou trouwens het liefst de hele dag in de keuken bezig zijn, vind koken een zeer ontspannende bezigheid. Luisterboek aan en gaan.
Oh heerlijk... woon jij toevallig in de buurt? Dan mag je ook wel in mijn keuken ontspannen, hoor.... :-D
Maaique schreef:
16-02-2019 17:24
Gemiddeld minder dan een kwartier want ik kook eigenlijk niet zo vaak.
Wat/hoe/waar eet je dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven