Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met Zalon?

08-05-2018 15:54 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die het niet kennen: Zalon is een (gratis) dienst van Zalando waarbij je online een stylingsprofiel aanmaakt en daarbij aangeeft wat je zoekt. Vervolgens gaat een styliste online outfits voor je shoppen. Je krijgt deze thuisbezorgd en vervolgens bepaal je wat je wilt houden en/of terug wilt sturen.

Klinkt leuk en ik was benieuwd wat ik er van zou vinden, dus afgelopen week kreeg ik m'n eerste hutkoffer thuisbezorgd 😉 Helaas vond ik het toch een beetje tegenvallen (niet zo mooi, te klein, toch niet helemaal mijn stijl...), maar ik overweeg toch om het (met een andere styliste) toch nog 'ns een kans te geven. Gewoon, omdat het kan. En omdat ik toch wel benieuwd ben naar iets wat ik zelf niet zo snel zou uitzoeken, maar wat misschien toch best leuk is 😉

Dus... iemand hier (wel positieve) ervaring? Kom maar op! 😊
Ik heb hier vorig jaar wisselende reacties over gelezen: mode-beauty/online-mode-advies-kleding- ... ges/391286
Voor manlief weleens the cloakroom, ook wel mooie kleding maar inderdaad net niet pas, of toch nét niet.

Ik geloof trouwens niet dat het handmatig samengesteld wordt.. Er zal vast ooit een stylist naar gekeken hebben, maar ik denk wel dat het standaard setjes zijn N.a.v. Jou opgegeven voorkeuren.
Lemon_tree schreef:
08-05-2018 16:19
Voor manlief weleens the cloakroom, ook wel mooie kleding maar inderdaad net niet pas, of toch nét niet.

Ik geloof trouwens niet dat het handmatig samengesteld wordt.. Er zal vast ooit een stylist naar gekeken hebben, maar ik denk wel dat het standaard setjes zijn N.a.v. Jou opgegeven voorkeuren.
Ik heb twee vriendinnen die dit werk in Duitsland doen, die zoeken wel degelijk handmatig kleding uit (niet Zalando).

Over het algemeen krijg je toch vooral dingen die je niet wil met dit soort services.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral een marketing ding.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet past en/of niet je stijl is, heb je dan wel de goede maten doorgegeven? En heb je je stijl op een passende manier omschreven? De stylist nog laten bellen?
Ik heb één keer Zalon gebruikt, uit pure nieuwsgierigheid. Een leuke ervaring, heb er een paar leuke verrassende kledingstukken aan over gehouden. Ik doe het vroeg of laat vast nog wel een keer. Niet alles uit de box gehouden omdat het anders wel duur werd, maar ik vond het leuk.
Ik heb 2x een box besteld en ben zeer tevreden!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-05-2018 16:26
Ik vind het vooral een marketing ding.

Dat is 't ongetwijfeld ook, maar daarom kan het voor ons ook nog wel leuk zijn 😉
linda-80 wijzigde dit bericht op 08-05-2018 16:47
0.24% gewijzigd
Ik had het besteld omdat ik graag verrast wilde worden. Ik draag veel dezelfde kleuren. En qua prints hangt er voornamelijk effen, stippen en strepen in mijn kast. Maar die box was geen (leuke) verassing. Niets stond me mooi en niets vernieuwends.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
08-05-2018 16:27
Als het niet past en/of niet je stijl is, heb je dan wel de goede maten doorgegeven? En heb je je stijl op een passende manier omschreven? De stylist nog laten bellen?

Ja, ik heb m'n profiel uitgebreid beschreven, maten doorgegeven en zelfs foto's toegevoegd. De styliste had ik deze keer niet laten bellen, maar dat moet ik een eventuele volgende keer misschien wél een keer laten doen idd.
Alle reacties Link kopieren
moustache86 schreef:
08-05-2018 16:45
Ik had het besteld omdat ik graag verrast wilde worden. Ik draag veel dezelfde kleuren. En qua prints hangt er voornamelijk effen, stippen en strepen in mijn kast. Maar die box was geen (leuke) verassing. Niets stond me mooi en niets vernieuwends.

Dat had ik dus ook 😉 Ik had foto's toegevoegd van welke stijl en kleuren ik mooi vond, maar daar vond ik eigenlijk niets van terug in de box. Ook had ik bij de preview opmerkingen gezet en/of kledingstukken 'afgekeurd', maar vervolgens kreeg ik deze toch toegestuurd.
Ik heb ook maar een box besteld, ben benieuwd.

Als je alles terugstuurt is het dus ook ok?
No hard feelings?
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
08-05-2018 16:52
Ik heb ook maar een box besteld, ben benieuwd.

Als je alles terugstuurt is het dus ook ok?
No hard feelings?

Leuk, laat je nog even weten hoe 't jou bevalt? Nee, dat denk ik niet hoor. Ik heb uitgelegd waarom ik alles terug heb gestuurd, maar haar wel hartelijk bedankt voor de moeite 😉
Linda-80 schreef:
08-05-2018 16:56
Leuk, laat je nog even weten hoe 't jou bevalt? Nee, dat denk ik niet hoor. Ik heb uitgelegd waarom ik alles terug heb gestuurd, maar haar wel hartelijk bedankt voor de moeite 😉
Top, laat het zeker weten...
Alle reacties Link kopieren
he mensen, nu heb ik ook besteld
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
08-05-2018 17:29
he mensen, nu heb ik ook besteld

Haha, sorry... Jammer dat ik geen aandelen heb! 🤣 Laat jij 't ook even weten?
Ik heb vorige week besteld, krijg m als het goed is morgen thuis bezorgd. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefs82 schreef:
08-05-2018 18:32
Ik heb vorige week besteld, krijg m als het goed is morgen thuis bezorgd. Ben benieuwd!

Spannend Madeliefs! Het is sowieso al leuk om de box thuis te krijgen 😊
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
08-05-2018 17:29
he mensen, nu heb ik ook besteld
Ik ook..... :-$
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
08-05-2018 19:59
Ik ook..... :-$

Leuk, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen... :)

Misschien is de slagingskans ook wel afhankelijk van (je klik met) de styliste die je hebt gekozen. Laten jullie haar bellen?
linda-80 wijzigde dit bericht op 09-05-2018 09:31
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
linda-80 wijzigde dit bericht op 09-05-2018 09:31
Reden: Dubbel
99.22% gewijzigd
turquasi schreef:
08-05-2018 17:29
he mensen, nu heb ik ook besteld
De OP lezend was het bijna alsof dat de bedoeling was van dit topic ;-D
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
09-05-2018 08:24
De OP lezend was het bijna alsof dat de bedoeling was van dit topic ;-D

Haha, nee hoor. Ik heb m'n eerste, en tot nu toe ook nog enige, box zelfs volledig geretourneerd 😉
Alle reacties Link kopieren
nou, bij het voorstel zaten wat saaie items, waarvan ook 2 dingen in het grijs... een kleur waarvan ik duidelijk had aangegeven dat ze hem mochten overslaan :roll:
maar er zaten op het oog ook 2 hele verrassende en 2 hele mooie dingen bij

ik ben benieuwd waar de saaie items mee worden vervangen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het afgelopen winter gedaan. Ze stuurde me een preview, niet alles vond ik mooi en heb ook feedback gegeven. Heeft ze echt wat mee gedaan en kreeg daarvoor in de plek echt dingen waar ik heel tevreden mee was. Heb niet alles kunnen houden maar ga binnenkort weer doen. Ze heeft dingen uitgezocht die ik zelf niet snel zou uitkiezen maar erg leuk zijn. Daar deed ik het ook om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven