Mode & Beauty alle pijlers

Kleding en lente

15-04-2019 21:16 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht het zoveelste topic alhoewel ik even geen soortgelijk topic kan vinden maar begin van het lente seizoen vind ik altijd beetje lastig te bepalen wat te dragen. Winterkleding ben ik langzaam aan het opbergen, lange laarzen met dikke panties dus ook niet meer maar enkellaarsjes met jurk en lichtere panty kan wel nog denk ik? Kortom wat dragen jullie met temperaturen tussen 15 en 20 graden wat nog te koud is voor echte zomerkleding en te warm voor winterkleding.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag het hele jaar door min of meer hetzelfde, broek met een shirt/ blouse en een jasje. De ene broek is iets dikker of dunner dan de andere en de shirts en jasjes ook. Soms met lange mouwen en soms met korte.
Alleen mijn met nepbont gevoerde laarzen doe ik nu niet meer aan.
Ik berg mijn kleren ook niet op, ligt allemaal in dezelfde kast.
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar vind ik het weer lastig als het mooie weer begint. Ik denk dan dat ik weinig of niets heb om aan te trekken. Maarja.....ik heb het er vorig jaar ook mee gedaan ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een kleurig zomerjurk je met vest en panty. Vorige week ook maar weer mijn laarzen aangetrokken. 's ochtend nog best koud...
Alle reacties Link kopieren
Spijkerbroek en dunnere trui. Blouse, shirt met vest. Jurken draag ik alleen met blote benen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat nooit zo goed. In de winter is het toch ook gewoon 20 graden binnen, waarom zou je dan nu ineens die kleding niet meer aan kunnen? Ik draag alleen geen dikke jas, sjaal, muts en handschoenen meer.
Alle reacties Link kopieren
De winterkleren blijven gewoon in de kast / aan de kapstok en als het heel warm wordt dan worden ze vanzelf door luchtiger kleding verdrongen.

Tussenjassen doe ik niet aan. Die zijn altijd te koud.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben juist blij dat mijn leren jackjes van stal kunnen en dat ik witte blouses aan kan zonder vest of jasje. Ik stap weer over op wat meer streepjes, katoenen opengewerkte truien, maar ik draag inderdaad nog wel panties, gewoon een wat minder dikke.

Ik draag wel veel tussenjassen, maar ik ben dan ook dol op jassen en heb er voor alle gelegenheden en weersomstandigheden wel één.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
15-04-2019 21:23
Ik snap dat nooit zo goed. In de winter is het toch ook gewoon 20 graden binnen, waarom zou je dan nu ineens die kleding niet meer aan kunnen? Ik draag alleen geen dikke jas, sjaal, muts en handschoenen meer.
Dat snap ik dan weer niet. In de winter draag je toch heel andere kleren dan in de zomer? Alleen de kleur al, en het soort stof. Ik heb veel wol en wat donkerder kleuren in de winter en in de zomer juist luchtig katoen, zijde, linnen en lichtere kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
15-04-2019 21:50
Dat snap ik dan weer niet. In de winter draag je toch heel andere kleren dan in de zomer? Alleen de kleur al, en het soort stof. Ik heb veel wol en wat donkerder kleuren in de winter en in de zomer juist luchtig katoen, zijde, linnen en lichtere kleuren.
Nee hoor. Alleen een paar truien die ik heb draag ik in de zomer niet. Voor de rest gewoon alles wel.
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
15-04-2019 21:50
Dat snap ik dan weer niet. In de winter draag je toch heel andere kleren dan in de zomer? Alleen de kleur al, en het soort stof. Ik heb veel wol en wat donkerder kleuren in de winter en in de zomer juist luchtig katoen, zijde, linnen en lichtere kleuren.
In de zomer in mijn vrije tijd wel, maar nu, begin april terwijl het in de ochtend nog bijna vriest, draag ik echt niet ineens andere kleding.

En eerlijk gezegd op het werk, waar de airco altijd op standje vrieskist staat, draag ik vaak ook nog gewoon lange broeken met een shirt en een jasje of vest. Ik zal dan idd geen wollen jurkjes meer dragen, maar een dikke panty ook nog wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag nu wat lichtere kleuren en wat dunnere kleren. Ik heb zin om mijn winterkleding al op te bergen, maar dat is ook weer net te vlug nog.
Ik heb het nu in dezelfde kleren gewoon niet meer koud. :-D
dolfje schreef:
15-04-2019 21:20
Ik draag het hele jaar door min of meer hetzelfde, broek met een shirt/ blouse en een jasje. De ene broek is iets dikker of dunner dan de andere en de shirts en jasjes ook. Soms met lange mouwen en soms met korte.
Alleen mijn met nepbont gevoerde laarzen doe ik nu niet meer aan.
Ik berg mijn kleren ook niet op, ligt allemaal in dezelfde kast.

Dank, scheelt mij typen ;)
Dit dus. Ik draag nooit écht dikke winterkleding, wel laagjes
Ik draag wel echte winterkleding hoor, veel wollen jurken en coltruien etc. Andere kleurstellingen, ja, in het voorjaar frist het wel op bij mij.
Sylphide75 schreef:
15-04-2019 21:50
Dat snap ik dan weer niet. In de winter draag je toch heel andere kleren dan in de zomer? Alleen de kleur al, en het soort stof. Ik heb veel wol en wat donkerder kleuren in de winter en in de zomer juist luchtig katoen, zijde, linnen en lichtere kleuren.
Hoezo? Ik draag in de winter ook m'n favoriete blauwe trui, grijs/ zwarte blazer erover oid. In de zomer trek ik ook makkelijk een zwart shirt aan. Qua stoffen let ik ook niet zo op seizoen
Ik draag in de winter bijvoorbeeld geen linnen, of broderie. En in de zomer draag ik geen tweed.
Alle reacties Link kopieren
Voor mezelf niet, maar een kort rokje is áltijd goed.....
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-04-2019 22:23
Ik draag in de winter bijvoorbeeld geen linnen, of broderie. En in de zomer draag ik geen tweed.
Tweed nee. Dat draag ik alleen tijdens de jacht :-p.

Maar idd. Ik doe op een eerste mooie dag een lichte spijkerbroek aan met open schoenen, een blousje en een open jasje met een sjaal. Jasje en sjaal kunnen dan uit in de zon. Zin in!
Alle reacties Link kopieren
Een paperbagbroek met een dun truitje of een casual pantalon met shirt en blazer of vest. Gecombineerd met sneakertjes.
Jurkje met enkellaarsjes.
Palazzobroek met blouse en pumps of peeptoe laarsjes met open hiel.
En heel veel verschillende tussenjassen.
Lente is heerlijk veelzijdig! 😁
Sylphide75 schreef:
15-04-2019 21:50
Dat snap ik dan weer niet. In de winter draag je toch heel andere kleren dan in de zomer? Alleen de kleur al, en het soort stof. Ik heb veel wol en wat donkerder kleuren in de winter en in de zomer juist luchtig katoen, zijde, linnen en lichtere kleuren.
Nee hoor. Zwart/grijs/wit en groen. Hele jaar door. ;-) In de winter met een lekker vest.

Alleen voor de echte hitte heb ik een paar andere kledingstukken. Maar zeker niet in vreselijke kleurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Echt dikke winterkleding draag ik niet.
Hooguit een wat dikker vest of een longsleeve onder een dunne trui.

Nu draag ik bloesjes met lange mouwen of een shirtje met korte mouwen met een dun vest.

Nu nog wel enkellaarsjes, afgewisseld met pumps. Over een paar weken ga ik mijn collectie all-stars en sandalen opzoeken

Voor broeken geen verschil per seizoen.
Witte en/of linnen draag ik alleen als het hoogzomer is.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-04-2019 21:38
leren jackjes
:heart:
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
nu veel blote voeten in pumps en sneakers, verder nog wel vele lange broeken maar wel gecombineerd met dunnere tops en lichtere kleuren inderdaad.

Wat ik nu aan heb (licht grijze skinny, pumps en taupe/grijze crepe top met 3/4 mouwen) zou ik in de winter dragen met enkellaarsjes en een wollen vest erover. Ik draag dus wel veel stukken het hele jaar door alleen nu zonder jasje/vest en nu met andere schoenen.

Ik ben altijd weer zo blij als ik eindelijk weer blote enkel kan hebben en weer gewoon mijn pumps aan kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk zodra het warmer word dat ik lichte kleuren op zoek en lichtere stoffen. Jurkjes met een panty (15 of 20 den) en een jack (leer/spijker/andere stof) er op. Als het echt nog fris is in de ochtend evt een trui eroverheen.

Ben ook een fan van maxi jurken met bikerboots eronder. Kan met dit weer prima zonder panty.

En anders spijkerbroeken met dunnere truien en gympen/laarsjes. Of tshirt met een jack eroverheen. Rokjes met een dunne panty en een trui erop.

Kijk eens bij diverse winkels in de lookbooks. Genoeg inspiratie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven