Mode & Beauty alle pijlers

Tips kleuren haar met welke kleuring

17-08-2018 10:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar (of langer) kan ik in Nederland de haarverf van John Frieda niet meer vinden. Deze kleurde bij mij egaal (ook over grijs en donkerblond haar) en bespaarde mij veel geld omdat ik niet meer elke maand voor verven naar de kapper hoefde.

Nu laat ik mijn haarwortels donkerder aanzetten en als het nodig is, de uiteinden oplichten. Kost tijd en geld, terwijl ik voorheen voor 17 euro klaar was.

Welk merk geeft ook goede resultaten? Of kan ik beter 1000 euro per jaar aan de kapper geven...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het risico niet nemen en het bij de kapper laten doen.
Als je het thuis gaat doen en het gaat mis moet je uiteindelijk weer meer verf/spullen kopen en dan blijf je bezig.
Als he hierover goed advies wilt zou je wat meer informatie moeten verstrekken.... zoals bijvoorbeeld het kleurnummer van John frieda, wat is je eigen haarkleur, dus hoeveel % grijs en hoeveel % donkerblond..... welke kleur wil je bereiken, hoe lang is je haar, welke kleur heeft de lengte..... kortom, het is niet zo gemakkelijk om zomaar even je haar te kleuren, zeker niet als je haar meeedere kleuren heeft....
Succes👍🏼
Alle reacties Link kopieren
Manonnes schreef:
17-08-2018 11:02
Als he hierover goed advies wilt zou je wat meer informatie moeten verstrekken.... zoals bijvoorbeeld het kleurnummer van John frieda, wat is je eigen haarkleur, dus hoeveel % grijs en hoeveel % donkerblond..... welke kleur wil je bereiken, hoe lang is je haar, welke kleur heeft de lengte..... kortom, het is niet zo gemakkelijk om zomaar even je haar te kleuren, zeker niet als je haar meeedere kleuren heeft....
Succes👍🏼
Inderdaad! Kijk als je nu zwart haar wil dan is het makkelijk adviseren. Maar zeker met 2 kleuren wordt het lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop zelf altijd de haarverf van het kruidvat merk. Altijd goed en lekker goedkoop.
Ook zou je het eens kunnen proberen bij Florale Haircare. Hier geven ze goed advies en weten precies welke kleur je nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
is het ook nergens meer online te krijgen?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik haal mijn verf en ontwikkelaar altijd in de kapperswinkel.
Tot voor kort XP100, die dekt grijs best goed als je voorpigmenteert met een natuurkleur. Maar ik wil zodra het op is eens Kis proberen. Lees ik ook goede berichten over.
Heb je al eens online gekeken?
Judy_Hopps schreef:
17-08-2018 12:25
Ik haal mijn verf en ontwikkelaar altijd in de kapperswinkel.
Tot voor kort XP100, die dekt grijs best goed als je voorpigmenteert met een natuurkleur. Maar ik wil zodra het op is eens Kis proberen. Lees ik ook goede berichten over.
Ik heb gisteren net een demi permanente XP100 ingezet met de bedoeling alleen het haar te tonen. Licht asblond. Had geblondeerd haar. Ingezet met een 1.9. Sloeg veel te donker uit! Nu meerdere keren Head &shoulders erin gehad. Deed weinig. Toen de 1.9 door de shampoo gemikt en nu is het aardig. Moeilijk om alles zelf te doen.
Alle reacties Link kopieren
positivodo schreef:
17-08-2018 12:44
Ik heb gisteren net een demi permanente XP100 ingezet met de bedoeling alleen het haar te tonen. Licht asblond. Had geblondeerd haar. Ingezet met een 1.9. Sloeg veel te donker uit! Nu meerdere keren Head &shoulders erin gehad. Deed weinig. Toen de 1.9 door de shampoo gemikt en nu is het aardig. Moeilijk om alles zelf te doen.
Ik mag hopen dat je een 9,1. bedoelt. :biggrin:
Ja het is soms lastig in te schatten. Toevallig wilde ik van de week van mijn ultra blonde delen af (niet alles was gelijkmatig gekleurd over jaren heen :$ ). Ipv mijn gebruikelijke 9.0 +9,1 gooide ik er 8,0 + 8,1 in. Nou het resultaat was meer een 7.0. Ik heb heel erg poreus haar dus het pigment pakte iets te goed. :$
Nadat ik er niet aan kon wennen heb ik er vanochtend anti-roos shampoo ingegooid en dat werkte. Nu heb ik mijn eigen haar kleur die ik al een jaar of 10 niet meer gezien had. Het was niet helemaal mijn doel maar goed genoeg.
Eens zien of ik wel aan mijn eigen kleur kan wennen.
Alle reacties Link kopieren
De verf is gewoon online te bestellen hoor😊
Judy_Hopps schreef:
17-08-2018 15:22
Ik mag hopen dat je een 9,1. bedoelt. :biggrin:
Ja het is soms lastig in te schatten. Toevallig wilde ik van de week van mijn ultra blonde delen af (niet alles was gelijkmatig gekleurd over jaren heen :$ ). Ipv mijn gebruikelijke 9.0 +9,1 gooide ik er 8,0 + 8,1 in. Nou het resultaat was meer een 7.0. Ik heb heel erg poreus haar dus het pigment pakte iets te goed. :$
Nadat ik er niet aan kon wennen heb ik er vanochtend anti-roos shampoo ingegooid en dat werkte. Nu heb ik mijn eigen haar kleur die ik al een jaar of 10 niet meer gezien had. Het was niet helemaal mijn doel maar goed genoeg.
Eens zien of ik wel aan mijn eigen kleur kan wennen.
Ik bedoel een developer van 1.9%. Dat is voldoende om je haar te tonen. Voor blonderen en verven uiteraard niet. Ik had mijn haar eerst opgelicht met een 9% en blondeer. Toen een 10.1 haarverf erover gedaan. Die pakte grotendeels mooi maar helaas niet op de uitgroei en onderop was het nog te warm.
Toen heb ik een 7.1 en een 9.1 toner gemengd. Astinten van lagere kleurnummers zijn vaak krachtiger dus pakken lastig haar beter. Door deze te mengen is het relatief licht gebleven. Niet zo blond als ik wilde maar loop er nu netjes bij.

Ik gebruik wel een plex bij al dit experimenteren. Anders is m'n haar echt dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven