Mode & Beauty alle pijlers

Haar krullen met een diffuser

09-12-2018 14:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helloww,

Ik heb van nature krullen. Sinds ik afgelopen week naar de krullenkapper ben geweest en zij mij vertelde dat het handig zou zijn als ik een föhn met diffuser ga gebruiken zodat mijn krullen nog meer tot hun recht komen.

Vanmorgen ben ik voor het eerst ermee aan de slag gegaan. De bovenkant en voorkant krullen heel mooi maar de achter is nogal stijl. Wat ik ook deed, ik kreeg het niet in de krul. Zelfs mijn moeder heeft even geholpen en dat gaf iets meer krul (slag), maar helaas niet zoals bovenop.

Heeft iemand een idee hoe wat ik anders kan doen zodat mijn achterkant ook lekker aan het krullen is?

PS: ik gebruik voor dat ik ga fohnen een mouse en een vochtinbrengende crème (ook op aanrader van de kapper)
Heb je het ondersteboven gedaan? Ik gebruik geen diffuser (van nature 3b-krullen) en heb altijd geleerd dat je krullen het beste in vorm kunt kneden ondersteboven hangend. Ik zelf doe niets meer met mijn haar nadat het nat is geweest, ik kneed altijd al het product onder de douche in mijn haren en laat het zonder eraan te komen, opdrogen.

(En even heel flauw: als je van nature krullen hebt, maar het is achterop nog steil, is het dan wel echt van nature gekruld of heb je eigenlijk slag?)
Ik ben het trouwens niet eens met de mening van veel kappers dat je een diffuser nodig hebt voor krullen. De meeste krullen drogen juist veel natuurlijker op en krullen zijn van nature erg droog en elke föhn erop kan schade toebrengen.
Gebruik je vaak een stijltang? Na verloop van tijd kan je haar minder gaan krullen als je regelmatig je haar gestijld hebt. Ik heb daar in het verleden last van gehad. Nu iets minder maar ik merk nogsteeds dat mijn krullen minder definitie hebben dan in mijn jeugd toen ik nog nooit van een stijltang had gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Leuk topic, ik ben zelf kapster heb wel een tip voor je. Als ik met de diffusser ga föhnen dan zorg ik dat ik na het wassen van het haar het haar handdoekdroog is dan breng ik een serum aan en een hittebescherming dit doe ik om het haar te beschermen tegen de warme temperaturen. Kam het dan even door en dan deel ik het haar horizontaal in twee delen en zet het bovenste gedeelde vast met een klem. In het onderste gedeelte verdeel ik nu twee (ligt aan de lengte van je haar) pompjes (osis+ bouncy curls) krullengel in mijn hand en verdeel dit door het haar. Dan klem eraf halen en de rest ook verdelen. Nog een keer goed doorkammen zodat alles verdeeld is (gebruik hiervoor een detangle brush) dan kan het föhnen beginnen. Ik zet m het liefst op de heetste stand zo krijg je de mooiste krullen. Als eerst buig ik voorover en begin achter in mijn nek met de diffusser. Telkens pak je een handje vol met haar niet te veel anders droogt t niet goed. En deze stop je zorgvuldig in de diffusser (nog steeds met je hoofd naar beneden. Elke keer pak je een sectie en herhaal je de stappen. Heb je achter gedaan doe je het bij de zijkanten net zolang tot je haar droog is. Let wel op als het haar nog “hard” aanvoelt is het niet volledig droog dus moet je even doorgaan. Als je te lang doorgaat gaat je haar pluizen en dat wil je ook niet. Heb je de zijkanten ook gedaan ga je rechtop staan pak je weer een sectie haar van de bovenkant houd je iets omhoog met je hand en plaats je de diffusser erop wacht je even laat je het rustig los dus niet ineens want dan zakt je Krul weer uit. Herhalen tot je haar volledig droog is. Ben je helemaal klaar kun je je haar het beste nog even fixeren met een haarlak. Ik persoonlijk gebruik het liefst een glossy glanslak. En daarna er overheen een sterke lak maar dat is persoonlijk wat jij het fijnste vind.


Heb je nog tips nodig stel ze gerust! 😁

(Föhnen hoeft niet schadelijk te zijn mits je een bescherming voor het haar gebruikt. De ene zweert op natuurlijk laten drogen de anders vind het niet mooi/fijn.)
anoniem_379820 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 15:57
4.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
09-12-2018 15:23
Gebruik je vaak een stijltang? Na verloop van tijd kan je haar minder gaan krullen als je regelmatig je haar gestijld hebt. Ik heb daar in het verleden last van gehad. Nu iets minder maar ik merk nogsteeds dat mijn krullen minder definitie hebben dan in mijn jeugd toen ik nog nooit van een stijltang had gehoord.

Dit klinkt nogal onlogisch. Je haar groeit toch gewoon uit? Je stijlt toch niet de haarzakjes?
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
09-12-2018 15:23
Gebruik je vaak een stijltang? Na verloop van tijd kan je haar minder gaan krullen als je regelmatig je haar gestijld hebt. Ik heb daar in het verleden last van gehad. Nu iets minder maar ik merk nogsteeds dat mijn krullen minder definitie hebben dan in mijn jeugd toen ik nog nooit van een stijltang had gehoord.
Niet helemaal waar. Je haar heeft een natuurlijke manier van groeien. Dat begint al voordat het uit de hoofdhuid komt. Om de x aantal jaren kan de structuur veranderen. Als kind had ik flinke krullen. Nu krult t alleen bij mijn voorhoofd en achter in mijn nek is het kaarsrecht. Er zit echter een hele theorie achter waarmee ik je niet zal gaan vervelen. 😜 echter kan je je haren wel beschadigen met een stijltang waardoor je de Krul kapot kan maken. Maar dat groeit weer uit en komen de krullen weer terug
chocolol schreef:
09-12-2018 15:55
Dit klinkt nogal onlogisch. Je haar groeit toch gewoon uit? Je stijlt toch niet de haarzakjes?
Het is niet onlogisch. Juist door mijn uitgroei heb ik er minder last van. De stijlere stukken zitten bij mij meer op de punten dan aan de bovenkant. Omdat dat haar het oudst is, dus meer beschadiging opgelopen.
Ik ben misschien verwend, hoor, maar mijn haren krullen stevig zonder een serum, krullengel en maar liefst 2 soorten (!!) haarlak?! Ik snap dat echt niet, ik zou zoveel troep niet in mijn haren willen...

Ik gebruik een neutrale shampoo en daarna 4 pompjes Inecto Argan Olie, wat ik over mijn handen verdeel en door mijn kleddernatte haar kam met mijn vinger. Daarna nog afdouchen, waarbij de olie rustig door mijn haar 'smelt' (vroeger gebruikte ik ook vaak kokoswax, werkte hetzelfde bij mij, maar wilde graag iets wat iets lekkerder rook). Daarna even ondersteboven hangen, haren losschudden, zo de handdoek om mijn hoofd knopen en na 5 minuten weer eraf halen. Daarna aan de lucht drogen.
Steffi088 schreef:
09-12-2018 16:00
Niet helemaal waar. Je haar heeft een natuurlijke manier van groeien. Dat begint al voordat het uit de hoofdhuid komt. Om de x aantal jaren kan de structuur veranderen. Als kind had ik flinke krullen. Nu krult t alleen bij mijn voorhoofd en achter in mijn nek is het kaarsrecht. Er zit echter een hele theorie achter waarmee ik je niet zal gaan vervelen. 😜 echter kan je je haren wel beschadigen met een stijltang waardoor je de Krul kapot kan maken. Maar dat groeit weer uit en komen de krullen weer terug
Bij mij was het in ieder geval de stijltang de grote boosdoener.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
09-12-2018 15:23
Gebruik je vaak een stijltang? Na verloop van tijd kan je haar minder gaan krullen als je regelmatig je haar gestijld hebt. Ik heb daar in het verleden last van gehad. Nu iets minder maar ik merk nogsteeds dat mijn krullen minder definitie hebben dan in mijn jeugd toen ik nog nooit van een stijltang had gehoord.
Ik heb nog nooit een stijltang oid gebruikt😄. Normaliter laat ik het altijd gewoon opdrogen aan de lucht, maar op aanraden van de kapster toch maar een föhn gekocht. Bij het gebruiken van de föhn werd ze achterkant stijler dan als ik het aan de lucht laat drogen. Heb zelf 3b krullen, dus dat kan je ook niet echt een slag noemen haha
Alle reacties Link kopieren
Steffi088 schreef:
09-12-2018 15:52
Hoi
Leuk topic, ik ben zelf kapster heb wel een tip voor je. Als ik met de diffusser ga föhnen dan zorg ik dat ik na het wassen van het haar het haar handdoekdroog is dan breng ik een serum aan en een hittebescherming dit doe ik om het haar te beschermen tegen de warme temperaturen. Kam het dan even door en dan deel ik het haar horizontaal in twee delen en zet het bovenste gedeelde vast met een klem. In het onderste gedeelte verdeel ik nu twee (ligt aan de lengte van je haar) pompjes (osis+ bouncy curls) krullengel in mijn hand en verdeel dit door het haar. Dan klem eraf halen en de rest ook verdelen. Nog een keer goed doorkammen zodat alles verdeeld is (gebruik hiervoor een detangle brush) dan kan het föhnen beginnen. Ik zet m het liefst op de heetste stand zo krijg je de mooiste krullen. Als eerst buig ik voorover en begin achter in mijn nek met de diffusser. Telkens pak je een handje vol met haar niet te veel anders droogt t niet goed. En deze stop je zorgvuldig in de diffusser (nog steeds met je hoofd naar beneden. Elke keer pak je een sectie en herhaal je de stappen. Heb je achter gedaan doe je het bij de zijkanten net zolang tot je haar droog is. Let wel op als het haar nog “hard” aanvoelt is het niet volledig droog dus moet je even doorgaan. Als je te lang doorgaat gaat je haar pluizen en dat wil je ook niet. Heb je de zijkanten ook gedaan ga je rechtop staan pak je weer een sectie haar van de bovenkant houd je iets omhoog met je hand en plaats je de diffusser erop wacht je even laat je het rustig los dus niet ineens want dan zakt je Krul weer uit. Herhalen tot je haar volledig droog is. Ben je helemaal klaar kun je je haar het beste nog even fixeren met een haarlak. Ik persoonlijk gebruik het liefst een glossy glanslak. En daarna er overheen een sterke lak maar dat is persoonlijk wat jij het fijnste vind.


Heb je nog tips nodig stel ze gerust! 😁

(Föhnen hoeft niet schadelijk te zijn mits je een bescherming voor het haar gebruikt. De ene zweert op natuurlijk laten drogen de anders vind het niet mooi/fijn.)

Bedankt voor je antwoord!! Ik ga het proberen! Wat stop jij voor het fohnen allemaal in jouw haar?
Alle reacties Link kopieren
Steffi088 schreef:
09-12-2018 15:52
Hoi
Leuk topic, ik ben zelf kapster heb wel een tip voor je. Als ik met de diffusser ga föhnen dan zorg ik dat ik na het wassen van het haar het haar handdoekdroog is dan breng ik een serum aan en een hittebescherming dit doe ik om het haar te beschermen tegen de warme temperaturen. Kam het dan even door en dan deel ik het haar horizontaal in twee delen en zet het bovenste gedeelde vast met een klem. In het onderste gedeelte verdeel ik nu twee (ligt aan de lengte van je haar) pompjes (osis+ bouncy curls) krullengel in mijn hand en verdeel dit door het haar. Dan klem eraf halen en de rest ook verdelen. Nog een keer goed doorkammen zodat alles verdeeld is (gebruik hiervoor een detangle brush) dan kan het föhnen beginnen. Ik zet m het liefst op de heetste stand zo krijg je de mooiste krullen. Als eerst buig ik voorover en begin achter in mijn nek met de diffusser. Telkens pak je een handje vol met haar niet te veel anders droogt t niet goed. En deze stop je zorgvuldig in de diffusser (nog steeds met je hoofd naar beneden. Elke keer pak je een sectie en herhaal je de stappen. Heb je achter gedaan doe je het bij de zijkanten net zolang tot je haar droog is. Let wel op als het haar nog “hard” aanvoelt is het niet volledig droog dus moet je even doorgaan. Als je te lang doorgaat gaat je haar pluizen en dat wil je ook niet. Heb je de zijkanten ook gedaan ga je rechtop staan pak je weer een sectie haar van de bovenkant houd je iets omhoog met je hand en plaats je de diffusser erop wacht je even laat je het rustig los dus niet ineens want dan zakt je Krul weer uit. Herhalen tot je haar volledig droog is. Ben je helemaal klaar kun je je haar het beste nog even fixeren met een haarlak. Ik persoonlijk gebruik het liefst een glossy glanslak. En daarna er overheen een sterke lak maar dat is persoonlijk wat jij het fijnste vind.


Heb je nog tips nodig stel ze gerust! 😁

(Föhnen hoeft niet schadelijk te zijn mits je een bescherming voor het haar gebruikt. De ene zweert op natuurlijk laten drogen de anders vind het niet mooi/fijn.)

Bedankt voor je antwoord!! Ik ga het proberen! Wat stop jij voor het fohnen allemaal in jouw haar?
Alle reacties Link kopieren
Nieuwmeisje123 schreef:
09-12-2018 16:34
Bedankt voor je antwoord!! Ik ga het proberen! Wat stop jij voor het fohnen allemaal in jouw haar?
Ik gebruik zelf de producten van Schwarzkopf met name de osis+ lijn. En wat serums.
Om te beginnen was ik het met een proffesionele kappershampoo en conditioner.
1. Schwarzkopf bc bonacure lijn (ikzelf gebruik de repair en moisterkick) voorheen gebruikte ik de conditioner en daarna de shampoo van kerastase resistance therapiste lijn.
2. kerastase resistance therapiste serum (Gebruik ik omdat mijn haar ontzettend beschadigd is) zit ook een bescherming in dus hoef geen aparte hittebescherming bij.
3. Daarna gebruik ik zelf een combinatie van de osis+ bouncy curls en de osis+ Soft Glam Heatless Wave Gel (deze kun je ook gebruiken zonder je haar te föhnen met een diffusser en aan de lucht te drogen)
4. Na het föhnen met de diffusser en mijn haren zijn helemaal droog fixeer ik het met de soft glam glossy spray zodat mijn haren net wat extra glanzen en mijn haar heb gefixeerd.

Ik zelf heb alopecia dus kan dit helaas niet meer met mijn haren doen maar zo deed ik dan mijn haren en dat bleef zeker drie dagen zitten soms wat langer maar was iedere drie dagen mijn haren.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
09-12-2018 16:08
Ik ben misschien verwend, hoor, maar mijn haren krullen stevig zonder een serum, krullengel en maar liefst 2 soorten (!!) haarlak?! Ik snap dat echt niet, ik zou zoveel troep niet in mijn haren willen...

Ik gebruik een neutrale shampoo en daarna 4 pompjes Inecto Argan Olie, wat ik over mijn handen verdeel en door mijn kleddernatte haar kam met mijn vinger. Daarna nog afdouchen, waarbij de olie rustig door mijn haar 'smelt' (vroeger gebruikte ik ook vaak kokoswax, werkte hetzelfde bij mij, maar wilde graag iets wat iets lekkerder rook). Daarna even ondersteboven hangen, haren losschudden, zo de handdoek om mijn hoofd knopen en na 5 minuten weer eraf halen. Daarna aan de lucht drogen.
Ik heb heel fijn haar als ik er niks in doe heb ik slap enorm zacht haar. Ieder z’n ding. De een zoals jij doet er bijna niks in. De ander gebruikt meer producten in z’n haar. Troep is het absoluut niet. Mijn haren blijven zeker 3 dagen in de Krul zitten soms langer als ik het niet was. Maar was zelf om de drie dagen mijn haren.

Ieder z’n ding. Niks mis mee.
Een krullenkapper is onzin, elke kapper moet ermee overweg kunnen.

Ik heb ook krullen maar van een diffuser worden mijn krullen echt niet mooier.

Ik laat het gewoon aan de lucht drogen of blaas het droog met de föhn zonder opzetstuk.

Qua producten gebruik ik alleen mousse en soms een beetje haarlak.
Hoe meer je erin smeert, hoe lelijker je haar wordt.

En van een steiltang wordt je haar niet permanent steil, je kunt er namelijk niet de textuur van je haar mee veranderen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
09-12-2018 17:20
Een krullenkapper is onzin, elke kapper moet ermee overweg kunnen.

Ik heb ook krullen maar van een diffuser worden mijn krullen echt niet mooier.

Ik laat het gewoon aan de lucht drogen of blaas het droog met de föhn zonder opzetstuk.

Qua producten gebruik ik alleen mousse en soms een beetje haarlak.
Hoe meer je erin smeert, hoe lelijker je haar wordt.

En van een steiltang wordt je haar niet permanent steil, je kunt er namelijk niet de textuur van je haar mee veranderen.
Heb je gelijk in. Alleen op een standaard kappersopleiding is de Krul niet bepaald een groot onderwerp. Veel kappers kunnen niet eens iemand mooi knippen met krullen laat staan iemand een mooie volle bos met mooie krullen weg laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
09-12-2018 17:20
Een krullenkapper is onzin, elke kapper moet ermee overweg kunnen.

Ik heb ook krullen maar van een diffuser worden mijn krullen echt niet mooier.

Ik laat het gewoon aan de lucht drogen of blaas het droog met de föhn zonder opzetstuk.

Qua producten gebruik ik alleen mousse en soms een beetje haarlak.
Hoe meer je erin smeert, hoe lelijker je haar wordt.

En van een steiltang wordt je haar niet permanent steil, je kunt er namelijk niet de textuur van je haar mee veranderen.
Onzin is het echt niet. Als je de manier van knippen vergelijkt tussen een krullenkapper en een normale kapper is dat een wereld van verschil. Dit is de eerste keer dat ik met een grote lach op mijn gezicht de salon uit liep omdat het voor het eerst echt goed was geknipt. Dat was nog geen een kapper eerder gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Steffi088 schreef:
09-12-2018 15:52
Hoi
Leuk topic, ik ben zelf kapster heb wel een tip voor je. Als ik met de diffusser ga föhnen dan zorg ik dat ik na het wassen van het haar het haar handdoekdroog is dan breng ik een serum aan en een hittebescherming dit doe ik om het haar te beschermen tegen de warme temperaturen. Kam het dan even door en dan deel ik het haar horizontaal in twee delen en zet het bovenste gedeelde vast met een klem. In het onderste gedeelte verdeel ik nu twee (ligt aan de lengte van je haar) pompjes (osis+ bouncy curls) krullengel in mijn hand en verdeel dit door het haar. Dan klem eraf halen en de rest ook verdelen. Nog een keer goed doorkammen zodat alles verdeeld is (gebruik hiervoor een detangle brush) dan kan het föhnen beginnen. Ik zet m het liefst op de heetste stand zo krijg je de mooiste krullen. Als eerst buig ik voorover en begin achter in mijn nek met de diffusser. Telkens pak je een handje vol met haar niet te veel anders droogt t niet goed. En deze stop je zorgvuldig in de diffusser (nog steeds met je hoofd naar beneden. Elke keer pak je een sectie en herhaal je de stappen. Heb je achter gedaan doe je het bij de zijkanten net zolang tot je haar droog is. Let wel op als het haar nog “hard” aanvoelt is het niet volledig droog dus moet je even doorgaan. Als je te lang doorgaat gaat je haar pluizen en dat wil je ook niet. Heb je de zijkanten ook gedaan ga je rechtop staan pak je weer een sectie haar van de bovenkant houd je iets omhoog met je hand en plaats je de diffusser erop wacht je even laat je het rustig los dus niet ineens want dan zakt je Krul weer uit. Herhalen tot je haar volledig droog is. Ben je helemaal klaar kun je je haar het beste nog even fixeren met een haarlak. Ik persoonlijk gebruik het liefst een glossy glanslak. En daarna er overheen een sterke lak maar dat is persoonlijk wat jij het fijnste vind.


Heb je nog tips nodig stel ze gerust! 😁

(Föhnen hoeft niet schadelijk te zijn mits je een bescherming voor het haar gebruikt. De ene zweert op natuurlijk laten drogen de anders vind het niet mooi/fijn.)
Ik heb hier echt mijn vraagtekens bij.. Nat haar borstelen is toch hartstikke slecht?
En mijn kappers smeren altijd zo min mogelijk spul in mijn haar.

Ik hang op de kop als ik mijn haar droog fohn met de diffuseren. Ik weet niet hoe dik je haar is, maar dat van mij is wel dun dus de fohn staat ook niet zo hard. Van tevoren doe ik er soms wat zoutspray in, verder niks. Na het fohnen wat wax in het haar kneden en wat haarlak bij de haaraanzet.
Takkie1 schreef:
10-12-2018 10:44
Ik heb hier echt mijn vraagtekens bij.. Nat haar borstelen is toch hartstikke slecht?
En mijn kappers smeren altijd zo min mogelijk spul in mijn haar.

Ik hang op de kop als ik mijn haar droog fohn met de diffuseren. Ik weet niet hoe dik je haar is, maar dat van mij is wel dun dus de fohn staat ook niet zo hard. Van tevoren doe ik er soms wat zoutspray in, verder niks. Na het fohnen wat wax in het haar kneden en wat haarlak bij de haaraanzet.
Nat haar kammen en borstelen kan prima. Met krullen ook juist aan te raden. Als het droog is krijg je pluizig haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook krullen en föhn mijn haar ook elke dag met een diffuser. Ik maak mijn haar elke ochtend helemaal nat (anders kan ik er niets mee aanvangen). Dan mousse voor krullend haar erin. Ondersteboven hangen en knijpen, dan weer terug omhoog en daarna met de diffuser gewoon rond. Ik doe niet aan ingewikkeld met in laagjes föhnen, daar heb ik 's morgens geen tijd voor ;) daarna nog een klein beetje haarlak erin en dat was het.

Ik ben trouwens heel lang op zoek geweest naar fijne merken voor mijn haar producten. Wat een ellende, maar tegenwoordig zweer ik bij Aussie.

Borstelen doe ik overigens echt zelden, alleen als ik merk dat ik knopen krijg, maar dat is bijna nooit.
chocolol schreef:
09-12-2018 15:55
Dit klinkt nogal onlogisch. Je haar groeit toch gewoon uit? Je stijlt toch niet de haarzakjes?
Ja, maar dat wat al uit je hoofd is gekomen kan natuurlijk onherstelbaar beschadigen. Heat damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven