Mode & Beauty alle pijlers

Blouse van 100% polyester plakt

18-08-2018 10:31 16 berichten
Vandaag een leuke blouse gepast, gemaakt van 100% polyester. Normaal draag ik dat niet want ik vind het niet zo'n fijne stof. Maar deze blouse is wel erg leuk. Helaas plakte hij ontzettend aan mijn lichaam.
Had er verder niets onder. Toen ik hem uittrok hoorde ik ook statisch geknetter.

Wat kun je doen om te voorkomen dat de blouse plakt? Iemand de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Shirtje eronder doen...of gewoon niet kopen (dat laatste doe ik). Ik snap er niks van waarom zoveel kleding van polyester wordt gemaakt., en steeds minder van een katoenmix.
Alle reacties Link kopieren
teletascha schreef:
18-08-2018 10:36
Shirtje eronder doen...of gewoon niet kopen (dat laatste doe ik). Ik snap er niks van waarom zoveel kleding van polyester wordt gemaakt., en steeds minder van een katoenmix.
Prijs en flexibiliteit. Met kunststof kan je bijna alles maken wat je kunt bedenken... Maar ik ga er met een grote boog om heen
Normaal draag ik ook altijd katoen of zoiets. Hele synthetische stoffen eigenlijk nooit. Vind ze niet lekker aanvoelen en zweten snel. Maar deze blouse was erg leuk, dus ik dacht misschien maak ik een keer een uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag van de week een heel leuke bloes, hele fijne prijs, maar heb hem toch lekker laten hangen, ik zag al voor me hoe hij zou plakken vaan mijn lichaam, die kleding laat ik voortaan in de winkel hangen.
Alle reacties Link kopieren
teletascha schreef:
18-08-2018 10:36
Shirtje eronder doen...of gewoon niet kopen (dat laatste doe ik). Ik snap er niks van waarom zoveel kleding van polyester wordt gemaakt., en steeds minder van een katoenmix.
Ik ben allergisch voor polyester en andere kuststoffen. Kan eigenlijk alleen tegen katoen en viscose (nouja, en linnen, maar ik houd niet van strijken en bovendien voelt dat altijd zo stug) Kun je nagaan hoe winkelen voor mij is!

TO, zou wassen met een wasverzachter werken? Volgens mij deed mijn moeder dat vroeger wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rok die plakt. Van alles geprobeerd, haarlak werkt niet. Onderrok eronder werkt ook niet, want die zie je zitten (rok plakt niet aan de onderrok, maar eronder plakt dan nog een stukje waar de onderrok korter is, ziet er niet uit).
Kortom, ik draag hem nooit. Ik lees mee voor tips, maar ik denk dat er geen kruid tegen gewassen is, dus ik zou hem gewoon niet kopen.

Edit: ook geprobeerd, wat Dreamer zegt, met wasverzachter. Werkte ook al niet.
jufjoke wijzigde dit bericht op 18-08-2018 11:02
Reden: Bericht van Dreamer gelezen
9.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alleen katoen of viscose.
Mix met maximaal 30 % kunstvezel kan nog.
Moeilijk dus voor mij om nieuwe kleding te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar en ik koop het dus ook niet. Het draagt erg vervelend! Valt mij ook op dat het steeds meer in de winkels hangt inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Enige voordeel van polyester is dat het niet kreukelt. Maar ik koop ook liever katoen, ik hou niet van synthestisch kledingstoffen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
18-08-2018 11:14
Herkenbaar en ik koop het dus ook niet. Het draagt erg vervelend! Valt mij ook op dat het steeds meer in de winkels hangt inderdaad.
Ja of gemixt, dan lijkt het op het eerste gezicht katoen, maar zit er toch polyester doorheen. Goed opletten op de labels.
Voor iedereen een groene tuin
Haha, ik lees het al: die blouse laat ik lekker hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ja er hangt steeds meer polyesterkleding in winkels waar ik om reeds genoemde redenen ook een schurfthekel aan heb. Tegenwoordig sta ik elk kledingstuk binnenstebuiten te draaien om het label te checken op de stoffen.
.
Alle reacties Link kopieren
Als het plakt omdat het statisch is kun je hem nachtje in de vriezer leggen, dan is het weg.

Als het gewoon plakstof is, dan blijft het plakstof.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo’n blouse. Als deze plakt, smeer ik mij in met bodylotion. Dan plakt het niet meer.
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Is er niet zo'n lifehack waarbij je een metalen veiligheidsspeld in de zoom van statische kledij doet, om het kledingstuk te ontladen of zo?

Geen idee of het werkt, ik draag geen plastic blouses want daarvan ga ik verschrikkelijk hard stinken, maar het is misschien het proberen waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven