Wat als je geen leuk mens bent?

19-04-2018 11:46 143 berichten
Getriggerd door het topic van Jolly (dat weer werd getriggerd door een ander topic, lol): wat als je geen leuk mens bent en dit van je zelf weet?

Ik geloof zelf niet zo in 'op ieder potje past dekseltje' en 'iedereen is mooi/leuk/talentvol' et cetera.

wat denk jij, zijn er mensen die gewoon voor niemand echt leuk zijn of niet? Past er op ieder potje een dekseltje? Of zijn er echt mensen die met niemand een connectie maken om dat ze bepaalde nare trekjes hebben of gewoon trekjes die niet tof zijn voor anderen (zonder meteen slecht te zijn)?

(ik vraag me dit vaak zelf ook af om dat ik dus lastig contact maak met mensen, en ik bang ben voor de toekomst qua eenzaamheid)
Alle reacties Link kopieren
ik ken echt hele nare mensen, met een relatie... dus blijkbaar zijn er wel veel formaten deksel hoor

Maar ... heb jij hier hulp bij??
Wauw interessant onderwerp. Ik denk hier vaak over na, omdat ik niet intrinsiek leuk, aardig, ben en een hele hoop slechte eigenschappen heb.
Maar wie bepaald of t ( gelieve zelf in te vullen)) of iemand wel of geen leuk mens is?
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 12:54
25.71% gewijzigd
Interessant onderwerp. Ik denk dat iedereen op zijn of haar eigen manier best een leuk mens is, maar dat die definitie voor iedereen verschillend is.

Ik kan prima alleen zijn, hoef het niet per sé iedereen naar de zin te maken en heb geen behoefte aan een hele schare vrienden met wie ik vooral alleen maar druk ben. Ik heb een paar goede vriendinnen met wie het ieder op de eigen manier prima klikt en daar ben ik tevreden mee. En natuurlijk met mijn lieve man, die gelukkig op eenzelfde manier in elkaar zit als ik.
Ik denk dat het niet echt aan slechte of rare karaktertrekken ligt dat sommige mensen geen partner vinden, eigenlijk. Denk dat er een hoop andere factoren zijn die hierin meespelen.
lilalinda schreef:
19-04-2018 11:50
ik ken echt hele nare mensen, met een relatie... dus blijkbaar zijn er wel veel formaten deksel hoor

Maar ... heb jij hier hulp bij??
Ja heb wel hulp, nou ja hulp. Maar ja idd arts en therapeut.

Zit overigens echt in mijn karakter verweven hoor dus of er iets aan te doen is geen idee, denk het niet enkel met chemische substantie (pillen dus die ik wel heb hoor). Ik ben altijd een beetje verloren geweest en 'not quite there.'
Heb overigens wel een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onwijs leuk dus heb dat probleem niet. Ik denk inderdaad dat ook niet leuke mensen (niet leuke) partners kunnen vinden
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf geen leuk mens. Ik hou niet van kinderen, dieren of überhaupt mensen, maar toch heb ik kinderen een huisdier en een man. Dus blijkbaar valt het wel mee. Gelukkig heb ik medicijnen om de boel onder controle te houden.
8102 schreef:
19-04-2018 11:52
Maar wie bepaald of iemand wel of geen leuk mens is?

Dat dus. Leuk is subjectief. Wat jij onder leuk verstaat, kan de ander verschrikkelijk vinden.
RégineFilange schreef:
19-04-2018 11:51
Wauw interessant onderwerp. Ik denk hier vaak over na, omdat ik niet intrinsiek leuk, aardig, ben en een hele hoop slechte eigenschappen heb.
Ja ik herinner mij jouw lijstje slechte eigenschappen :P

Maar dat heb ik ook dus. Soms denk ik dat de eerlijke blik naar mij zelf eerder het probleem is dan de eigenschappen op zich. Ik bedoel het leven is een groot facebook wat dat betreft, like jij mijn foto dan like ik de jouwe. Ik mis die sociale interactie vormen dus dat is heel erg off putting merk ik.
zoetjerminder schreef:
19-04-2018 11:54
Ik ben onwijs leuk dus heb dat probleem niet. Ik denk inderdaad dat ook niet leuke mensen (niet leuke) partners kunnen vinden
Eigendunk stinkt zeg maar.
Maar ik denk inderdaad ook niet dat wel of niet aardig of leuk zijn iets te maken heeft met wel of geen relatie hebben. Klootzakken van mannen of secreten van vrouwen hebben immers ook vaak genoeg een partner. Wel een bepaald soort partner die dat soort gedrag eerder accepteert omdat diegene bijvoorbeeld zelf subassertief is of andere issues heeft (of pas later achter de ware aard van diegene komt).
Je kunt ook op bepaalde gebieden wél heel leuk zijn en dat compenseert dan je onleukheid elders. Dat denk ik altijd maar. TO, je bent erg intelligent en heel grappig. Dat vind ik echt wel een meerwaarde, daar zou ik blijer van worden dan van iemand die precies weet welke kleur bloempotten bij welke kleur gordijnen past.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je dat zo denkt en gelooft. Iedereen is mooi en goed op zijn eigen manier en ieder persoon heeft weer zijn eigen voorkeuren, smaak e.d. Iedereen heeft nare trekken, maar wat de ene naar en/of onaanvaardbaar vindt, vindt de ander juist weer leuk of niet zo erg. Niemand is perfect. Je bent al goed zoals je bent, je kan alleen nog maar de verbeterde versie van jezelf worden. Voor de rest: wees jezelf, dat is goed genoeg en dan komen uiteindelijk vanzelf de juiste mensen om je heen die echt bij jou passen en daarmee zullen de contacten goed gaan omdat die mensen wel bij jou passen. Het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit van de contacten. Lach straal en geniet van het leven! Echt hoor!
Qua liefde geloof ik dat het mogelijkheid bestaat dat het de bedoeling is dat je geen partner vindt om bepaalde dingen te leren die je niet kan leren met partner. Dit komt echter niet doordat je niet leuk genoeg bent en/of vanwege jouw slechte eigenschappen, maar met jouw levensweg en de levenslessen die je daarbij moet leren. Maar 1 ding: de kans dat dit echt zo is, is heel klein. Lach straal, ga daten, houd van jezelf en wie weet kan het leven jou nog eens heel positief verrassen. Twijfel nooit aan jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft sterke en zwakke kanten. Denk echt wel dat er op ieder potje een dekseltje past dus :)
@Strikjemetstippels: wat zou er dan precies 'niet leuk' aan jou zijn? Kun je voorbeelden noemen?
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-04-2018 11:55
Eigendunk stinkt zeg maar.
Jouw scheetjes ook
koekies zijn lekker
8102 schreef:
19-04-2018 11:52
Maar wie bepaald of iemand wel of geen leuk mens is?

Nou ja, in zekere mate is zoiets natuurlijk subjectief, maar er is toch gedrag dat gewoon niemand leuk vindt? Pesterig? Non-empathisch? Snauwen, bitchen? Noem maar iets.
Alle reacties Link kopieren
ik win waarschijnlijk geen populariteitsprijzen maar ik vind het wel belangrijk om een fijn mens te zijn, gewoon, vanuit mezelf
Lorem Ipsum
zoetjerminder schreef:
19-04-2018 11:58
Jouw scheetjes ook
Daar hoef je mij gelukkig niet op te wijzen. Dat ervaar ik dagelijks.
RégineFilange schreef:
19-04-2018 11:59
Nou ja, in zekere mate is zoiets natuurlijk subjectief, maar er is toch gedrag dat gewoon niemand leuk vindt? Pesterig? Non-empathisch? Snauwen, bitchen? Noem maar iets.

Dan heb je het over gedrag, niet over de persoon. Misschien is die bitch wel heel attent. Of blijkt die pestkop vrijwilligerswerk te doen bij de dierenbescherming.
Alle reacties Link kopieren
zoetjerminder schreef:
19-04-2018 11:54
Ik ben onwijs leuk dus heb dat probleem niet. Ik denk inderdaad dat ook niet leuke mensen (niet leuke) partners kunnen vinden
ben jij een potje of een dekseltje? ;-) want ik ben een onwijs leuk dekseltje hahahahah
you go girl
Nou op zich wilde ik het niet echt over mij hebben hoor, meer in het algemeen eigenlijk. Mag wel over mij gaan maar moet niet. Het is ook geen hulpvraag (en ik ben enorm eigenwijs dus neem toch niets aan lol).

Maar ik geloof dus niet in 'iedereen heeft goede eigenschappen en is goed op zijn manier.' Dan denk ik om maar meteen even extreem te doen: misschien had Dutroux wel een uitmuntende smaak qua gordijnen of zo maar kom op, dat verkrachten en vermoorden van kinderen overheerst best wel de rest.

Nu heb ik geen ambities in die richting hoor maar toch. Ik geloof wel dat uiteindelijk iedereen wel iemand kan vinden als er genoeg combinaties worden uit geprobeerd maar ja, mijn levensduur is niet lang genoeg en mijn processor komt uit een C64 dus over 3 miljoen jaar kom ik ook eens een connectie tegen.

:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven