Lasagna buiten de koelkast

21-05-2019 19:09 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen !

Ik heb een een vraagje voor tussendoor, hoelang kan je lasagna bewaren buiten de koelkast ? Ik wil het namelijk graag meenemen komende donderdag naar Eindhoven met openbaar vervoer..... alleen is een reis van 3 uur exact. Is het mogelijk, ik ben geen keukenprins ook al is me lasagna altijd perfect ;-p

Anyone tips of advies ? Dank jullie wel alvast !!
Als hij al afgebakken is en het is geen 30 graden buiten dan kan dat echt wel.
Wel daarna opwarmen of in de koeling zetten.
Neem het mee in een koeltas en verwarm het daarna goed, dan is het nog perfect te eten.
Alle reacties Link kopieren
MotherEarth schreef:
21-05-2019 19:12
Als hij al afgebakken is en het is geen 30 graden buiten dan kan dat echt wel.
Wel daarna opwarmen of in de koeling zetten.
Je bedoeld hiermee dat ik hem eigenlijk helemaal klaar moet maken zoals ik hem eigenlijk zou opeten, dan meenemen ? Moet ik hem dan ook nog laten afkoelen eerst of..... ? Ik doe er sowieso aliminimumfolie overheen !
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
21-05-2019 19:13
Neem het mee in een koeltas en verwarm het daarna goed, dan is het nog perfect te eten.
Ja probleem is alleen dat ik geen koeltas heb haha..... heb ik ook al aan gedacht inderdaad !
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, drie uur buiten de koelkast.

"Verse pasta is beperkt houdbaar in de koelkast. Let daarbij op de datum op de verpakking. Als je pastagerechten of zelfgemaakte pasta wilt bewaren, let er dan op dat je het snel terug koelt. Zet het binnen 2 uur in de koelkast of vriezer. Bereide pasta kun je in de koelkast 2 dagen bewaren."

Bron: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/pasta.aspx
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dat kan prima volgens mij hoor. Als je hem daarna opwarmt. Lasagne staat bij mij ook weleens een avond af te koelen, daarna in de koelkast en de volgende dag warm ik hem op.
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
21-05-2019 19:15
Ja probleem is alleen dat ik geen koeltas heb haha..... heb ik ook al aan gedacht inderdaad !
Die kun je bij elke supermarkt kopen...
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
21-05-2019 19:15
Ja probleem is alleen dat ik geen koeltas heb haha..... heb ik ook al aan gedacht inderdaad !
Nou het is nog geen donderdag dus die kan je nog vast wel ergens kopen.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
21-05-2019 19:18
Die kun je bij elke supermarkt kopen...
Ik zal dan even gaan kijken voor een koeltas, maar mensne zeggen dus dat het mogelijk is daar ben ik al blij mee ;-) Dus gewoon helemaal klaarmaken de lasagna inclusief 30 minuten in de oven en dan aliminimumfolie eroverheen en meenememen ?
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
21-05-2019 19:19
Ik zal dan even gaan kijken voor een koeltas, maar mensne zeggen dus dat het mogelijk is daar ben ik al blij mee ;-) Dus gewoon helemaal klaarmaken de lasagna inclusief 30 minuten in de oven en dan aliminimumfolie eroverheen en meenememen ?
Ik zou hem zelf denk ik nog niet in de oven doen. Goed af laten koelen van het bakken en dan afdekken met folie en evt een koelelement bij in de tas.

Op locatie in de oven..
Smartweb schreef:
21-05-2019 19:14
Je bedoeld hiermee dat ik hem eigenlijk helemaal klaar moet maken zoals ik hem eigenlijk zou opeten, dan meenemen ? Moet ik hem dan ook nog laten afkoelen eerst of..... ? Ik doe er sowieso aliminimumfolie overheen !
Wat is je bedoeling dan ?
Alle reacties Link kopieren
MotherEarth schreef:
21-05-2019 19:28
Wat is je bedoeling dan ?
Onafgebakken meenemen en op locatie afbakken, denk ik.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
21-05-2019 19:25
Ik zou hem zelf denk ik nog niet in de oven doen. Goed af laten koelen van het bakken en dan afdekken met folie en evt een koelelement bij in de tas.

Op locatie in de oven..
Oké misschien is dit een heel dom vraagje haha :-$ maar ik bak de gehakt eerst in de koekenpan met saus e.t.c en gooi het dan in een ovenschaal... saus/bladen/saus/bladen. Ik heb zo'n pakketje. Jij zegt niet in de oven nog doen, maar wordt het dan niet erg vloeibaar om het mee te nemen in het openbaar vervoer aangezien je het nog niet in de oven heb gedaan ?
Ik maak mijn lasagne helemaal af, dan neem ik hem over het algemeen gloeiendheet mee, ingepakt in theedoeken en alufolie. Tegen de tijd dat ik ergens ben is hij meestal net eetbaar (die dingen zijn altijd zo gemeen heet). En als hij helemaal is afgekoeld gaat hij in de koelkast en de volgende dag weer in de oven. Nooit last van gehad.
Smartweb schreef:
21-05-2019 19:30
Oké misschien is dit een heel dom vraagje haha :-$ maar ik bak de gehakt eerst in de koekenpan met saus e.t.c en gooi het dan in een ovenschaal... saus/bladen/saus/bladen. Ik heb zo'n pakketje. Jij zegt niet in de oven nog doen, maar wordt het dan niet erg vloeibaar om het mee te nemen in het openbaar vervoer aangezien je het nog niet in de oven heb gedaan ?
Ja, absoluut niet doen zo! Recept voor smerigheid.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de keukentermen haha, ik kan best aardig kokkerellen alleen bakken/braden e.t.c qua termen ben ik een rund haha !
Alle reacties Link kopieren
Lasagne is het.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
21-05-2019 19:32
Lasagne is het.
:love: Thank god for Nouschi. Ik schrijf het altijd maar zo op als het 'heurt' en dan hoop ik dat iemand de hint oppakt... Maar dat gebeurt weinig... ;-)
Alle reacties Link kopieren
MotherEarth schreef:
21-05-2019 19:28
Wat is je bedoeling dan ?
Oké de bedoeling is dat ik hem in de ochtend meeneem, ik kom dan 12 uur daar aan en dan meteen de koelkast in en dan in de avond eten. Maar weet nu niet zo goed of ik hem ook al in de oven moet doen in de ochtend of niet haha ..... ben een beetje een rund hierin qua uitleg dus begrijp het nieth helemaal :-$
Als ik het moest doen dan maakte ik hem de avond van te voren klaar, of ongebakken of afgebakken en dan staat hij dus de hele nacht in de koelkast en dan pas als ik ging nam ik hem mee.
Of ik maakte hem net van te voren , ongebakken of afgebakken en nam hem dan mee.
Zolang het geen echt heet /warm weer wordt kan dan geen probleem zijn.
Wel meteen in de koelkast zetten daar dan.
anoniem_359040 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 19:37
7.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
21-05-2019 19:30
Oké misschien is dit een heel dom vraagje haha :-$ maar ik bak de gehakt eerst in de koekenpan met saus e.t.c en gooi het dan in een ovenschaal... saus/bladen/saus/bladen. Ik heb zo'n pakketje. Jij zegt niet in de oven nog doen, maar wordt het dan niet erg vloeibaar om het mee te nemen in het openbaar vervoer aangezien je het nog niet in de oven heb gedaan ?
Ja, dat zou wel kunnen. Hangt een beetje van het pakje af, hoe dik de saus dan is als hij nog koud is. Kun je het evt ook op locatie klaarmaken? Het voorwerk is meestal max 10 minuten. 3
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
cookieholic wijzigde dit bericht op 21-05-2019 19:36
98.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wel in de oven doen! Lasagne is juist zo ongeveer het enige gerecht dat daar alleen maar lekkerder van wordt. En zoals je zelf al aangeeft, als je hem niet voorbakt, is het veel lastiger om hem heel over te krijgen.

En drie uur buiten de koeling lijkt mij ook geen probleem. Als het dertig graden zou zijn dan zou ik daarover twijfelen, maar nu niet hoor.

Ter plekke op een lage temperatuur langzaam opwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
21-05-2019 19:33
Ja, dat zou wel kunnen. Hangt een beetje van het pakje af, hoe dik de saus dan is als hij nog koud is. Kun je het evt ook op locatie klaarmaken? Het voorwerk is meestal max 10 minuten.
Dank je, ja saus is niet super dik, is het ook een mogelijkheid om hem afgebakken mee te nemen of is dat niet lekker ? Weet niet of dat ook werkt ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven