Mode & Beauty alle pijlers

Hakken en ‘autoriteit’

19-05-2018 17:38 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mezelf niet heel onzeker tussen andere mensen maar ik blaak nou ook weer niet altijd van het zelfvertrouwen, zeker niet op mijn werk. Daar heb ik gemerkt dat het me wel een boost geeft als ik hoge hakken draag. En dan niet omdat ik me dan vrouwelijker of sexier voel maar door het stukje extra lengte. Ben 1,76 van mezelf maar draag nu vaak schoenen met een hak van een centimeter of 10 waardoor ik veel mannelijke collega’s (die zijn in de meerderheid) recht aan kan kijken. Alsof het wat extra autoriteit geeft als je zo in een groepje staat of één op één.

Ben benieuwd wie dit herkent of juist niet?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Nee. Draag nooit hakken, dat vind ik veel te oncomfortabel. En heb autoriteit genoeg van mezelf op momenten dat dat nodig mocht zijn.
Ga aan je zelfvertrouwen werken.
Als je zelfvertrouwen hebt door hoge hakken is er iets niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Met 10 cm hak zou ik jou nog niet recht in je ogen kunnen kijken.
Toch heb ik ook op platte schoenen geen autoriteitsboost nodig.

Dus nee, ik herken het niet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik ben 1.57 meter en draag bijna altijd hakken omdat ik dat heel mooi vind en me inderdaad vrouwelijker en sexier voel. Met mijn lengte kan ik dan nog steeds mannen niet recht in de ogen kijken :-D
ik zou dan meer dan 20 cm of zo moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-05-2018 17:47
Met mijn lengte kan ik dan nog steeds mannen niet recht in de ogen kijken :-D
Maar dat trapje heb je dan niet meer nodig ;-) ;-) ;-)
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
maritk schreef:
19-05-2018 17:54
Maar dat trapje heb je dan niet meer nodig ;-) ;-) ;-)
Wat wil je met dit topic? Kweek zelfvertrouwen daar heb je veel meer aan.
Als je zelfvertrouwen moet komen uit een stel stelten ...

Wat doe je als binnenkort je rug kapot is en je geen hakken meer mag dragen?
(Of hoogstens een stel van maximaal 4 cm.)


Met mijn 1m56 zou ik een cm of 25 à 30 nodig hebben.

Ik draag er nooit.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-05-2018 17:55
Wat wil je met dit topic? Kweek zelfvertrouwen daar heb je veel meer aan.
De vraag in het OT was duidelijk: herkenning of niet?

En waarom zou je je zelfvertrouwen niet mogen boosten met je uiterlijk? Volgens mij probeert elke vrouw dat toch, ieder op haar eigen manier.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
maritk schreef:
19-05-2018 17:59
De vraag in het OT was duidelijk: herkenning of niet?

En waarom zou je je zelfvertrouwen niet mogen boosten met je uiterlijk? Volgens mij probeert elke vrouw dat toch, ieder op haar eigen manier.
Ik ga het nog eens proberen, je mannelijke collega's moeten je accepteren om je werk capaciteiten. Niet om je hoge hakken.
Ben je wel geschikt voor dat werk?
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-05-2018 18:02
Ik ga het nog eens proberen, je mannelijke collega's moeten je accepteren om je werk capaciteiten. Niet om je hoge hakken.

Je maakt er een soort van feministisch dingetje van, brrrrrr.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
maritk schreef:
19-05-2018 18:05
Je maakt er een soort van feministisch dingetje van, brrrrrr.
O, ja deze reactie had ik ook al verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Met hakken lukt me dat nog steeds niet ;-). Heb wel gemerkt dat het mij hielp om er zakelijk uit te zien, dus rokje, panty, jasje, dat idee (financiële sector, voornamelijk mannen en als je dan als blonde vrouw van 25 begint is het best lastig om niet als 'dat meisje' gezien te worden).
Heb het later nog 1 keer gehad dat ik me heb laten overbluffen en daardoor terugviel in de 'meisjesrol': net nieuwe baan, maar inmiddels wel senior. Totaal niet verwacht dat ik door collega van andere afdeling zo aangesproken zou worden. Heb daarna forse preek van leidinggevende gekregen dat ik me nooit meer zo moet laten ondersneeuwen door iemand die zich beter voelt omdat hij ouder en een man is maar die gewoon uit zijn nek zit te lullen. Is me daarna ook nooit meer overkomen, zelfs in joggingbroek zou ik hem nu op zijn plaats kunnen zetten.

Conclusie: als het je helpt gewoon die hakken aan doen, maar zorgt dat je dat over een paar jaar niet meer nodig hebt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik heb in een mannenwereld gewerkt, dat kon ik prima af zonder hoge hakken.
Niet per se wat je zegt in de OP, maar wel wat Anna schrijft; zakelijke kleding helpt zeker.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-05-2018 18:11
Ik heb in een mannenwereld gewerkt, dat kon ik prima af zonder hoge hakken.
Maar als hakken dragen voor to nou wel werkt, dan is daar toch ook niks mis mee? Als ik me bv niet lekker voel doe ik ook iets aan wat lekker zit en waarvan ik weet dat ik er goed in uit zie. Geeft mij dan net die oppepper.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
AnnA_C schreef:
19-05-2018 18:15
Maar als hakken dragen voor to nou wel werkt, dan is daar toch ook niks mis mee? Als ik me bv niet lekker voel doe ik ook iets aan wat lekker zit en waarvan ik weet dat ik er goed in uit zie. Geeft mij dan net die oppepper.

Dit. Dan doe ik, jakkiebah!, make-up op en dan voel ik me beter.
Alle reacties Link kopieren
Lol, ik ben 1.58 en voel me het meest comfortabel op gympen of dr martens. Ik heb juist geaccepteerd dat ik door mijn lengte en lichaam vaak schattig oog en maak daar dan op die manier graag gebruik van (laat ze dat maar lekker denken). De devil wears sneakers, mwhuaha.
AnnA_C schreef:
19-05-2018 18:15
Maar als hakken dragen voor to nou wel werkt, dan is daar toch ook niks mis mee? Als ik me bv niet lekker voel doe ik ook iets aan wat lekker zit en waarvan ik weet dat ik er goed in uit zie. Geeft mij dan net die oppepper.
Maar ze begint met de openingspost dat ze weinig zelfvertrouwen heeft.
Star² schreef:
19-05-2018 18:17
Dit. Dan doe ik, jakkiebah!, make-up op en dan voel ik me beter.
Maar haar hakken moeten 10 cm hoger zijn voor haar zelfvertrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Ik draag nooit hakken - ben met 1.78 m lang genoeg naar m’n zin en haat die dingen sowieso -, maar ik sluit me wel aan bij Anna: zakelijke(re) kleding helpt wel. En ook herkenbaar wat Star schrijft: als ik ergens onzeker(der) over ben of een rotbui heb, trek ik iets aan waarvan ik zeker weet dat ik er goed in uitzie, vaak een mooi jurkje.
8102 schreef:
19-05-2018 18:19
Maar ze begint met de openingspost dat ze weinig zelfvertrouwen heeft.

Nog een keer lezen.
maritk schreef:
19-05-2018 17:38
Ik ben van mezelf niet heel onzeker tussen andere mensen maar ik blaak nou ook weer niet altijd van het zelfvertrouwen, zeker niet op mijn werk.
Het staat er duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat zelfvertrouwen kan ze misschien vergroten door hakken te dragen. Als ze zich daardoor zekerder voelt straalt ze dat ook uit en leren collega's die kant van haar kennen. Op een gegeven moment blijkt dan dat ze die hakken niet meer nodig heeft.
Klinkt misschien stom, maar vroeger 'speelde' ik ook alleen maar dat ik die zelfverzekerde professional was. Maar als je dat een tijdje doet wordt je het vaak gewoon.
Als to echt (te) weinig zelfvertrouwen heeft is het natuurlijk zeker handig om daar ook op andere manieren aan te werken. Maar zo had ik de op niet gelezen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven