Mode & Beauty alle pijlers

Ik wil een grumpy cat foute kersttrui - met knipoog

15-12-2018 20:54 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze kerst, waar ik alweer zo géén zin in heb, wil ik een trui die dit uitdrukt. Met een knipoog, want er zijn wel aspecten aan deze (kerst)tijd waar ik wél van geniet.

Ik hou van katten en ik hou ook van Grumpy cat, liefst met tekst erbij.
Natuurlijk ben ik zelf al aan het googlen geweest, maar ik denk dat er hier nog wel betere googlaars (googlers? google-wonders?) zijn.

De trui of sweater moet maat S zijn, en ook nog eens niet als een grote S vallen, maar echt een maat S dus. Dan valt er al e.e.a. af als ik maattabellen zie.

Wie oh wie ziet deze zoekvraag als een uitdaging? Ik zal zo wat plaatjes plakken van wat ik dus leuk vind.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
https://www.spreadshirt.nl/santa+claus+ ... e=2&view=1

https://www.spreadshirt.nl/kerst+kat+sa ... pearance=4
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik zou zeggen zoek een leuk plaatje van Grumpy Cat met kerstmuts, koop een goedkope sweater en ga naar de lokale copy shop waar ze ook dingen op truien, mokken en dergelijke kunnen drukken.

Of wellicht deze: https://www.bol.com/nl/p/grumpycat-fout ... duct_title
Alle reacties Link kopieren
Waarom is de maat zo essentieel als het toch al een foute trui is?
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
15-12-2018 21:08
Waarom is de maat zo essentieel als het toch al een foute trui is?
Ik wil natuurlijk niet iets wat veel te groot is. Het moet wel passen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
15-12-2018 20:58
Ik zou zeggen zoek een leuk plaatje van Grumpy Cat met kerstmuts, koop een goedkope sweater en ga naar de lokale copy shop waar ze ook dingen op truien, mokken en dergelijke kunnen drukken.

Of wellicht deze: https://www.bol.com/nl/p/grumpycat-fout ... duct_title
Die vond ik leuk, maar als ik de maattabel bekijk is ie veel te groot voor mij.

Copyshop is misschien wel een idee, had ik nog niet aan gedacht.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Al aan een kindermaat gedacht?
Hier XS:

Afbeelding

https://www.amazon.de/Grumpy-Cat-Christ ... y+cat+trui
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Op buitenlandse sites zie ik wel meer erg leuke truien/sweaters trouwens, maar ik denk dat dat niet meer op tijd gaat lukken met verzenden. Bovendien geen ervaring met bestellen bij buitenlandse sites...
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmervrouw schreef:
15-12-2018 21:37
Leuk! Op buitenlandse sites zie ik wel meer erg leuke truien/sweaters trouwens, maar ik denk dat dat niet meer op tijd gaat lukken met verzenden. Bovendien geen ervaring met bestellen bij buitenlandse sites...
Mijn bestelling bij Amazon heb ik op zaterdag gedaan en was op woensdag binnen. Is niet eind van de wereld hé ;-). Genoeg 'Nederlandstalige' webshops met magazijn in Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Amazon.de daar staat ook van alles. Ik heb er een super lelijk kerst shirt besteld :P
Amazon.de levert heel snel aan Nederlandse klanten. De site is ook deels Nederlands. Als je nu bestelt red je dat echt nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het kijken! Meer keuze iig dan op de NL sites, volgens mij.

Had eerder moeten bedenken dat ik zoiets wilde :mrgreen:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik zie intussen dat het via Amazon niet meer voor de kerst geleverd wordt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmervrouw schreef:
15-12-2018 22:26
Ik zie intussen dat het via Amazon niet meer voor de kerst geleverd wordt.
Ach, dat is jammer.

Nou ja, dan heb je in elk geval voor volgend jaar een adresje.
Alle reacties Link kopieren
Elmervrouw schreef:
15-12-2018 21:09
Ik wil natuurlijk niet iets wat veel te groot is. Het moet wel passen.

Hoeveel te groot kan het nou helemaal zijn bij iets wat toch ruim valt en als je het gewoon in je eigen maat bestelt, en hoe kan je dat vantevoren inschatten? Die maattabellen kloppen toch nooit. In de reviews staat trouwens ook niks over maat, dus dan lijkt het me aannemelijk dat het wel mee zal vallen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kersttrui juist met opzet drie maten te groot gekocht omdat dat er dan nog fouter uitziet. Beetje zoals je vroeger de kleding van je oudere broers/zussen kreeg en het nog voor geen meter paste. En ik vind het sowieso heerlijk om te "verzuipen" in een trui. :loveit:

Wel erg leuke truien, trouwens!
Ik snap het wel hoor dat je niet wilt dat iets te oversized valt. Dat vind ik zelf ook niks omdat ik dan nog kleiner en ook dikker lijk. Ben wel blij met de trend want doordat oversized de trend is pas ik meer dingen/kan ik een kleinere maat nemen en is het nog steeds ruim genoeg. Maar als iets erg oversized is in m'n eigen maat nee dat vind ik niks. Snap ook bijvoorbeeld niet echt waarom meiden die normaal S of M dragen nu expres XXL (of nog groter) truien kopen maar ieder zijn ding.

Maar als je die trui van bol.com leuk vind zou ik um gewoon bestellen en even passen. Is hij toch veel te oversized dan stuur je hem terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind deze ook gaaf:
https://www.superfout.nl/product/roze-grumpycat-trui/
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Die trui is niet fout want je vindt hem leuk. Je bent alleen bang dat anderen een slecht denkbeeld krijgen van jouw smaak en om dat voor te zijn stop je het in een bepaalde categorie.

Je wil een trui met een afbeelding. Gebreid neem ik aan. Dan neem je een foto en een softwareprogramma dat foto's omzet naar kruissteek. Iets als CStitch misschien? Ze moeten er zijn.

Aan de hand van een proeflapje moet je bepalen hoe hoog en breed bijvoorbeeld 20 steken breed en 20 toeren breien wordt en dat moet je omzetten naar precies een vierkant. Als je dat niet doet dan wordt de hoogte van de afbeelding platgedrukt en dan krijg je een heel breed kattenhoofd.

En dan brei je de afbeelding in dus met de Noorse motieven technieken; het inbreien van kleuren dus. Ik zou eerst gaan oefenen met alleen het motief.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook kan doen is mazen; dat is een techniek om te borduren op breiwerk. Ik vind dat zelf minder mooi dan inbreien, maar het is makkelijker uit te voeren. De afbeelding voelt dan wel veel minder soepel aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
16-12-2018 08:45
Die trui is niet fout want je vindt hem leuk. Je bent alleen bang dat anderen een slecht denkbeeld krijgen van jouw smaak en om dat voor te zijn stop je het in een bepaalde categorie.

Je wil een trui met een afbeelding. Gebreid neem ik aan. Dan neem je een foto en een softwareprogramma dat foto's omzet naar kruissteek. Iets als CStitch misschien? Ze moeten er zijn.

Aan de hand van een proeflapje moet je bepalen hoe hoog en breed bijvoorbeeld 20 steken breed en 20 toeren breien wordt en dat moet je omzetten naar precies een vierkant. Als je dat niet doet dan wordt de hoogte van de afbeelding platgedrukt en dan krijg je een heel breed kattenhoofd.

En dan brei je de afbeelding in dus met de Noorse motieven technieken; het inbreien van kleuren dus. Ik zou eerst gaan oefenen met alleen het motief.

Leuk idee hoor.
Voor volgend jaar. :bonk:
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat ik niet zo'n gevorderde breister ben 8-)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
AfbeeldingWel eentje op Marktplaats gezien. Ook leuk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Als het niet speciaal Grumphy Cat hoeft te zijn: Kijk dan eens bij C&A en Primark. Zag daar gisteren nog kersttruien liggen met kat/katjes erop. En bij H&M ook geloof ik maar dat weet ik niet zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven