Mode & Beauty alle pijlers

Grote borsten dillema..

12-07-2018 11:21 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.65. Maat 44 nogal wat aangekomen sinds bevalling paar jaar terug en cupmaat G85. Grote borsten dus..

Nu ben ik wat afgevallen waardoor mijn taille wat slanker is geworden maar me borsten? Ho maar. Borstverkleiningen hebben hier vaak in gedachten opgespeeld maar omdat we nog een 2de kinderwens hebben stel ik het uit of hoop ik ergens dat ze weer "normaal worden" altijd namelijk 80D gehad.

Nu komt het. Kleding! Ik voel me door deze borsten zo zo zo enorm dat ik dus altijd maar wijde kleding draag. Ben zo onzeker en als ik iets aanheb wat nauw aansluit bij me lichaam voel ik me meteen ongemakkelijk. Het lijkt zelfs alsof het "not done" is een strakje truitje met zulke joekels als ik sommige mensen zie kijken.. Ik shop zoveel kleding maar zodra ik het thuis aandoe en combineer kijk ik naar mijn bovenlichaam en die beheerst de boel helaas. :(

Ik draag stevige minimizers dus daar ligt het echt niet aan. Voel me gewoon totaal niet prettig en vroeger ging het me echt makkelijker af.. hup setje uit de kast en thats it..

Heeft iemand tips hoe ik hier het best mee om moet gaan of wat ik kan doen om me juist leuker aan te kleden? Merk dat ik echt blijf hangen in vooral donkere kleuren (slankt wel wat af) en t liefst alles lang en wijdt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom voel je je niet prettig dan met grote borsten? Dat kan toch juist heel mooi zijn?
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten verkleinen. Juist nu, nu de oudste al enigzins uit de voeten kan en de tweede nog gemaakt moet worden.

Ik herken het, leuke kleding is maar zelden leuk omdat de pasvorm simpelweg niet past bij afwijkingen. Ik ben van F naar C gegaan toen ik 26 was en na mijn zwangerschap is het een D geworden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
zoetjerminder schreef:
12-07-2018 11:24
Waarom voel je je niet prettig dan met grote borsten? Dat kan toch juist heel mooi zijn?
Dat is zo alleen de manier hoe ik me aankleedt is echt zo saai.. :( ze zijn echt wel supergroot voor mijn lengte en ze overheersen me bovenlichaam ontzettend waardoor kledingstukken niet mooi uit kunnen komen helaas..
Alle reacties Link kopieren
zoetjerminder schreef:
12-07-2018 11:24
Waarom voel je je niet prettig dan met grote borsten? Dat kan toch juist heel mooi zijn?
Alleen een man kan dit schrijven.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
12-07-2018 11:26
Lekker laten verkleinen. Juist nu, nu de oudste al enigzins uit de voeten kan en de tweede nog gemaakt moet worden.

Ik herken het, leuke kleding is maar zelden leuk omdat de pasvorm simpelweg niet past bij afwijkingen. Ik ben van F naar C gegaan toen ik 26 was en na mijn zwangerschap is het een D geworden.
Geloof me dat was ook de planning vorig jaar totdat ik mijn nichtje zag die ze ook jaren terug liet verkleinen en na een kind zaten ze op dezelfde cup maat als voor de verkleining. Dat beangstigde me nogal en dacht als er een 2de kindje is dan zou ik het zeker zonder na te denken willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ga op een rustig moment naar een winkel met fatsoenlijk personeel die je kunnen adviseren en ga passen ipv online dingen kopen.

Mooie wrapdresses zijn vaak goede optie voor curvy vrouwen.

Er zijn mooie kanten hempjes die je kan dragen onder tops met een lagere hals.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
12-07-2018 11:28
Alleen een man kan dit schrijven.
Dat kan best kloppen want ik heb ook geen idee hoe groot 85G is :rofl:. Maar ik denk dat je met leuke kleding en het juiste ondergoed je best iets kan verbergen? (en inderdaad, daar heb ik ook geen verstand van)
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Kun je je niet een keer laten adviseren/stylen? Denk dat het ook afhangt van hoe je figuur verder is, welke kleuren je goed staan, hoe je haar zit, etc.

Hier 80G, maar ik ben wel ietsje langer dan jij (1,78) dus dan is het ook alweer anders. Bij mij zijn mijn benen nog redelijk slank dus soms leg ik daar de nadruk op. Soms als ik niet teveel wil opvallen draag ik en lichte, open vallende blouse en dan is het juist mooi als je wel bijv een diepe hals hebt (niet met inkijk hoor).

Verder heb ik niet zo veel boodschap aan die mensen die willen kijken. En zo lang ik lichamelijk geen last heb, zal ik ze ook niet laten verkleinen (en gelukkig heb ik geen last).
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Kop op TO met die maten kun je echt nog wel leuke kleding aan. Zoek een goede kleermaker en laat vooral veel kleding aanpassen. Zelf heb ik 44/46 en een cup F en een smalle taille en voor mij werken wijde tops juist niet.
En in dit topic staan misschien ook goede tips.
mode-beauty/grote-maten-mode-waarin-je- ... #p28726731
Alle reacties Link kopieren
zoetjerminder schreef:
12-07-2018 11:31
Dat kan best kloppen want ik heb ook geen idee hoe groot 85G is :rofl:. Maar ik denk dat je met leuke kleding en het juiste ondergoed je best iets kan verbergen? (en inderdaad, daar heb ik ook geen verstand van)

Ik ga een poging doen om je uit je mooie dromen te helpen.

Mijn D cup past precies in de handen van mijn man. Mijn F cup (20 jaar geleden) paste in zijn twee handen. Dan heb ik het over één borst he. G is nog wat groter, dus neem beide handen samen, vul die helemaal op (een watermeloen komt in de richting) en doe daar nog wat bij. En dat dan x2.

Zonder bh hangen die tieten in uiervorm tot aan je navel. Moeder Natuur heeft daarnaast bepaald dat de tepel aan de onderkant hoort ivm het aanleggen van je baby.

TO heeft kledingmaat 44 en is maar 1.65 groot. In de praktijk betekent dat dat een shirt in maat 44 bij normale tieten ongeveer tot op haar heupen vallen, maar met een dergelijke maat krijgt ze dat shirt niet eens over haar tieten heen.

Om nog maar te zwijgen over snijdende bandjes, heel dure bh´s, zweetplekken en nekklachten.
ceylon wijzigde dit bericht op 12-07-2018 11:37
0.00% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik weet niet of maat 44 bij jouw lengte en borsten de boel nu juist erger maakt of juist niet, maar ik heb zelf ook grotere borsten dan bij mijn lengte en omvang past (1,67 cm, cup E75 en maat 36), dus ik ken het probleem van slecht zittende kleding en een "zwangeschapseffect".

Ik denk dat wijde kleding het juist erger maakt, want dan word je al snel een betonblok.

Zelf zorg ik er dus altijd voor dat ik niets flodderigs draag, niets over mijn broek of rokje en altijd lichaamsvolgend (maar niet te strak).

Ook kan een (spijker)jasje wonderen doen.
Ga voor die verkleining, wellicht zwellen ze dan niet eens meer zo erg op als je nog 'n kind neemt.
Ceylon schreef:
12-07-2018 11:37
Ik ga een poging doen om je uit je mooie dromen te helpen.

Mijn D cup past precies in de handen van mijn man. Mijn F cup (20 jaar geleden) paste in zijn twee handen. Dan heb ik het over één borst he. G is nog wat groter, dus neem beide handen samen, vul die helemaal op (een watermeloen komt in de richting) en doe daar nog wat bij. En dat dan x2.

Zonder bh hangen die tieten in uiervorm tot aan je navel. Moeder Natuur heeft daarnaast bepaald dat de tepel aan de onderkant hoort ivm het aanleggen van je baby.

TO heeft kledingmaat 44 en is maar 1.65 groot. In de praktijk betekent dat dat een shirt in maat 44 bij normale tieten ongeveer tot op haar heupen vallen, maar met een dergelijke maat krijgt ze dat shirt niet eens over haar tieten heen.

Om nog maar te zwijgen over snijdende bandjes, heel dure bh´s, zweetplekken en nekklachten.
Is het zo erg? Ik had ook geen idee.

Wellicht dan toch een borstverkleinende operatie?
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
12-07-2018 11:28
Alleen een man kan dit schrijven.
o ja.....waarom laten er zoveel vrouwen dan borstvergroting doen?
zoetjerminder schreef:
12-07-2018 11:31
Dat kan best kloppen want ik heb ook geen idee hoe groot 85G is :rofl:. Maar ik denk dat je met leuke kleding en het juiste ondergoed je best iets kan verbergen? (en inderdaad, daar heb ik ook geen verstand van)
Nou, een G cup op 1,65 is moeilijk te verbergen :-)
To, ik snap waarom je in tweestrijd zit. Je wil geen terugval na de bevalling en je weet natuurlijk ook nooit zeker of borstvoeding nog zal gaan (dat laatste zou mij persoonlijk niet tegen houden, maar kan voor veel vrouwen wel een issue zijn)

Misschien moet je gewoon eens op orienterend gesprek bij een chirurg.
Hij/zij heeft bergen ervaring en kan je ook vertellen wat de risico's en verwachtingen zijn tijdens en na een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
12-07-2018 11:37
Ook kan een (spijker)jasje wonderen doen.
Bij slanke mensen vind ik een spijkerjasje best leuk. Bij wat vollere mensen vind ik het juist de taille verbergen, vierkant en zwaar maken (dat gevoel heb ik zelf ook als ik met zo'n ding voor de spiegel sta. Die gaat dus alleen in de zomer aan in de supermarkt)

Voor de rest staan er echt goede tips in je verhaal
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
12-07-2018 11:39
Is het zo erg? Ik had ook geen idee.

Wellicht dan toch een borstverkleinende operatie?
En toch zie je ook veel goede tips. Maar TO moet zich goed voelen en daar gaat het om.
koekies zijn lekker
zoetjerminder schreef:
12-07-2018 11:24
Waarom voel je je niet prettig dan met grote borsten? Dat kan toch juist heel mooi zijn?
Jij bent 'n vent zeker? Ik vind er als vrouw niets aan. Ja, gewoon een compacte B-C cup, daarboven zit het alleen maar in de weg.
Overslag kleding is flateus bij grote borsten :)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je hier echt iets aan hebt maar ik herken het probleem van afvallen en dezelfde cupmaat behouden.

Ik ben 1.74, woog 88 kilo (maat 42/44) met cup 85G. Jaar geleden begonnen met afvallen, echt alles werd kleiner behalve mijn borsten. Pas toen ik een gezond BMI had begonnen mijn borsten ook kleiner te worden. Ik weeg nu 69 kilo met cup 75E, wat echt al een enorm verschil maakt want ik pas ook gewoon weer jassen en een blouse in maat 38.

Misschien heb jij dat ook, dat het gewicht er daar als laatste af gaat. Ik heb ook vaak aan een borstverkleining gedacht maar zou je daarom adviseren om iig te proberen om tot een gezond BMI af te vallen omdat dit uiteindelijk dus wel kan helpen.

Oh en qua kleding: v-hals, geen hoge nek. Ik droeg ook vaak een getailleerde, maar niet strakke blouse met lange mouwen en deze dan in een broek dragen. En veel wikkeljurken en shirt met een wat langer open vestje.
Alle reacties Link kopieren
Zo bedankt voor jullie reacties! Eigenlijk voel ik me momenteel wel het buitenbeentje met me grote boezem in de familie en bij vriendinnen. En denk dat jaloezie hier ook wel de kop op steekt hoor.. als ik af en toe die wat voor leuke dingen er te koop zijn voor de wat slankere dames dan geef ik soms de moed op en trek ik weer die wijde zwarte aardappelzak O_o

Koffielepel, bedankt voor de link ga ik even zo kijken.

Moon-Alisa, nou het grappige is ik draag juist van onder maat 38. En van boven 44. Dus van onder is het echt geen probleem hier. Daar vind ik makkelijk broeken voor enz. Maar soms zie ik echt een leuke maxi jurk dan denk ik wow die wil ik weleens aan nu met de zomerdagen (plus ook een vakantie binnenkort) maar ja dan trek ik m aan en doe ik m gauw uit want de verhouding klopt dan gewoon niet.. OF ik moet een vestje of sjaaltje of allebei erbij aan doen om de boezem te verdoezelen.. zulke dingen dus.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-07-2018 11:43
Jij bent 'n vent zeker? Ik vind er als vrouw niets aan. Ja, gewoon een compacte B-C cup, daarboven zit het alleen maar in de weg.
Als je even gelezen had dan had je dat geweten ja
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.68 was 35 kilo aangekomen. Buste van 75F naar 80/85i en kledingmaat van 40 naar 44/46.
Inmiddels weer die 35 kilo afgevallen en nu cupmaat 70G, kan ik goed mee leven.

Eigenlijk is mijn tip dus dit:
Als je maar genoeg afvalt, valt ook je buste weer mee af. Is wellicht nog het proberen waard, voordat je aan een operatie begint.
(ps: ook voor zwanger worden is een bmi onder de 30 beter, dus dan sla je twee (na ja eigenlijk 3 ;-) vliegen in één klap).
Alle reacties Link kopieren
zoetjerminder schreef:
12-07-2018 11:46
Als je even gelezen had dan had je dat geweten ja
Dus als jij een opvallend grote piemel had, dan zou je het geweldig vinden als mensen hun ogen alleen daarop gericht konden hebben, en niet zouden kijken wie erachter staat? Zo doe jij je voor. Ook vind ik je opmerkingen getuigen van een gebrek aan empathie.
anoniem_327415 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 11:51
9.17% gewijzigd
Bring a vampire around, people start discovering religion.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven