Mode & Beauty alle pijlers

IPL/Laserontharing thuisgebruik

09-07-2018 21:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Sinds een aantal jaar wil ik delen van mijn lichaam permanent (laten) ontharen.

Gezien mijn gemengde afkomst, moeder was donker en vader blank , is mijn huid donker getint uitgevallen met zwarte haartjes op bijvoorbeeld armen en benen.

Op verschillende sites zie ik recensies over IPL voor thuisgebruik zoals de Philips Lumea, maar de rescenten zijn vaak blank huldigen met een meditiraanse tint, anders dus dan mijn complex dat ook getint is maar dan niet vanuit blanke origine.

Online heb ik al veel rondgezworven voor thuisgebruik ontharen aangezien laserontharen dramatisch duur is.

Daarom hoop ik dat er hier forummers zijn met bijvoorbeeld mijn huidcomplex met tips over IPL thuisontharing en/of laserontharing apparaten voor thuis gebruik.

Hoor graag jullie tips, gebruikservaring en advies.

Liefs,

Orabelle
anoniem_365121 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 23:36
0.48% gewijzigd
drummers?
Alle reacties Link kopieren
Hier onderaan staat een schema.
Volgens mij moet het wel werken.
Een echt heel donkere huid met donkere haartjes lukt niet.

https://www.braun.nl/nl-nl/female-hair- ... tarter-kit
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-07-2018 21:10
drummers?
De wondere wereld van autocorrect. Moet forummers zijn. Heb het net even aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
09-07-2018 21:20
Hier onderaan staat een schema.
Volgens mij moet het wel werken.
Een echt heel donkere huid met donkere haartjes lukt niet.

https://www.braun.nl/nl-nl/female-hair- ... tarter-kit
Hey Emma,

Top. Dank je wel voor de tip. Zal het morgen in alle rust eens nakijken. Heb je er zelf ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ja, bij mij werkt het prima, maar ik heb geen getinte huid en heb donkerblonde haartjes. Al na een paar keer flitsen groeien de haartjes veel langzamer terug.
Benen flits ik nog maar 1 keer in de maand.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dat is fijn zeg. Wist niet dat IPL ook voor lichte huid met blonde haren kon werken. Zit echt op de tijd de wachten dat dat scheermesje ligt te roesten in de badkamer.
Ik heb ook een Philips Lumea en het werkt NIET
Ik heb het al 12 keer elke twee weken gebruikt en 0 verschil en ga hier ook een klacht over indienen bij Philips

Dat het niet werkt is ook niet zo vreemd eigenlijk. Vooral omdat IPL niet zo precies is want het licht gaat overal heen, het is een ongericht kleurenspectrum.

Koop die troep aub niet of alleen tweedehands of ergens waar je het een half jaar kan terugsturen

Besteedt dat geld aan een laseekliniek en niet aan deze tellshopachtige oplichterij

Ik heb er meer dan 400 euro voor betaald met 0 resultaat
Alle reacties Link kopieren
Zo’n Lumea is sowieso niet een apparaat met permanent resultaat.
Nijntje* schreef:
10-07-2018 20:57
Zo’n Lumea is sowieso niet een apparaat met permanent resultaat.
Ze doen in hun marketing alsof dat wel zo is, eigenlijk kan je daar al weten dat het foute troep is

Heb echt spijt van dat ik die kl*tetroep heb gekocht
Alle reacties Link kopieren
IphoneStekkerdoos schreef:
10-07-2018 20:59
Ze doen in hun marketing alsof dat wel zo is, eigenlijk kan je daar al weten dat het foute troep is

Heb echt spijt van dat ik die kl*tetroep heb gekocht
Oh ben ik niet met je eens. Ze zeggen juist dat je het elke 4 tot 8 weken moet blijven herhalen (na de basisbehandeling) dus in mijn ogen pretenderen ze nergens dat het permanent is.

En bij mij werkt het heel goed. Dat merk ik vooral nu ik ben gestopt ivm zwangerschap.
Alleen het werkt dus niet permanent, maar zolang je jezelf behandelt. Dat wist ik van te voren en vind ik geen probleem.

Wel spijtig dat het bij jou niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
IphoneStekkerdoos schreef:
10-07-2018 20:53
Ik heb ook een Philips Lumea en het werkt NIET
Ik heb het al 12 keer elke twee weken gebruikt en 0 verschil en ga hier ook een klacht over indienen bij Philips

Dat het niet werkt is ook niet zo vreemd eigenlijk. Vooral omdat IPL niet zo precies is want het licht gaat overal heen, het is een ongericht kleurenspectrum.

Koop die troep aub niet of alleen tweedehands of ergens waar je het een half jaar kan terugsturen

Besteedt dat geld aan een laseekliniek en niet aan deze tellshopachtige oplichterij

Ik heb er meer dan 400 euro voor betaald met 0 resultaat
Bij mij doet de Lumea echt wat ie beloofd. Ik heb nu 4 of 5 behandelingen met telkens twee weken ertussen achter de rug. Ipv dagelijks scheren en stoppels na één keer kippenvel, scheer ik nu 1 keer per week een paar haartjes weg die er nog groeien. Ik ben benieuwd of het nu voldoende is om het bij te houden door 1 keer per 6-8 weken te flitsen. Hier een lichte/normale huid met donkere haren.
Alle reacties Link kopieren
Misschien de Lumea lekker werkt voor het vertragen van de haargroei? Dat je dan minder hoeft te scheren, als dat is lijkt me dat ook een plus.

Heeft iemand ervaring met de thuis laser van Beurer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven