Mode & Beauty alle pijlers

Uniqlo

10-12-2018 15:53 25 berichten
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 07:21
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is er wat mis met je lees capaciteiten?

Er staat echt duidelijk wat de return policy is op de site toch?
Based in Belgium or in Netherland? If you return your order to respectively a UNIQLO BE or NL store, you will have the option to exchange or refund the item(s). If you decide to refund the item(s), we’ll process your refund immediately to the card used to place the order only. It can take up to 5 days for the bank to transfer the funds to you. an order delivered in Belgium can only be returned to a store in Belgium, an order delivered in Netherland can only be returned to a store in Netherland, etc. Please do ensure you bring your tax invoice as proof of purchase as this is needed to process your refund.

Het staat er duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heattech vind ik prima spul. Man en kinderen dragen het veel in de winter. Verder ook prima kleding, alhoewel vrij saai/basic vind ik dr kwaliteit goed. Heb er een coltrui van, een vestje, een rok en een zomerjurk. Allemaal prima.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 07:21
99.86% gewijzigd
Hanne_Solo schreef:
10-12-2018 16:13
Volgens mij zit ik op een andere site. Dit lees ik in de FAQ (https://www.uniqlo.com/eu/en/company/faq/returns):

How do I return my UNIQLO EU order?
Need some help returning your item? No worries, see below for some simple instructions.

1. Fill out the returns section on the front of your returns note, matching the item number to the number given below the barcode of the product price tag.

2. Affix the returns label to your parcel, making sure you've removed the original address label if you are reusing your UNIQLO packaging. If you do not have your returns label, the returns address is:

arvato distribution GmbH, Schleefstraße 1a, 44287, Dortmund, GERMANY

3. Package your parcel securely with the delivery note inside.

4. Take the package to the Post Office. Please do ensure you receive a receipt as proof of postage, which you should retain until you receive your refund. Please note, UNIQLO do not offer free returns in this region.

On receipt of your returned items, the refund the amount you paid for the goods will be returned, excluding any delivery charge. If you cancel your contract within 14 calendar days from the day you receive the items, you will receive a refund for your original postage as well. You will receive an email confirming the refund has been processed and your card credited. Refunds may take up to 30 days to show in your account. Please note, this is dependent on your bank.

Tsja, bij mij staat er toch echt specifiek NL en BE genoemd, dus ik denk dat ik op de juiste zit ;-)
Vlaggetje rechtsboven op NL zetten.
Wat jij post staat onder de derde +, wat ik post staat onder de tweede +
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 07:22
99.26% gewijzigd
Hanne_Solo schreef:
10-12-2018 16:18
Deze menu entry heb ik niet in de FAQ.
De url die ik heb is www.uniqlo.com/eu/en/ met een euro-teken/NL-vlaggetje rechts boven.

De tweede FAQ 'returning your order'.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 07:22
99.14% gewijzigd
Hanne_Solo schreef:
10-12-2018 16:19
Ja! Dank. Gevonden nu.
Dat klinkt al een stuk schappelijker dan naar Duitsland sturen.

Ja dan ben je zo een tientje ofzo kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Leuke site, hoe vallen de maten als het van Chinese makelij is?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
10-12-2018 17:03
Leuke site, hoe vallen de maten als het van Chinese makelij is?
Japans... klein detail....
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
10-12-2018 17:20
Japans... klein detail....
Klein detail, ook kleine(re) mensen. Jammer, dan moet ik net als bij Ali alles op gaan meten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hanne_Solo schreef:
10-12-2018 16:19
Ja! Dank. Gevonden nu.
Dat klinkt al een stuk schappelijker dan naar Duitsland sturen.
Het is met zo’n return label toch gratis om te terug te sturen. Wat maakt het uit dat het Duitsland is? Duurt een dagje langer, dat is alles. Ik stuur met heel veel sites dingen naar de UK of Dui retour. Geen probleem. Je hoeft er zelf toch niet heen?
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
10-12-2018 18:38
Klein detail, ook kleine(re) mensen. Jammer, dan moet ik net als bij Ali alles op gaan meten.
De maten vind ik juist genereus. Smal gesneden, maar wel geschikt voor lange mensen. Ik ben 1.82, draag maat 36/38 (dus FR/EU38/40, IT 40/42) en bij Uniqlo koop ik medium.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de maten ook wel prima vallen! ik heb in Thailand wat kleding gekocht en kon gewoon mijn eigen maat aan.
Ik heb de maattabel gebruikt. Bij elk kledingstuk kreeg ik te zien wat voor dat item de best passende maat is. Dat wisselde af en toe. Alleen sommige damessokken waren enkel in een te kleine maat beschikbaar (dan bedoel ik: niet groter aangeboden i.p.v. uitverkocht).
Inmiddels heb ik de bestelling geplaatst. Levering kan 4 werkdagen duren.
Pakje is aangetekend verstuurd en inmiddels aangekomen.
Ik heb 5 dingen besteld van Heattech:
- 2x legging in maat M. Valt zoals verwacht
- 1x slip in maat M. Valt ruim.
- 2x shirt in maat L. Valt ruim. Ik heb wel bh-maat 70G, dus ik heb wat ruimte nodig.

Ik hou alles. Maar voor de volledigheid wel het retourlabel: geadresseerd voor Dortmund, Duitsland. En niet iets als een antwoord nummer en port-betaald. In de (engelstalige) brief staat ook dat de portokosten niet worden gerestitueerd, maar dat deed mij denken aan de kosten die (eventueel) betaald zijn voor het verzenden van het pakket naar de koper.
Er wordt in de bescheiden niet gerept over retourneren in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dit een ouder topic is en ik had er al eerder over gehoord maar nog nooit wat geshopt want geen winkel in de buurt en online bestellen vind ik niks als ik niet weet hoe het valt. Maar in Japan toch naar binnen gelopen en wat een leuke winkel en nog leuker: Ik pas met mijn maat 44 gewoon de XL qua bovenkleding, soms zou wellicht een L ook gewoon passen als het wat oversized is. Wat wel een grappig detail is: Bij de paskamers in Japan moest ik m'n schoenen uittrekken voor ik het pashokje in mocht.

Had verwacht dat alles veel kleiner zou vallen omdat het een Japans merk is en de Japanner wat kleiner en slanker is, was dus echt blij verrast.

Kwaliteit lijkt ook prima op het oog maar ik heb mijn aankopen nog niet gewassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een Uniqlo winkel in de VS vier kledingstukken gescoord. Afhankelijk van het model heb ik maat M resp. L gekocht. De prijs viel me alleszins mee. De kwaliteit lijkt goed. 1 kledingstuk heb ik meteen gedragen en voelde goed aan. Ben ook benieuwd naar de kleding als ik het een keer heb gewassen.
Zijn er meer ervaringen inmiddels met Uniqlo?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net besteld!

Ik ben een enorme koukleum en ik werk in een winkel waar het erg koud is in de winter.
Ik ben dus voor de Ultra warm kleding gegaan, coltruien en een legging.
Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ja het zijn prima spullen. het meeste is vrij saai, maar draag vooral die heattechndingen onder andere kleding.
Alle reacties Link kopieren
Ben er vandaag geweest, vond het wel een mooie winkel (op ieder rek een foto van welk kledingstuk er hangt) maar vond de kleding eerlijk gezegd een stuk duurder dan ik verwacht had van een kledingwinkel die volgens mij inspeelt op het H&M publiek. Vind de kleding en de winkel wel een stuk hipper, stijlvoller en moderner dan H&M.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven