Mode & Beauty alle pijlers

Fijne budget dagcrème voor 'vette' huid

23-05-2019 20:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jarenlang gebruikte ik een dunne dagcrème van De Tuinen, die lekker smeerde, lekker rook en perfect was voor mijn huid. Een jaar geleden kreeg ik ineens echter een ontzettend vette huid van 'mijn' crème. Het bleek dat de ingrediënten veranderd waren en helaas zo zouden blijven, ondanks alle klachten die erover binnen kwamen.

Daarna een fijne dagcrème van de Lidl gevonden, die helaas maar heel beperkt verkrijgbaar is vanwege de grote vraag ernaar (deze crème werd door veel beauty influencers aangeprezen omdat het nagenoeg dezelfde bestanddelen zou hebben als een peperdure Chanel crème). Het is altijd onbekend wanneer deze verkocht wordt; het kan zomaar maanden duren of misschien zelfs nooit meer verkocht worden, niemand die daar duidelijkheid over kan bieden. Daarom toch maar weer op zoek naar een nieuwe dagcrème. Prima crème gevonden bij de HEMA, maar je raadt het vast al: toen ik een nieuw potje wilde kopen was deze uit voorraad gehaald :nope:

Inmiddels heb ik van de Lidl een andere crème geprobeerd en op aanraden van een vriendin eentje van Kruidvat, beide voor de normale/vette huid, maar van beide krijg ik een enorm vette huid op mijn voorhoofd! De rest van mijn gezicht voelt prima aan, maar het is echt alleen mijn voorhoofd. Zelfs als ik er wat poeder op doe 's ochtends om geglim tegen te gaan, loop ik na een halve dag alweer rond met een vet voorhoofd :| En het gekke is, van mezelf heb ik eigenlijk niet eens zo'n heel vette huid, het lijkt net alsof het door die crèmes zo erg wordt...

Er zijn zoveel crèmes beschikbaar; elke week een nieuwe kopen om uit te proberen is ook zoiets...Heeft iemand toevallig dé gouden tip? Ik heb niet zo'n zin om meer dan 15 euro (liefst gewoon max. 5 euro zelfs haha) aan een potje crème te besteden, maar ik wil ook niet de hele dag met een vette huid rondlopen.
Ik smeer al jaren met de creme van de Aldi. Wil niets anders meer.
Geen dagcrème?

Als je huid vanzelf wat vet wordt, dan doet de natuur zijn werk. Waarom zou je dan nog iets smeren?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-05-2019 20:55
Geen dagcrème?

Als je huid vanzelf wat vet wordt, dan doet de natuur zijn werk. Waarom zou je dan nog iets smeren?
Omdat m'n huid dan enorm gaat trekken en droog aanvoelt. Vreemd hè :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-05-2019 20:55
Ik smeer al jaren met de creme van de Aldi. Wil niets anders meer.
Welke van de Aldi is dat? Heb er wel eens gekeken, ze hebben volgens mij dezelfde als bij de Lidl (Van Cien, maar dat zijn dan weer allemaal 'net-iets-andere').
rubiks schreef:
23-05-2019 21:02
Omdat m'n huid dan enorm gaat trekken en droog aanvoelt. Vreemd hè :mrgreen:

En als je dat een week volhoud?
De crème van d Lidl zou lijken op die van la prairie .
Bij mij doet hij echt niks te geparfumeerd en de velletjes hingen aan mijn gezicht .
Hij stond overigens vorige week nog volop in de winkel,misschien nu ook nog wel ?
rubiks schreef:
23-05-2019 21:02
Omdat m'n huid dan enorm gaat trekken en droog aanvoelt. Vreemd hè :mrgreen:


Nee, dat is niet vreemd. Trekken (na het wassen) betekent vochtarm. Je moet dus een hydraterende crime. Die van de Hema is best goed.

Vochtarm is iets anders dan droog. Droog is het tegenovergestelde van vet. Zowel een droge huid als een vette huid kan vochtarm zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vraag anders wat proefmonsters voor je weer iets koopt. Evt bij de tuinen of bodyshop. Ik vind zelf de crème/masker van rituals ook fijn. Wellicht kun je daar ook een monster halen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En als je nou geen creme op je voorhoofd smeert?
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik geen cremes maar serums. Dat trekkerige gevoel heb ik ook en later dan weer een vettere huid. Om vette huid tegen te gaan was ik sowieso in de ochtend en in de avond mijn gezicht en probeer ik vaak van kussensloop te wisselen. Daarna smeer ik altijd in de ochtend na het wassen mijn gezicht in met een serum, vaak niet duurder dan 5 euro.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik geen cremes maar serums. Dat trekkerige gevoel heb ik ook en later dan weer een vettere huid. Om vette huid tegen te gaan was ik sowieso in de ochtend en in de avond mijn gezicht en probeer ik vaak van kussensloop te wisselen. Daarna smeer ik altijd in de ochtend na het wassen mijn gezicht in met een serum, vaak niet duurder dan 5 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Gebruik nooit dikke cremes uit een pot.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren de Tea tree crème van Kruidvat in zo'n bruine glazen pot. Absoluut niet vet: juist lekker fris, smeert makkelijk uit en niet duur.

Zou proberen een crème wat langer uit te proberen dan een paar dagen. Je huid heeft ook even tijd nodig om aan een nieuwe crème te wennen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-05-2019 20:55
Geen dagcrème?

Als je huid vanzelf wat vet wordt, dan doet de natuur zijn werk. Waarom zou je dan nog iets smeren?
Nou, voor bescherming tegen de zon misschien?
Alle reacties Link kopieren
Misschien reageert je huid op één van de ingrediënten. Wat verwacht je van een crème? Want méér dan invetten mag je voor die prijs niet verwachten.
Wist je dat potjes erg onhygiënisch zijn? Steeds open en dicht, steeds je vinger erin. Bovendien, iets wat écht wat voor je huid kan doen, bijvoorbeeld antioxidanten, gaan oxideren door zuurstof. Zaten die dus om te beginnen al in je crème, dan weet je in een potje in ieder geval zeker dat het niets doet.
Alle reacties Link kopieren
Die "La Prairie" van de Lidl was vanwege Moederdag twee weken geleden weer te koop. Gewoon eens kijken in meerdere filialen?

De keer daarvoor dat hij te koop was, heb ik één potje gekocht, het leek te bevallen, dus de week daarop nog een aantal potjes gehaald.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 22:41
35.92% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
23-05-2019 22:27

Zou proberen een crème wat langer uit te proberen dan een paar dagen. Je huid heeft ook even tijd nodig om aan een nieuwe crème te wennen.
Nee hoor. Een crème die echt resultaten kan geven (bijvoorbeeld bij pigmentatie of rimpels ) is dit niet, zie mijn eerdere reactie. Dit is echt niet meer dan wat invetten. Daar hoeft je huid echt niet aan te wennen.
Wel kan het zijn dat je wat langer nodig hebt dan een paar dagen om te kijken of je het product fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dermatoloog raadde mij aan om iets te gebruiken op gelbasis ipv crème.

Ik gebruik nu deze: https://www.bol.com/nl/p/garnier-skinac ... 088483437/

Ik vind hem heel fijn. Superzachte huid, op een pukkeltje wat dikker smeren en snel weg. Fris.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik gebruik al langere tijd de dagcreme van nivea, voor gemengde huid. Geen vet voorhoofd meer voor mij. Trekt snel in, hydrateert maar geen glim gedurende de dag.
Ik gebruik Kruidvat eigen merk. Staat of stond in een top 10 van voordelige maar goede producten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven