Mode & Beauty alle pijlers

Haar laten groeien

19-08-2018 18:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik laat mijn haar langer groeien en nu is het al bijna zes maanden niet geknipt en eigenlijk zit het nog boven verwachting goed. Ik heb makkelijk vallend haar van mezelf met slag en ik heb veel haar, dus het loopt niet dun uit maar is ook aan de onderkant nog vol zonder dode punten. Ik was het eens in de drie dagen met shampoo en gebruik dan ook altijd een uitwasbare conditioner. Verder doe ik af toe wat arganolie in de punten en eenmaal per week gebruik ik olaplex no. 3. Ik gebruik geen föhn of andere styling tools en ook geen stylingmiddelen. Ik verf ook bijna niet op eenmaal per jaar een set natuurlijke highlights na dan. Het is nu over mijn schouders op oksellengte ongeveer.

Nu ben ik benieuwd: welke tips heb jij om je haar te laten groeien en als je het laat groeien: hoe vaak (of weinig) ga je naar de kapper?
.
Regelmatig naar de kapper gaan, zodat de punten niet te kwetsbaar worden en je uiteindelijk alsnog een heel stuk eraf moet laten halen.
Verder, vooral veel geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zit nu dus te twijfelen of ik naar de kappper zal gaan, maar het heeft nu net de lengte bereikt vanaf waar ik het wil hebben en dan ben ik met een knipbeurt voor mijn gevoel weer terug bij af want een kapper die echt maar heel subtiel de puntjes eraf knipt in plaats van minimaal 3 cm moet ik nog tegenkomen. En het is dat ik echt geen dode punten zie en anderen ook niet (heb het laten checken). Dode punten heb ik wel gehad toen ik mijn haar vaker kleurde, maar nu ik er vrijwel niets meer mee doe, is het in zo’n goede conditie dat het voor mijn gevoel nog wel langer zonder knipbeurt ermee door kan.
.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan niet toch. Slotje... :-D
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf zomer 2014 niet meer naar de kapper geweest en mijn haar valt nu net boven mijn middel. Geen dode punten, ik was het om de dag met een zeepbar, Gebruik geen stylingprodukten, föhn of haarverf. En ik kam het niet, alleen voor het wassen.
"Boring conversation anyway"
Behoorlijk lang haar intussen.
Ik ga 1 keer per jaar en dan laat ik er een centimeter of 3 afknippen.

Haar groeit aan 1 à 1.5 cm per maand, dus die "knipschade" valt hier nog mee.
Alle reacties Link kopieren
Kijk het kan dus wel, niet elke 3 maanden naar de kapper! Dank Brianna F. en Tornacense dat jullie mij sterken dat ik me niet hoef te laten indoctrineren door de “je moet je haar elke 6 weken/3 maanden laten knippen”!
.
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
19-08-2018 18:46
Nou dan niet toch. Slotje... :-D
Ach laat me even, ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van anderen!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemerkt dat met een goede borstel mijn haar minder snel afbreekt. Ik heb er een met zwijnenhaar en ik merk dat dat heel veel scheelt (een mason pearson, maar je hebt ze wel goedkoper hoor). Mijn 'vet' wordt over het haar verdeeld tijdens het borstelen, waardoor ik minder vaak hoef te wassen ook. Wassen doe ik ook met een shampoo bar zonder sulfaten en alcohol enzo. In principe heeft elke vloeibare shampoo alcohol vanwege de houdbaarheid, dus een bar zou sowieso beter zijn.

Heb mijn haar nu een half jaar niet laten knippen en nu wordt het wel een keertje tijd om het bij te laten punten. Vind ik zelf. Maar met 2x per jaar kan ik prima door hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb slag van mijzelf en mijn vaste kapster werkt er niet meer, ik ging op zoek naar een andere en die raadde me aan mijn haar helemaal niet meer te kammen, borstelen, vind het tot nog toe een goede tip.

Mijn haar is net schouderlang.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ongeveer elk half jaar naar de kapper, dat is genoeg om het er gezond uit te laten zien. Verder niet al te vaak wassen (ongeveer elke 5-7 dagen).
Ik heb laatst een borstel gekocht met van dat bijzondere haar (ik denk van wild zwijn ofzo?) , dat zou het vet moeten verdelen en het minder statisch moeten maken, maar daar is mijn haar veel te dik voor, dus hij aait er alleen maar overheen en maakt het extreem statisch, dat was dus een miskoop.

Ik gebruik nu weer gewoon mijn borstel met plastic pinnetjes, dat werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
eens in de week een haarmasker van kokos en caster olie maken en dat een nachtje in je haar doen. Dan sóchtends wassen.Verder gebruik ik de shampoo van maine en tail en daar heb ik ook minder gespleten haarpunten van.
Ik ga eens in de 2 jaar naar de kapper, borstel kijk haar met een borstel van varkens(?)haar en heb weinig last van dode punten.
Ik was wel elke 2-3 dagen mijn haar met "loving blends" shampoo
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het echt wel verschilt het stukje wel/niet kapper. Ik laat het al lang groeien. Bij mij werkt het het beste wanneer ik elke 4/5 maanden naar de lapper ga. Dan vallen de dode puntjes nog mee, daarna gaat het bij mij echt splijten en moet er dus ook meer af. Dus vooral als tip om goed je puntjes in de gaten te houden. En inderdaad een goede verzorgende olie in de punten, maar dat doe je al lees ik. Vriendin van mij gaat regelmatig voor olaplex behandelingen naar de kapper. Niet de 3 die je thuis kan doen... Is hier lyrisch over. Geen ervaring mee, maar misschien eens iets om uit te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haar 1x per week en dat werkt voor mij nu goed. Al was het voor mijn haar in het begin wel wennen. Als mijn flesshampoo (ook lovingblands) op is, ga ik ook eens kijken naar zo'n bar.

Ik ga wisselend naar de kapper. Een half jaar geleden geweest en daarvoor ruim anderhalf jaar niet geweest. De gesplete punten werden te erg dus moest echt. Maar vroeger ging ik 1 á 2 x per jaar. Nu is het vaak 1x per jaar/anderhalf jaar.

Ohja; ik gebruik een goedkope antiklit borstel iedere avond, maar verder geen gel/haarlak en verf mijn haar ook niet. Al begin ik nu wel echt grijs te worden.
Het is ook een beetje genen en geluk. Ik moet elke 3 maanden. Anders word het stro. Maar sommige gaan alleen voor een ander model.
Gezond eten helpt wel iets. Verder niets. Alles geprobeerd. Borstels, schampoos en maskers.
Heb fijn haar met veel slag. Breekt snel, splijt snel. Helaas.
Geniet van je lange haren!
Alle reacties Link kopieren
Als het nog goed zit, niet naar de kapper gaan hoor. Na 6 maanden kun je eens naar de kapper gaan, of als je er niks meer mee komt, dan kunnen ze eventueel een tussen half lang model knippen.

Volhouden en niet naar de kapper gaan!
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
19-08-2018 19:09
Ik heb slag van mijzelf en mijn vaste kapster werkt er niet meer, ik ging op zoek naar een andere en die raadde me aan mijn haar helemaal niet meer te kammen, borstelen, vind het tot nog toe een goede tip.

Mijn haar is net schouderlang.
Dat scheelt denk ik echt per type haar, want ik móet twee keer per dag borstelen anders is het een grote klittenbende. Heb ook heel dun (en veel) haar namelijk.

Maar als je bijv van die mooie dikke krullen hebt... dan is het inderdaad zonde om die eruit te borstelen.
Ik kan echt niet, niet borstelen. Het word rechtopstaand vilt binnen 2 dagen.
SjakS schreef:
19-08-2018 20:04
Ik kan echt niet, niet borstelen. Het word rechtopstaand vilt binnen 2 dagen.
Hier dus ook zo ongeveer.

Het niet elke dag minstens 2 keer borstelen betekent hier dat ik er op dag 2 gewoon helemaal niet meer door raak en het vreselijk klit.

Hier dus elke ochtend, elke avond en meestal overdag ook nog borstelen.
Zeker als ik het los draag.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je haargroei niet kan beinvloeden behalve misschien met medicijnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar ging achteruit van Olaplex.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tornacense schreef:
19-08-2018 20:09
Hier dus ook zo ongeveer.

Het niet elke dag minstens 2 keer borstelen betekent hier dat ik er op dag 2 gewoon helemaal niet meer door raak en het vreselijk klit.

Hier dus elke ochtend, elke avond en meestal overdag ook nog borstelen.
Zeker als ik het los draag.


Heb je steil haar? Ik las dat zij een slag heeft, wellicht dat dat anders is?
Ik heb steil haar en borstel het alleen 's ochtends (soms nog 's avonds als ik een feestje heb of zo). Ik moet er niet aan denken om niet te borstelen, dan zit het echt heel raar.
TO, ik was het 2x per week. Ik gebruik per wasbeurt maar 1x shampoo. Daarna doe ik meestal een conditioner, soms een haarmasker van een paar minuten. Na het wassen kam ik het door met een grove houten kam, soms met een beetje arganolie in de punten. De andere dagen borstel ik het met zo'n tingletanglegeval. Ik gebruik geen stylingproducten, alleen wat haarlak op de voorkant en evt bovenkant. Ik verf het niet meer. Tot anderhalf jaar geleden deed ik eens per jaar highlights, altijd bij de kapper. Ik laat het om de 5-6 maanden een keer knippen. En dat kan prima. Iedere 3 maanden of nog vaker is als je het goed verzorgt zoals jij doet echt niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter moet wel regelmatig naar de kapper, want ze draagt haar haar liefst los. Dan ´schuurt´ het steeds over de schouders waardoor de punten vrij vlug beschadigen.

Zelf ben ik van héél kort naar een kinlange bob gegaan, maar met mijn werk kon dat niet zomaar, ik heb dus wel elke zes weken bij de kapper gezeten, om dat proces zo netjes mogelijk te laten verlopen. Maar stomstomstom genoeg heb ik het tussendoor 1x door een ander meisje laten knippen (vaste kapster was op vakantie) en die verknipte het. Om het weer goed te krijgen moest het nog eens geknipt. Dat waren dus vijf cm in twee weken tijd. Sindsdien maak ik een afspraak.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven