Mode & Beauty alle pijlers

Petite en kleding kopen

16-07-2018 08:14 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar wat nieuwe (web)winkels om leuke kleding te kopen in kleine maten.

Ik ben 1.56 meter lang en weeg 44 kilo. Ik heb al zeker 20 jaar hetzelfde figuur, pas ook nog kleding van mijn tienerjaren. Vroeger kon ik vaak leuke kleding vinden maar de laatste jaren is alles zo enorm groot. Het lijkt wel of de matentabellen zijn opgeschoven want ik heb nu maat 32, xxs, 00 (vroeger gewoon xs of zelfs s).

Ik zou het liefst fair trade en duurzame kleding kopen en vind het ook geen probleem als het wat duurder is. Fairlydressy vind ik een mooie site, maar de kleinste maat is S, vergelijkbaar met 38, volgens de site.

Iemand ideeen? Voor fysieke winkels graag in het zuiden van het land of in Amsterdam. Anders wordt het wel erg ver rijden :)
Alle reacties Link kopieren
Mango, Zara, H&M en voor uitgaansjurken shop ik weleens bij uwantisell. River Island heeft speciale petite kleding.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Zalando
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad het idee dat veel kleding qua maat ruim valt. Mango vind ik ook ruim vallen, ik pas de s soms xs en ben echt niet petite.

Als je kijkt naar Italiaanse merken en misschien Spaanse? Gewoon bij een zalando ofzo? Van sommige merken lees je ook dat ze een speciale petite lijn hebben.

Karen Millen valt ook klein (of normaal, net hoe je het bekijkt) maar dat moet maar net je smaak zijn. (Wel in de sale nu bij bij.enk.orf dus betaalbaar)
Bij Topshop in Amsterdam hebben ze een aparte Petite collectie :)
Alle reacties Link kopieren
tomtomi schreef:
16-07-2018 08:14
Het lijkt wel of de matentabellen zijn opgeschoven want ik heb nu maat 32, xxs, 00 (vroeger gewoon xs of zelfs s).
Dacht dat het aan mij lag! Ik moet soms echt bij de kinderafdeling kijken wil ik iets vinden dat past. Maar dat is meestal heel meisjesachtig...
Asos heeft ook veel petite.
Verder weet ik het ook niet meer, dus lees even mee :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven