Hoeveel drinken nodig voor bijeenkomst overdag?

10-05-2019 08:05 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met de organisatie van een bijeenkomst voor 25 volwassenen (merendeel 60+).
Dit duurt van 11:00 tot ongeveer 15:30.
Qua eten ben ik er wel uit wat er ingekocht moet worden, maar qua drank vind ik het heel lastig om de juiste hoeveelheden in te schatten.

Bij binnenkomst is er sowieso koffie en thee (met koek) .
Bij de lunch (uitgebreide broodmaaltijd) melk, karnemelk en sap.
De rest van de tijd koffie, thee, frisdrank en sap, dit kunnen mensen dan gewoon zelf pakken gedurende de dag (in de middag komen er ook nog wat chips en nootjes en dergelijke op tafel).

Alcohol mag niet op de betreffende locatie (sowieso zijn er eigenlijk geen drinkers bij), dus het blijft echt bij fris en sap.
Maar hoeveel? En welke soorten?

Ik dacht zelf nu aan:
- 4 liter melk
- 2 liter karnemelk
- 3 liter appelsap
- 3 liter jus d'orange
- 4 liter cola light
- 2 liter cola normaal
- 2 liter sinas
- 2 liter cassis
- 2 liter spa rood
Dan zou ik in totaal 24 liter hebben, dus ongeveer 1 liter per persoon.
Is dat te veel? Te weinig? Genoeg variatie?
Misschien nog iets als dubbelfris erbij doen?

Ik verwacht dat er ook nog wel veel thee en koffie gedronken zal worden, niet alleen bij binnenkomst, maar ook de rest van de dag. Zal misschien ook van het weer afhangen.

Hoeveel koffie zou ik ongeveer nodig hebben? Is 2 grote pakken genoeg? Hoeveel koppen koffie haal je eigenlijk uit een pak koffie? (ik heb zelf een nespresso apparaat, dus echt geen idee).

Er is trouwens in de middag niet echt een activiteit of programma. Waarschijnlijk zal een deel van de groep bij mooi weer 1 a 2 uur gaan wandelen en zal het merendeel op de locatie blijven zitten kletsen, dus dan drink je misschien wel sneller wat meer dan normaal.

Ik wil niet te veel kopen, maar natuurlijk ook zeker niet te weinig.
Wie wil met me meedenken?
Ik denk dat er weinig 60 plussers cola ofzo drinken, denk persoonlijk dat er meer koffie of thee wordt gedronken!
Ik zou twee flessen cola light skippen en flessen spa blauw doen .
Alle reacties Link kopieren
Zo’n grote ‘tap’ met water met een smaakje?

Ik zou geen flessen Spa blauw doen, maar karaffen met water en wat ijs. Dan kan het ook niet ‘op’ raken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
10-05-2019 08:14
Zo’n grote ‘tap’ met water met een smaakje?

Ik zou geen flessen Spa blauw doen, maar karaffen met water en wat ijs. Dan kan het ook niet ‘op’ raken.
Goede tip in elk geval veel water !
Alle reacties Link kopieren
Frenky1983 schreef:
10-05-2019 08:06
Ik denk dat er weinig 60 plussers cola ofzo drinken, denk persoonlijk dat er meer koffie of thee wordt gedronken!
Dacht ik ook, maar vorige week verjaardag van schoonvader met voornamelijk gasten tussen de 65 en 85 en de cola was niet aan te slepen, had ik ook niet verwacht.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 10-05-2019 08:20
4.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je goed zit qua hoeveelheden (tenzij het bloedheet wordt), ik zou ook zorgen voor water Spa blauw of een kan.
Ik baal altijd als een stekker als de enige koude light drank water is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wat meer spa rood doen. Mensen die op hun lijn letten of gewoon altijd gezond doen en toch graag iets van bruis drinken.

Genoeg variatie heb je wel al van koude dranken. Chocomelk vind ik wel nog leuk bij een brunch.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
10-05-2019 08:20
Ik baal altijd als een stekker als de enige koude light drank water is.
Cola zero ipv light zou ik idd ook overwegen. Hangt er trouwens ook vanaf waar het drinken staat, als je er makkelijk aan kan als het voor je staat gaat het sneller dan als je hele tijd op en af moet wandelen ervoor. Ik zou kannen water op tafel zetten om de zoveel meter.
Gatinmijnsok schreef:
10-05-2019 08:18
Dacht ik ook, maar vorige week verjaardag van schoonvader met voornamelijk gasten tussen de 65 en 85 en de cola was niet aan te slepen, had ik ook niet verwacht.
Ik ken ook aardig wat 60+ mensen die cola drinken en in meerdere varianten gewoon,light en zero.
Alle reacties Link kopieren
Te veel keuzes, houd het simpel.

Ik zou het houden bij 1 sap soort, 1 frisdrank soort en niet "rood water" maar een licht bruisend water.

Wat voor bijeenkomst is het? Wie is de doelgroep? Is het een groep vogelaars dan moet je voor ander eten/drinken zorgen dat voor een groep klaverjassers.

Waarschijnlijk is er al eerder een bijeenkomst voor ze georganiseerd, vraag het aan mensen die dit eerder gedaan hebben.

Hou ook rekening met het weer! Is het heel warm dan wordt er meer gedronken dan wanneer het koud is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Goede tips, dank! Ik ga in elk geval zorgen voor kannen met water, afhankelijk van het weer misschien ook wat extra spa rood.
Ik bedenk net dat tonic of bitter lemon misschien ook nog wel een goed alternatief is voor cola.

Heeft iemand een idee over de hoeveelheid koffie die nodig zou zijn?
Alle reacties Link kopieren
ijstaart schreef:
10-05-2019 08:30
Goede tips, dank! Ik ga in elk geval zorgen voor kannen met water, afhankelijk van het weer misschien ook wat extra spa rood.
Ik bedenk net dat tonic of bitter lemon misschien ook nog wel een goed alternatief is voor cola.
Ik zou dan eerder de cassis inruilen voor tonic of iets anders.

En misschien een schaal met halve schijfjes citroen (en een tangetje) erbij?
stippensokken wijzigde dit bericht op 10-05-2019 08:36
0.69% gewijzigd
ijstaart schreef:
10-05-2019 08:30
Goede tips, dank! Ik ga in elk geval zorgen voor kannen met water, afhankelijk van het weer misschien ook wat extra spa rood.
Ik bedenk net dat tonic of bitter lemon misschien ook nog wel een goed alternatief is voor cola.
Dan zou ik eerder de sinas vervangen dan de cola.Cola wordt echt meer gedronken dan sinas door alle leeftijden.
Ik zou inderdaad minderen op de varianten frisdrank, meer water en denk ook aan theesoorten.

Vaak krijg je zo’n pickwickselectie. Ik zie altijd liever wat mooie kruidentheeën erbij.

In plaats van een zoete kinderfrisdrank als Fanta en cassis zou ik inderdaad gaan voor meer volwassen frisdrank als bitter lemon of tonic. Dit past m.i. beter bij volwassen mensen in een meer zakelijke setting.
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 08:38
6.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
10-05-2019 08:18
Dacht ik ook, maar vorige week verjaardag van schoonvader met voornamelijk gasten tussen de 65 en 85 en de cola was niet aan te slepen, had ik ook niet verwacht.
Waren dat vergelijkbare tijden?
Ik ben wel fan van cola maar drink dat niet zo snel vóór een uur of drie.
Ik zou op zo’n bijeenkomst water en thee drinken en op het eind een glas cola.
Bij 65+ en ouder ken ik maar weinig mensen die water drinken,ze zijn allemaal van de sapjes of fris. Vroeger dronken ze alcohol maar het lijkt of dat vrijwel niet meer gedronken wordt.
Inderdaad is de doelgroep wel belangrijk. Een groep hoge commissarissen uit het bedrijfsleven zou ik eerder bitter lemon en spa henriette serveren, bij een groep vogelaars zou ik kruidenthee toevoegen en een biologisch sap, en bij een groep klaverjassers zou ik eerder de cola en appelsientje serveren.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je beter blikjes frisdrank doen ipv flessen. Dan kun je wat over blijft gewoon later nog gebruiken.
Gatinmijnsok schreef:
10-05-2019 08:18
Dacht ik ook, maar vorige week verjaardag van schoonvader met voornamelijk gasten tussen de 65 en 85 en de cola was niet aan te slepen, had ik ook niet verwacht.
Dat is dan wel vervelend had je wel genoeg
Alle reacties Link kopieren
ijstaart schreef:
10-05-2019 08:30
Heeft iemand een idee over de hoeveelheid koffie die nodig zou zijn?
Filterkoffie?
Meestal is het 7-8 gram koffie per kopje van 150ml. De rest moet je zelf even uitrekenen ;-D
Alle reacties Link kopieren
vraag of dat je overgebleven drinken weer mag retourneren.

Ze zeggen dat mensen globaal het eerste uur 3 drankjes nemen en de uren daarna 2.

Wanneer mensen gaan wandelen, dan kan je er ook aan denken om flesjes / pakjes mee te geven. Wij hebben dit ook wel eens gedaan, en toen stond er een mand met flesjes water, mand muesli repen en appels.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bij mijn schoonfamilie staan deze drankjes. Je mist alleen nog de Dubbelfrisz. ;-) Volgens mij is het wel goed. Ik zou gewoon wat kannen water erbij zetten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel handig om te vermelden dat het om een familiebijeenkomst gaat (dus geen zakelijke setting). Luxe is niet nodig (huismerk cola is ook prima bijvoorbeeld), maar het budget is ook niet heel hoog. Voor alleen de drank probeer ik onder de 50-60 euro in totaal te blijven.

Dit is niet de eerste bijeenkomst met deze groep, maar degene die andere jaren de boodschappen verzorgde, kan (of wil?) me geen informatie geven, dus daar heb ik helaas niets aan.

Uit jullie tips haal ik nu:
- hoeveelheid is in principe goed (tenzij warm weer)
- ook cola zero ipv cola light
- wat minder zoete frisdrank
- meer water (met en zonder prik)
- verschillende smaken thee

Daar kan ik wel wat mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven