Mode & Beauty alle pijlers

Zwarte sneakers weer zwart krijgen

24-05-2019 20:09 23 berichten
Mijn zwarte lievelings sneakers zijn aan het verkleuren. Het is suède en synthetische stof. Iemand een goede tip hoe ik deze sneakers weer zwart krijg?
Alle reacties Link kopieren
Verkleuren van suède kan alleen worden verholpen door professioneel verven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-05-2019 20:15
Verkleuren van suède kan alleen worden verholpen door professioneel verven.
Nee hoor. Ik heb zelf suede laarsjes weer mooi gekregen met een spray. Je moet er alleen heel erg verdacht op zijn dat je maar een heel dun laagje per keer erop spuit, anders wordt de suede hard.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-05-2019 20:20
Nee hoor. Ik heb zelf suede laarsjes weer mooi gekregen met een spray. Je moet er alleen heel erg verdacht op zijn dat je maar een heel dun laagje per keer erop spuit, anders wordt de suede hard.
Was dat echte suède of van die fake? Echte suède laarsjes koop je niet onder de 200-250 euro. En die zou ik dan echt niet te lijf gaan met een spray.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-05-2019 20:27
Was dat echte suède of van die fake? Echte suède laarsjes koop je niet onder de 200-250 euro. En die zou ik dan echt niet te lijf gaan met een spray.
Acne pistol boots.
Lady_Day schreef:
24-05-2019 20:20
Nee hoor. Ik heb zelf suede laarsjes weer mooi gekregen met een spray. Je moet er alleen heel erg verdacht op zijn dat je maar een heel dun laagje per keer erop spuit, anders wordt de suede hard.
Heb je een merk? Dit klinkt wel tof!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn suède ballerina's weer mooi zwart gekregen met een speciaal verfproduct van de schoenmaker. Werkt super!
Alle reacties Link kopieren
paasei40 schreef:
24-05-2019 20:36
Heb je een merk? Dit klinkt wel tof!
Als ik me goed herinner was het een spray van Famaco -- bij de schoenmaker gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Verf die ik gebruikt heb is 'suède color' van Cathiel.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-05-2019 20:20
Nee hoor. Ik heb zelf suede laarsjes weer mooi gekregen met een spray. Je moet er alleen heel erg verdacht op zijn dat je maar een heel dun laagje per keer erop spuit, anders wordt de suede hard.
Er zijn ook suèdeborstels te koop. Daar kun je ‘t suède weer een beetje in ‘model’ krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
24-05-2019 20:49
Er zijn ook suèdeborstels te koop. Daar kun je ‘t suède weer een beetje in ‘model’ krijgen!
Ja, die gebruik ik ook!
Ik heb een zwart spray ook voor (nep-)suède
Gewoon besteld via van haren. Werkt super op mijn zwarte Skechers laarsjes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwarte suede laarzen waren roodachtig verkleurd door de zon in mijn hal. Ze waren niet duur en ik droeg ze zelden dus naar de schoenmaker vond ik geen optie. Ik heb ze weer helemaal als nieuw gekregen door een tandenborstel met een likje zwarte schoenpoets en lauw water. Tandenborstel dippen in schoensmeer, roeren in een klein laagje water en borstelen maar. Heb ik zelfs dure schoenen mee opgekalefaterd. Funest voor suede schoenen vind ik die speciale gum en een borsteltje van koper. Wellicht dat dat 40 jaar geleden werkte toen suede nog van kwaliteit was. Nu schuur je ze er helemaal kaal mee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn sneakers (Nike internationalist) bestaan uit suède en een soort mesh stofje. Het zag er niet meer uit (grauw i.p.v. zwart en het suède leek zelfs te ‘pluizen’). Kreeg van buurmeisje een soort dikke stift en ze zijn weer als nieuw.

Volgens de gebruiksaanwijzing alleen voor de verkleurde randen maar buurmeisje zweerde dat het over de hele sneaker kon. Ze waren toch rijp voor de kliko dus geprobeerd. Voor het eerst sinds jaren weer eens aangenaam verrast door een product. Gelijk zelf eentje gehaald en nu zijn al mijn witte sneakers weer hagelwit, de zwarte weer diepzwart en mijn felgekleurde runningschoenen zo goed als nieuw.

(Het heet ‘sneaker clean’ van Bama. Is een soort roller in stiftvorm met een schuursponsje op de tip).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip Lemoos! Ik ga morgen even zoeken waar ik die kan bestellen. Mijn zoon heeft zwarte prada's van suede die ook grauw zijn. Iemand nog tips hoe je het suede zelf weer "velours" kan krijgen als het meer een gladde lederlook lijkt door slijtage?
Alle reacties Link kopieren
Ouwwiefke schreef:
25-05-2019 01:44
Dank voor de tip Lemoos! Ik ga morgen even zoeken waar ik die kan bestellen. Mijn zoon heeft zwarte prada's van suede die ook grauw zijn. Iemand nog tips hoe je het suede zelf weer "velours" kan krijgen als het meer een gladde lederlook lijkt door slijtage?
Dat lukt niet. Versleten vezels krijg je op geen enkele manier terug. Je kan de kleur wat ophalen, maar het blijft een versleten schoen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
lemoos2 schreef:
25-05-2019 00:24
Mijn sneakers (Nike internationalist) bestaan uit suède en een soort mesh stofje. Het zag er niet meer uit (grauw i.p.v. zwart en het suède leek zelfs te ‘pluizen’). Kreeg van buurmeisje een soort dikke stift en ze zijn weer als nieuw.

Volgens de gebruiksaanwijzing alleen voor de verkleurde randen maar buurmeisje zweerde dat het over de hele sneaker kon. Ze waren toch rijp voor de kliko dus geprobeerd. Voor het eerst sinds jaren weer eens aangenaam verrast door een product. Gelijk zelf eentje gehaald en nu zijn al mijn witte sneakers weer hagelwit, de zwarte weer diepzwart en mijn felgekleurde runningschoenen zo goed als nieuw.

(Het heet ‘sneaker clean’ van Bama. Is een soort roller in stiftvorm met een schuursponsje op de tip).
Is dit een soort verf? Heb je misschien een linkje?
Alle reacties Link kopieren
Hier heb je de hele lijn :)

https://www.shoesupply.eu/blogs/webshop ... aker-care/
pejeka schreef:
25-05-2019 10:10
Dat lukt niet. Versleten vezels krijg je op geen enkele manier terug. Je kan de kleur wat ophalen, maar het blijft een versleten schoen.
Je moet eens naar de schoenreparaties van deze man kijken: https://www.instagram.com/p/Bw19nEWhfCr ... vkzx0okb74

https://youtu.be/ilguGKs26gA
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
25-05-2019 21:14
Je moet eens naar de schoenreparaties van deze man kijken: https://www.instagram.com/p/Bw19nEWhfCr ... vkzx0okb74

https://youtu.be/ilguGKs26gA
Ik heb gisteravond letterlijk een uur hier naar zitten kijken :rolling:
Lady_Day schreef:
26-05-2019 12:16
Ik heb gisteravond letterlijk een uur hier naar zitten kijken :rolling:
Ik kijk alle video’s van die man! Geweldig hè, iemand die zijn vak zo goed en met zoveel kennis en kunde uitoefent.

Ik heb best een prima schoenmaker, maar dit niveau haalt hij niet. Maar ja, het kost ook wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw paar schoenen kost ook wat :)
Lady_Day schreef:
26-05-2019 12:27
Een nieuw paar schoenen kost ook wat :)
Zeker het type schoen dat hij repareert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven