Mode & Beauty alle pijlers

Acne, paula choice werkt het echt?

17-09-2018 20:48 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop tegen de 30 en heb nog steeds acne. Vooral witte meeeters overal, maar ook vaak nog echte grote puisten. Wangen, kin voorhoofd, neus.

Alles geprobeerd qua drogisterij en apotheek lijnen.

Las op een acne forum over paula choice lijn. Erg duur maar als het werkt wil ik het proberen. Iemand goede ervaringen hiermee? Of met iets anders wat echt werkt.

Ik wil iets wat niet te agressief is aangezien ik sl beginnende rimpels hrb. Iets wat en voor rimpels en voor acne is bijv. Paula choice heeft zoiets. Graag wrbarongen
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij Paula’s choice op de website proefsetjes bestellen, even kijken welke je nodig hebt. Kost geloof ik €15 voor een exfoliant, cleanser en dagcreme.
Met name de exfoliant ben ik wel erg tevreden over, daarmee zie ik wel verschil.
Wel het gebruik van de laatstgenoemde opbouwen, eerst bijvoorbeeld om de twee dagen, daarna om de dag etc. Ik gebruik hem nu elke avond voor het slapen gaan en ben erg tevreden.
Die cleanser en dagcreme gebruik ik persoonlijk niet (meer), vond die ik zelf al had fijner.

Nog een toevoeging: er staat op de verpakking dat het genoeg is voor een paar weken, maar met de exfoliant doe ik ondertussen al 1,5 maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu drie maanden de BHA en merk geen verschil helaas. Misschien dat er andere producten zijn die wel helpen, of dat het gewoon op mijn huid niet werkt maar op de jouwe wel, dat weet ik niet.
Don't waste your time or time will waste you.
Geen ervaring met Paula, maar ik heb me via de huisarts laten doorverwijzen naar een huidtherapeut. Werd door mijn zorgverzekering helemaal vergoed en heeft me zo goed geholpen! Ik had gewoon littekens in mijn gezicht en die zijn bijna niet meer te zien.
Ben je wel eens bij een dermatoloog of huidtherapeut hiervoor geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ja hier heeft het echt geholpen.

Jaren getobt met mijn huid en nu is hij zo mooi dat ik geen poeder of foundation meer nodig heb.


Heb in het begin allerlei testers besteld om te proberen en vanuit daar een bha, cleanser en dagcreme gekocht.

Later een Aha en nachtcreme.

Je hebt verschillende lijnen waaronder de resist. Deze is geschikt voor de huid met beginnende rimpeltjes en acne. Ik vind de dagcreme met spf van deze heel erg fijn ( Inc klein beetje kleur)

Van de bha en Aha vind ik de gel het fijnst in gebruikt. De lotion te cremig en de liquid te waterig.
Qua lijn zit er geen verschil.

Cleanser vind ik de clear het beste. Als vind ik die van de resist lijn heel fijn en romig maar stuk duurder.

Maar dit is allemaal persoonlijk. Zou echt adviseren een aantal proefjes te bestellen, proberen en dan wachten op aanbieding om daadwerkelijk te bestellen.
Ik zou denk ik liever naar een dermatoloog gaan en hem/haar om een juist advies vragen.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
17-09-2018 21:01
Geen ervaring met Paula, maar ik heb me via de huisarts laten doorverwijzen naar een huidtherapeut. Werd door mijn zorgverzekering helemaal vergoed en heeft me zo goed geholpen! Ik had gewoon littekens in mijn gezicht en die zijn bijna niet meer te zien.
Ben je wel eens bij een dermatoloog of huidtherapeut hiervoor geweest?
Dat is sowieso een goede tip.
Zelf had ik vanaf ongeveer mijn 25e acne. Steeds meer producten gaan gebruiken om het onder controle te krijgen. Het werd alleen maar erger. Het heeft enkele jaren (!!!) geduurd voordat ik besefte dat ik het zelf alleen maar erger maakte met al die producten. Ik ben me serieus in huidverzorging gaan verdiepen en uiteindelijk kon ik me het meest vinden in de filosofie van Jetske Ultee en Paula's Choice. Die laatste ben ik gaan gebruiken. De verbetering ging langzaam. Pas toen ik álle producten (dus ook make-up ) ben gaan vervangen voor 'paula-proof' producten, werd het sneller beter.
Nu heb ik al jaren geen acné meer, maar ik blijf een trouwe gebruiker van PC. Wel nu andere producten dan toen.
Als je weet welke werkzame stof je zoekt, dan kopen bij The Ordinary. Zijn echt prima prijzen voor dezelfde werkzame stoffen! Als je geen idee hebt waar te zoeken kan je idd de blog van Jetske Ultee lezen..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Paula! Gebruik de toner, cleanser en bha en heb al maanden geen pukkels gehad. En de pukkels die het nodig vinden om op te komen zetten niet door, geniaal spul en elke cent waard.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewoon proberen.
hoge dosering vitamine c doet voor mij wonderen. gebruik nu een serum van enchanted waters!(goed tegen acne en rimpels)
tretoine kan je ook proberen (op recept), deed voor mij helaas niks.(ook goed tegen rimpels)
bha werkt voor veel mensen goed, voor mij te weinig.
iedere huid is weer anders.
maar dit is wel een top 3 producten om te proberen!

succes weet hoe vervelend het is.
ben 35 met pukkels.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, hen inmiddels de exfoliant, toner en dagcreme besteld en na 1 week zie ik het verschil al! Hopelijk doet het nog meer dan blijf ik het zeker gebruiken en bestel ik ook de wasgel, serum en naxhtcreme en misschien de aha exfoliator. Ik gebruik de resist producten. Voor acne en huidveroudering.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij heel erg heeft helpt voor een betere huid is eigenlijk zo min mogelijk met mijn huid doen. Dus ‘s ochtends en ‘s avonds alleen een plensje water en als ik make-up op heb, dat eraf halen met een zo mild mogelijk product. Verder gebruik ik geen crèmes of andere producten. Je huid kan zichzelf namelijk onderhouden als het in balans is en die balans haal je weg door allerlei producten te gebruiken en je beschermlaag eraf te boenen. Als je zo min mogelijk met je huid doet raakt het weer in balans. Probeer het eens!

(Ik heb dit uit het boek Huid van Yael Adler)
Alle reacties Link kopieren
Nadiachal schreef:
29-09-2018 00:33
Bedankt voor de reacties, hen inmiddels de exfoliant, toner en dagcreme besteld en na 1 week zie ik het verschil al! Hopelijk doet het nog meer dan blijf ik het zeker gebruiken en bestel ik ook de wasgel, serum en naxhtcreme en misschien de aha exfoliator. Ik gebruik de resist producten. Voor acne en huidveroudering.
Wat fijn to! Hopelijk zet de verbetering nog verder door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven