Mode & Beauty alle pijlers

Hoe lang blijft nagellak bij jou zitten?

21-02-2019 20:50 51 berichten
Wat ik ook doe, nagellak blijft bij mij hooguit 3 dagen mooi zitten, daarna vliegen de stukken ervan af. Afgelopen zondag heb ik van die gellak zonder lamp op mijn nagels gelakt, waarvan de fabrikant belooft dat het 2 weken blijft zitten. Eerst een basecoat, toen 2 lagen kleur en een topcoat, maar vanaf gisteren ziet het er eigenlijk echt niet meer uit.

Doe ik iets verkeerd? Of is dit volkomen normaal? Heeft iemand tips voor eeuwig durende chipvrije nagellak?
Ik gebruik CND Shellac bij de nagelsalon, is gellak (met lamp dus). Blijft makkelijk 4 weken zitten.
kopjechino schreef:
21-02-2019 20:53
Ik gebruik CND Shellac bij de nagelsalon, is gellak (met lamp dus). Blijft makkelijk 4 weken zitten.
Ik zou thuis wel zo'n lamp willen hebben, je krijgt die shellac alleen niet zo makkelijk van je nagels, dat vind ik weer een nadeel.
Alle reacties Link kopieren
15 minuten. Een uur als ik geluk heb :) :-D
Vaak blijven de dure merken nog minder lang zitten dan de huismerken, was mijn ervaring toen ik het nog gebruikte...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij blijft het nog geen dag zitten. Vreselijk... Zojuist nog weer eens opgedaan en heb echt wel geduld om het te laten drogen maar jemig, ik stoot die dingen overal tegen aan.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen dag :hihi:
Al ben ik ook een ongeduldig type om het goed en rustig aan te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Hangt een beetje van de kwaliteit nagellak af. Als ik mazzel heb een dag of 3, maar vorige week had ik een nieuwe lak van Essence geprobeerd en toen was het dezelfde middag al lelijk geworden. Dus tja, aan mij heb je niks :) maar wie weet komt hier nog iemand langs met de gouden tip!
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Goed ontvetten net een druppeltje afwasmiddel. Goed afspoelen en nagels drogen.
Dan basecoat, lak en een laagje gel-topcoat. Dan zit het een week mooi bij mij,
Hier hetzelfde probleem. 3 dagen is serieus lang.
Ook als het in een salon wordt gedaan blijft het niet lang mooi.

Hier de tip van Sally Hansen geprobeerd, dit helpt wel iets. En dan vooral de toplaag (zwart potje), wat er onder zit maakt niet heel veel uit bij mij.
Alle reacties Link kopieren
2, 3 weken sowieso of langer met gewone nagellak. Ontvetten doe ik niet. Sterker nog, deed vaak olie op mijn nagels en even later lakken. Merk maakt niet uit. Ik snap niet dat het er bij jou zo af vliegt.
Ksenija schreef:
21-02-2019 21:21
2, 3 weken sowieso of langer met gewone nagellak. Ontvetten doe ik niet. Sterker nog, deed vaak olie op mijn nagels en even later lakken. Merk maakt niet uit. Ik snap niet dat het er bij jou zo af vliegt.
Sommige mensen steken wel eens hun handen uit de mouwen.
Alle reacties Link kopieren
Een halve dag als ik geluk heb :P Dan moet ik het wel voor het slapen gaan op doen anders is het al beschadigd voor het echt droog is.
Alle reacties Link kopieren
Op m’n vingernagels een dag of 2. Op mijn teennagels blijft het zitten tot in de eeuwigheid ( of tot ik naar het strand ga).
Nog geen dag, tegen de tijd dat ik naar bed ga heb ik er chips af.
Lucifer2018 schreef:
21-02-2019 21:22
Sommige mensen steken wel eens hun handen uit de mouwen.
Precies! :lol: :applause:
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
21-02-2019 21:12
Goed ontvetten net een druppeltje afwasmiddel. Goed afspoelen en nagels drogen.
Dan basecoat, lak en een laagje gel-topcoat. Dan zit het een week mooi bij mij,
Dit, doe ik ook. Handen wassen met dreft, daarna wel heel goed drogen en houdt het het bij mij ook 5 dagen uit.
fietsen varen vrouwelijk doen
zeefietser1 schreef:
21-02-2019 21:44
Dit, doe ik ook. Handen wassen met dreft, daarna wel heel goed drogen en houdt het het bij mij ook 5 dagen uit.
Maakt niets uit, ook niet of het dure of goedkope meuk is. Dus tegenwoordig alleen nog maar mijn tenen.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt ook van je eigen nagels af. Hoe harder die zijn, hoe beter lak blijft zitten.

Een goede base- en topcoat doet ook wonderen.

Maar om het echt meer dan een week goed te houden, gelnagellak met lamp. En dan nog, goede basecoat, goede topcoat. Bij mij blijft het dan 2 weken goed.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
21-02-2019 21:22
Sommige mensen steken wel eens hun handen uit de mouwen.
Niet zo jaloers zijn, he..
Gewoon blijven lakken, keer op keer..
Ksenija schreef:
21-02-2019 22:04
Niet zo jaloers zijn, he..
Gewoon blijven lakken, keer op keer..
:?:
Alle reacties Link kopieren
Bij mij blijft het altijd lang mooi zitten. Gebruik het rode flesje sally hansen topcoat. Meestal doe ik na een paar dagen een ander kleurtje en dan zit het nog steeds goed.
Niet elke nagel heeft behoefte aan dezelfde nagellak. Bij mij hangt het dus echt van de lak af. Lak hecht heel anders aan een poreuze nagel, dan aan een keiharde nagel. Dat is een beetje een kwestie van proberen. Meestal red ik het wel een week zonder dat er stukjes af zijn. Bij mij blijven Essie, Sally Hansen en Opi het beste zitten, maar ik weet dat dat niet voor iedereen geldt. Chanel houdt bij mij niet echt lang, maar dat vind ik niet erg. Daar ga ik voor de kleuren.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 22-02-2019 06:17
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Essie en Opi zitten bij mij een dag of 6 goed. Soms doe ik er na een aantal dagen weer een laagje over. Hierdoor zit het dan anderhalve week.
Essence zit max 5 dagen goed bij mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven