Mode & Beauty alle pijlers

Gespleten haarpunten

25-03-2017 13:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met het lange proces van mijn haar laten groeien. Ondanks dat ik wel nog om de 7 weken naar de kapper ga, heb ik toch nog erg veel last van gespleten haarpunten, waardoor er iedere keer best veel af moet bij de kapper en het laten groeien dus een eeuwigheid duurt! Nu heb ik al wat tips zitten googlen, en ik ga het nu dus ook vaker vast dragen. Maar wat ik me afvroeg is wat voor een producten jullie gebruiken tegen gespleten haarpunten en hoe goed dat werkt? Iemand dé ultieme tip voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd het idee dat haarpunten sneller splijten als ze droog zijn, dus wellicht dat insmeren met olie helpt?



En je haar niet al te vaak wassen, dat is namelijk niet goed voor je haar, hoe vaak was je je haar?
Maar waarom heb je dan steeds gespleten haarpunten? Als je zo vaak het laat knippen kan dat haast niet.

Hoe behandel je haar, heb je wel een goede borstel etc etc?
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met hitte op je haar als je dat doet?
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook niet meer nat uitkammen? Dus in de douche met cremespoeling/masker met je vingers.. en erna voorzichtig met een tangle teezer als het droog is?

Misschien ook de kapper vragen welke producten hij adviseert? Er zijn vast speciale kappersproducten voor (Die beter werken dan de andrélon bijvoorbeeld)
Home sweet home
Je kunt nat haar gerust uitkammen maar dan moet je van onder naar boven werken. Bij de punten beginnen dus.
Alle reacties Link kopieren
Om even jullie vragen te beantwoorden:

Ik was mijn haar ongeveer 3x per week, föhn het nooit en gebruik een tangle teezer als borstel. Ik borstel mijn haar wel als het nat is (ik dacht ook dat dat niet schadelijk was met een tangle teezer, maar misschien heb ik het mis?) want als ik het borstel als het droog is wordt het een grote pluizenbende omdat ik best veel slag in mijn haar heb.



Misschien dat het komt omdat ik het eigenlijk altijd los draag? Maar ook dan zou het niet zo snel moeten splijten toch?
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch minder gaan wassen? Ik was m'n haar 1x per week ongeveer.

Dag 1,2,3 los, dag 4 droogshampoo er in en soms nog los (ik heb krullen dus hangt er even vanaf hoe gek het dan zit of niet) dag 5/6 in een knot of een vlecht en dag 7 was ik het meestal. Ik ben al een jaar niet naar de kapper geweest denk ik en heb maar een beetje gespleten puntjes.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ohja en olie in je haar is sowieso een heel goed idee, ik doe dat elke dag (niet bovenop dan wordt het vet)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook heel erg veel last van gespleten haar gehad. Daarom heb ik een zoektocht gedaan op het net. Een goede borstel is ook belangrijk, ik heb een Denneman borstel gekocht met echte zwijnenhaar. Werkt echt goed. Mijn haar ziet er beter uit, glans meer en voelt zacht aan. Minder gespleten haar. Daarnaast gebruik ik castor olie. S'avonds voor het slapen in masseren en s'ochtend goed uitwassen.
Ik kam mijn haar ook wanneer het nog nat is (met een grove kam), maar dan doe ik er eerst een leave-in conditioner in. Ooit die tip gekregen, zeldzaam dat ik gesleten haarpunten heb.
Alle reacties Link kopieren
Gespleten haarpunten kunnen ook ontstaan door een tekort aan bepaalde vitaminen.

Misschien aanvullende vitaminen pilletjes voor nagels en haar bij kruidvat proberen? Ik gebruikte ze ook en heb nooit last van gespleten punten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal jullie tips gaan proberen! Dankjewel!



@Maaique, ik heb al geprobeerd het minder vaak te wassen, maar 3x per week is helaas echt het uiterst haalbare, als ik er langer tussen laat wordt het écht van de ene op de andere dag zo vet dat zelfs droogshampoo niet meer helpt
Alle reacties Link kopieren
quote:Ploefel schreef op 25 maart 2017 @ 15:20:

Ik zal jullie tips gaan proberen! Dankjewel!



@Maaique, ik heb al geprobeerd het minder vaak te wassen, maar 3x per week is helaas echt het uiterst haalbare, als ik er langer tussen laat wordt het écht van de ene op de andere dag zo vet dat zelfs droogshampoo niet meer helptJe moet toch proberen minder te wassen. Hoe vaak je je haar wast hoe vetter het wordt. Je haar maakt automatisch vetcellen aan. Als je minder wast maakt het ook minder vetcellen aan. Het heeft tijd nodig. Heb ik ook ervaren. Ik kies bijv. Maandag en donderdag te wassen. Nu went me haar eraan is niet meer zo vettig als voorheen.
Heb ook zulk haar, doe er een creme voor krullend haar in (L'oreal Tecni Art Spiral Splendor) maar ik doe er zo lang mee dat het geloof ik alweer vervangen is door een nieuwere variant inmiddels maar nu is de tube echt bijna leeg, ik ga gewoon naar de kapper en vraag welke hiervoor in de plaats is gekomen.

Mijn haar was ook door stress, vitaminetekort en medicijngebruik behoorlijk afgebroken en uitgedund en natuurlijk gespleten punten.



Ik was het nu nog maar 1x p.w. zoals hierboven al iemand schreef en zodra ik thuis ben doe ik het in een losse staart met zo'n spiraalelastiekje. Ook supplementje slikken, gezond eten en vooral NIET elke 7 weken naar de kapper gaan want dan knip je precies het stukje wat eraan gegroeid is er weer af... Olie is drama bij mij, veel te vet en om het eruit te krijgen beschadig ik het meer dan het goeddoet maar bij dik, donker haar schijnt het prima te werken, ik heb blond fijn haar.



Het is echt enorm gegroeid in een jaar, ook veel dikker geworden en bijna geen gespleten punten meer.

Laat ook voor de zekerheid bloed prikken, je schildklier of hormonen kunnen ook zorgen voor een slechte conditie van je haar. Ben een jaar geleden ook gestopt met roken kan toeval zijn natuurlijk maar wie weet heeft dat ook een rol gespeeld (betere doorbloeding).



Ook kam ik het alleen met een grove kam, fohn het wel een beetje, moet wel want ik heb boven mijn voorhoofd links en rechts 2 kruintjes, o so cute haha dat moet ik even met een borstel fohnen anders lijk ik op een cavia, verder beetje droogblazen anders duurt het te lang maar stoppen met fohnen als het nog vochtig is. En niet met hete lucht maar lauw.



Last but nog least: elke dag genoeg water drinken schijnt ook te helpen volgens de kapper mocht je dat nog niet doen. Die kapper stuurde me trouwens zelf weg toen ik na 2 maanden op de stoep stond voor een potje bijpunten met de mededeling dat het dan nooit lang ging worden.. en max 1x p.w. wassen; drukke zaak met een goede naam dus kan hem kennelijk niet schelen dat ik maar 2x p.j. laat bijpunten, omzet genoeg of zo!? Laatste keer hoefde er maar 1cm af en echt het is geen dunne piekerige bos slierten dan zou ik het liever tot op m'n schouders hebben. Maar met minder wassen etc. is het in een jaar van tot net op mijn schouders zoveel gegroeid dat het nu mijn bh-bandje net aantikt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nadat je je haren gewassen hebt niet droogwrijven met een handdoek maar droog deppen..
Alle reacties Link kopieren
Je kan je haar ook alleen met conditioner wassen en 1 keer per week met shampoo. De shampoo ook alleen op je hoofdhuid en niet in de lengte van je haar. Ik gebruik ook alleen natuurlijke haarproducten zonder alcohol, parabenen en siliconen. En voordat je de douche uitgaat je haar met koud water naspoelen helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het jullie dan gelukt je haar zo weinig te wassen? Ik heb het namelijk in 3 maanden geprobeerd af te bouwen naar 1x pw, maar het lukt écht niet. De dag na het wassen gaat redelijk, maar die dag erna is het zo ontzettend vet dat het er zelfs met droogshampoo niet beter op wordt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ploefel schreef op 25 maart 2017 @ 16:15:

Hoe is het jullie dan gelukt je haar zo weinig te wassen? Ik heb het namelijk in 3 maanden geprobeerd af te bouwen naar 1x pw, maar het lukt écht niet. De dag na het wassen gaat redelijk, maar die dag erna is het zo ontzettend vet dat het er zelfs met droogshampoo niet beter op wordt...Door niet teveel producten te gebruiken bij het stylen en door alleen met conditioner te wassen.
Bij mij lukt dat ook niet hoor. En het is ook een broodje aap verhaal dat je haar wassen niet goed zou zijn, en het sneller vet wordt.



Ik heb in een meer recentelijk onderzoek juist gelezen dat juist de hoofdhuid een vieze ophoping wordt van allerlei micro-organismen, want die gedijen erg fijn op al dat vet, en die stylingsproducten, luchtvervuiling en handen door je haar de hele dag. Dat is dus kwalijk voor de gezondheid van je hoofdhuid, en dus van je haar.



Bij mij zit het en beter, en het voelt en ziet er veel minder droog uit als ik het eens in de 2-3 dagen was. En het ruikt ook lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik kam of borstel mijn haar zelden, draag het bijna altijd vast en gebruik geen hitte. Ook laat ik mijn haar kleuren bij zeer ervaren kapper.

Vorig jaar nog veruïneerd haar door slechte kapper, twee keer ontkleurd, haaruitval etc. nu weer prima haar.
Alle reacties Link kopieren
Zelf doe ik om de paar weken een lepel pure kokosolie in mijn haar!

Ik doe het echt met pure kokosolie, die olie waar je mee bakt.

Voor het beste resultaat laat ik dit de hele nacht intrekken. Mocht dit niet gaan, probeer het er dan echt zo lang mogelijk in te laten zitten. Daarna goed wassen, misschien wel een paar keer.

Ik moet hier wel bij zeggen dat dit niet voor iedereen werkt, een vriendin van me kreeg het er echt niet uit en liep dus met vet haar, maar voor mij werkt het dus wel supergoed
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je maximale haarlengte hebt bereikt. Elk persoon heeft een andere haarlengte. Zodra je over die bepaalde grens heen gaat, gaat je haar splijten, afbreken en klitten. Als je bijv al jaren dezelfde haarlengte hebt, zul je (uitzonderingen daargelaten) nooit ineens 20 cm er aan kunnen laten groeien. Inachtnemend: hoe snel je haar groeit, dikte van een haar, structuur en het aantal haren op hoofd. Tenzij je natuurlijk veel stress, vitaminetekort of slechte verzorging bezigt. Ook verven is niet heel gezond.



Ik lees niet dat je er slecht mee omgaat of dat er andere factoren zijn. Vermoedelijk zul je het nooit mooi langer krijgen. Net zoals dat je niet ineens blond bent, krullen krijgt of het ineens 2x zo snel groeit.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Kokosolie heb ik al in huis inderdaad, een tijdje niet gebruikt maar bedankt voor het herinneren! Ik heb ook de redelijk natuurlijke Yes to carrots aangeschaft en hoor van veel mensen dat hun haar daar minder snel vet van wordt! Dus daar hoop ik dan maar op, zodat ik mijn haar minder vaak hoef te wassen



@louti, maximale haarlengte, bestaat dat echt? Ik dacht altijd dat dat een fabeltje was
Alle reacties Link kopieren
quote:Ploefel schreef op 25 maart 2017 @ 17:52:

Kokosolie heb ik al in huis inderdaad, een tijdje niet gebruikt maar bedankt voor het herinneren! Ik heb ook de redelijk natuurlijke Yes to carrots aangeschaft en hoor van veel mensen dat hun haar daar minder snel vet van wordt! Dus daar hoop ik dan maar op, zodat ik mijn haar minder vaak hoef te wassen



@louti, maximale haarlengte, bestaat dat echt? Ik dacht altijd dat dat een fabeltje wasIk dacht dat je haar gewoon rond de 3 maanden 1 centimeter groeit. Niet eerder gehoord van maximale Haarlengte. Moet ik ff gaan Google dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven