Rijbewijs en psychische stoornis?

18-04-2018 17:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een diagnose gekregen bij de ggz....(zo een 2 jaar terug). Een 'depressieve stoornis'. Nou ik vond het maar bullshit ben niet eens in behandeling gegaan en heb gezegd adios na het adviesgesprek. Ik zit heerlijk in me vel....er zat me wel iets dwars maar dat heb ik zelf opgelost. Ik wil nu dus mijn rijbewijs halen....maar als ik de eigen verklaring lees en wat ze zeggen over stemmingstoornissen dan denk ik zo van kan ik uberhaupt wel mijn rijbewijs nu erop papier staat dat ik een depressieve stoornis heb?
Alle reacties Link kopieren
eh.. google?

https://www.cbr.nl/stemmingsstoornis.pp?
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
18-04-2018 17:15
eh.. google?

https://www.cbr.nl/stemmingsstoornis.pp?
Heb ik al gelezen maar ik begrijp het niet helemaal. Mag het nou wel of niet? Ik zelf vind niet dat ik een stemmingsstoornis heb.
Als mensen die ooit een depressie hadden geen auto mochten rijden, zou het fileprobleem in één klap opgelost zijn. Gewoon lekker gaan rijden dus!
Alle reacties Link kopieren
Laat het uit je dossier halen als je het er niet mee eens bent. Als je niet behandeld bent en nu geen problemen ervaart lijkt het me hoe dan ook raadzaam om er wat aan te doen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Oh, en haal gewoon je rijbewijs.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
JenniferFinata32 schreef:
18-04-2018 17:17
Heb ik al gelezen maar ik begrijp het niet helemaal. Mag het nou wel of niet? Ik zelf vind niet dat ik een stemmingsstoornis heb.
Nou, dat stukje over bewust zijn van eigen stoornis is in ieder geval niet af te vinken. Waarom heb je daar niet met je behandelaar over gesproken? Waarom meteen 'adios'?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-04-2018 17:20
Nou, dat stukje over bewust zijn van eigen stoornis is in ieder geval niet af te vinken. Waarom heb je daar niet met je behandelaar over gesproken? Waarom meteen 'adios'?
nee daar heb ik het over gepraat maar dit was al twee jaar terug...ik ga niet nog een keer een gespreek aan. Ik heb de rekening zelf betaalt dus er niks naar de zorg gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Zij hebben alleen toegang tot die diagnose wanneer jij een machtiging afgeeft om die medische informatie daar op te vragen anders komt men daar dus niet achter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-04-2018 17:33
Zij hebben alleen toegang tot die diagnose wanneer jij een machtiging afgeeft om die medische informatie daar op te vragen anders komt men daar dus niet achter.
ja het was een voorlopige diagnose
Hier geen stemmingsstoornis. Wel bekend met een tijdelijke staat van zware geestelijke ongezondheid. En in die tijdelijke staat heb ik op zeer korte tijd 3 aanrijdingen veroorzaakt. 2 keer langs een stilstaande auto gekrast met spiegel en eenmaal achterop voorligger die “ ineens” stopte bij een zebrapad. Ik was er niet met mijn hoofd bij en binnen no time gebeurd. Niet trots op!

Wat ik wil zeggen....wees alert en schat in of het haalbare kaart is.
redbulletje schreef:
18-04-2018 17:19
Als mensen die ooit een depressie hadden geen auto mochten rijden, zou het fileprobleem in één klap opgelost zijn. Gewoon lekker gaan rijden dus!
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
18-04-2018 17:45
Hier geen stemmingsstoornis. Wel bekend met een tijdelijke staat van zware geestelijke ongezondheid. En in die tijdelijke staat heb ik op zeer korte tijd 3 aanrijdingen veroorzaakt. 2 keer langs een stilstaande auto gekrast met spiegel en eenmaal achterop voorligger die “ ineens” stopte bij een zebrapad. Ik was er niet met mijn hoofd bij en binnen no time gebeurd. Niet trots op!

Wat ik wil zeggen....wees alert en schat in of het haalbare kaart is.
nee ik heb daar geen last van
Alle reacties Link kopieren
JenniferFinata32 schreef:
18-04-2018 17:47
nee ik heb daar geen last van
Dat weet je niet, je hebt nog geen rijbewijs...
redbulletje schreef:
18-04-2018 17:19
Als mensen die ooit een depressie hadden geen auto mochten rijden, zou het fileprobleem in één klap opgelost zijn. Gewoon lekker gaan rijden dus!
Nou dat ja. Bijna een kwart van alle mensen zat ooit in een depressie.
Eens met Redbulletje.
Je mag zelfs met Antidpressiva rijden. Ik reed zo’n 30.000 km per jaar. Nooit een ongeluk gehad en was depressief en slikte medicatie.
In het begin van de medicatie ben ik gaan rijden met bevriende rijinstructeur. Helemaal prima op alle fronten.
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
18-04-2018 18:33
Eens met Redbulletje.
Je mag zelfs met Antidpressiva rijden. Ik reed zo’n 30.000 km per jaar. Nooit een ongeluk gehad en was depressief en slikte medicatie.
In het begin van de medicatie ben ik gaan rijden met bevriende rijinstructeur. Helemaal prima op alle fronten.
Ik moet het nog halen. Vandaar.
Hai Nicole, daar was je weer.

Je was heel vaak gezakt voor je theorie maar heb je dat inmiddels gehaald?
JenniferFinata32 schreef:
18-04-2018 17:43
ja het was een voorlopige diagnose
Daar gaan we weer! :bye:
(overigens was het aan de OP al te lezen)
Die voorlopige diagnose was borderline dus wees eerlijk naar jezelf.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
18-04-2018 17:19
Laat het uit je dossier halen als je het er niet mee eens bent. Als je niet behandeld bent en nu geen problemen ervaart lijkt het me hoe dan ook raadzaam om er wat aan te doen.
Ik praat niet meer met hun. Ben nooit meer teruggekeerd en ga dat ook nooit meer doen. Die mensen willen alleen maar je nog gekker maken. Al je woorden worden omgedraaid en voor je het weet zit je vast met een schizoide persoonlijkheidstoornis ofso...heel die ggz gebeuren is niet te vertrouwen alleen maar geld en mensen verslaafd maken aan drugs en hunzelf en ondertussen schrijven ze alles op. Mij zie je geen enkel gesprek met een hun aangaan. En ik heb trouwens gevraagd voor vernietiging van de dossier.
Dat is jouw waarheid en daar blijf je bij. Misschien heb je die mening overgenomen van je moeder en zus. Die weigeren jarenlang alle psychische hulp. Jammer dat ook jij jezelf geen leuker leven gunt.
JenniferFinata32 schreef:
19-04-2018 19:52
Ik praat niet meer met hun. Ben nooit meer teruggekeerd en ga dat ook nooit meer doen. Die mensen willen alleen maar je nog gekker maken. Al je woorden worden omgedraaid en voor je het weet zit je vast met een schizoide persoonlijkheidstoornis ofso...heel die ggz gebeuren is niet te vertrouwen alleen maar geld en mensen verslaafd maken aan drugs en hunzelf en ondertussen schrijven ze alles op. Mij zie je geen enkel gesprek met een hun aangaan. En ik heb trouwens gevraagd voor vernietiging van de dossier.
Misschien moet je toch maar een gesprek voeren met ze over die (paranoide) hersenspinsels van je..
JenniferFinata32 schreef:
19-04-2018 19:52
Ik praat niet meer met hun. Ben nooit meer teruggekeerd en ga dat ook nooit meer doen. Die mensen willen alleen maar je nog gekker maken. Al je woorden worden omgedraaid en voor je het weet zit je vast met een schizoide persoonlijkheidstoornis ofso...heel die ggz gebeuren is niet te vertrouwen alleen maar geld en mensen verslaafd maken aan drugs en hunzelf en ondertussen schrijven ze alles op. Mij zie je geen enkel gesprek met een hun aangaan. En ik heb trouwens gevraagd voor vernietiging van de dossier.
Ja, dit klinkt heel gezond :nooo:
Alle reacties Link kopieren
RosesAreRed schreef:
20-04-2018 00:53
Dat is jouw waarheid en daar blijf je bij. Misschien heb je die mening overgenomen van je moeder en zus. Die weigeren jarenlang alle psychische hulp. Jammer dat ook jij jezelf geen leuker leven gunt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-04-2018 09:16
Reden: Provoceren
54.49% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven