Mooi weer

20-04-2018 16:48 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle duidelijkheid: ik ben heel erg blij mpet het zonnetje, het mooi weer maakt iedereen happy en het is heel fijn.

MAAR ik heb het gevoel dat je nu wel MOET op een terrasje zitten, of wel MOET naar zee gaan of op weekend gaan, of tenminste een barbecue doen met vrienden, en noem maar op..
Het lijkt ook op Facebook alsof iedereen met grote bendes vrienden allerlei uitstappen doet en dat dit precies een must is.
Ikzelf kan genieten van mijn eigen tuin, of maak graag een wandeling met de hond ofzo. Mara dan heb ik zo precies het gevoel dat ik mijzelf tekort doe of dat ik niet voldoende geniet ervan en dan wordt ik vrij neerslachtig :-(.
Als ik mezelf dan verplicht om een terrasje te gaan doen, vind ik het weer tijdverlies en voel ik mij schuldig dat ik niks in het huishouden gedaan heb.

Pfff... hoop dat jullie beetje begrijpen wat ik bedoel?
Alle reacties Link kopieren
Haha ik heb dit ook. Is lastig om te negeren maar ik doe het toch!
Internagelaktisch
Facebook verwijderen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Nee, want waarom vergelijk jij je zo met anderen? Als jij geniet van je achtertuin, wat maakt het dan uit dat half Nederland geniet op een terras?
Alle reacties Link kopieren
Als het huishouden altijd voor gaat en je je er schuldig over voelt als je het niet hebt gedaan dan is er iets grondig mis met je.... neurotisch heet dat wel.
anoniem_314453 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 16:53
1.27% gewijzigd
Wat zonde, geniet lekker op je eigen manier.
Facebook uit en doen waar je zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
20-04-2018 16:52
Facebook uit en doen waar je zin in hebt.
Precies! Werkt perfect voor mij.
Heanig an
Wees gerust, maandag regent het alweer. Dat huishouden kan best even wachten tot dan.

Geniet lekker op je eigen manier van de zon, er moet helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
20-04-2018 16:51
Als het huishouden altijd voor gaat en je je er schuldig over voelt als je het niet hebt gedaan dan is er iets grondig mis met je.... neurotisch heet dat wel.
Zou best kunnen.. mar ik werk fulltime en heb daarbuiten nog een kleine 'bijbaan' dus weinig tijd voor het huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik trek me er niets van aan! Ik geniet van mijn tuin muziekje en boekje
Alle reacties Link kopieren
Jalapenos schreef:
20-04-2018 16:56
Zou best kunnen.. mar ik werk fulltime en heb daarbuiten nog een kleine 'bijbaan' dus weinig tijd voor het huishouden.
Nou en? Net alsof je 3x per week moet stofzuigen, wassen, afstoffen en badkamers poetsen. Relax..... dan doe je het een week niet, boeiuh.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik wordt beetje depri ervan pff.. Alsof ik niet genoeg uit het leven haal ofzo is echt een rotgevoel!
Ik zit ook heerlijk in mijn eigen achtertuin. Met wijntje, buurtkatten, veel vogels.. kan me echt niet voorstellen dat ik wat mis, hoor :)
En het huishouden doen terwijl de zon zo heerlijk schijnt? Echt niet :nope:
Überhaupt het huishouden..
Jalapenos schreef:
20-04-2018 17:05
Ja maar ik wordt beetje depri ervan pff.. Alsof ik niet genoeg uit het leven haal ofzo is echt een rotgevoel!
Tja..
Alle reacties Link kopieren
Je maakt jezelf depri door te denken dat je dingen "moet".
Van wie moet dat? Van wie moet jij op een terrasje zitten? Van wie moet jij nu je huishouden doen? Wat gebeurt er dan als je dit niet doet?
Ik zat net fb door te scrollen er zijn er een paar aan het verhuizen, no way dat ik nu ook ga verhuizen.
Eerlijk gezegd een luxe probleem. Je hebt vrienden waar je dat mee kunt gaan doen, koester dat.
Alle reacties Link kopieren
Daarom heb ik geen fb meer, wat zonde dat je continue jouw leven met dat van een ander vergelijkt. ( fb is btw heel erg fake ) De meeste mensen proberen zo leuk mogenlijk zich voor te doen. Dat ze maandag avond ruftend staan te stofzuigen staat niet op hun profiel...
Jalapenos schreef:
20-04-2018 17:05
Ja maar ik wordt beetje depri ervan pff.. Alsof ik niet genoeg uit het leven haal ofzo is echt een rotgevoel!
Op sociale media zie je alleen zorgvuldig geselecteerde beelden.
Kees post niet dat hij de hele middag in een verduisterde kamer zat te gamen. Karin tweet niet over het knippen van haar teennagels.
Ik insta ook geen foto van de bank waar ik de hele middag op gehangen heb.
Alle reacties Link kopieren
1987mama1987 schreef:
20-04-2018 17:17
Daarom heb ik geen fb meer, wat zonde dat je continue jouw leven met dat van een ander vergelijkt. ( fb is btw heel erg fake ) De meeste mensen proberen zo leuk mogenlijk zich voor te doen. Dat ze maandag avond ruftend staan te stofzuigen staat niet op hun profiel...

Dat ligt dan aan jouw Facebook ‘vrienden’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Niet herkenbaar voor mij. Wandelen en de tuin zitten is toch ook heerlijk met dit weer, fijn toch om van te genieten.
1987mama1987 schreef:
20-04-2018 17:17
. Dat ze maandag avond ruftend staan te stofzuigen staat niet op hun profiel...
Had je dat graag dan willen weten?
Snap wel wat je bedoelt (denk ik..).
Met dit weer, vandaag nog, liep ik vanochtend langs een terras vol mensen die lekker aan een speciale koffie zaten. Had ik geen tijd voor, best zin in maar je bent zo een uur verder.

Ik hou ook ontzettend van het mooie weer en ben blij dat het nu even zomers is maarrr: ik was mijn hond aan het uitlaten, haalde al doende groenten voor de maaltijdsalade die ik straks ga eten -nee, niet gezellig met een wijntje of biertje ergens op een terras, gewoon thuis- en ben toen ik thuiskwam met oordoppen in een paar uur gaan slapen.
Want ik heb vannacht niet veel geslapen: nog veel werk te doen.

Dan zeggen mensen ook wel: je bent gek, ga je liggen slapen met dit weer. Ja, sorry maar ik ben gewoon bekaf en heb een x-aantal uren slaap nodig per etmaal anders ben ik sowieso te chagrijnig om van de zon 'te genieten'.

En troost je: ik heb zelfs een nieuwe vloerdinges gekocht en even snel de vloer gedweild óók onder mijn bed en onder de bank.
Stom stom stom natuurlijk ;) maar ik heb een stofmijtallergie én hooikoorts dus ik kan kiezen: de boel de boel laten en heel erg last krijgen van het stof (daar is iets aan te doen, aan pollen niet zoveel behalve pillen, neusspray en oogdruppels) en straks moet ik echt douchen, haren wassen om de pollen die nu in mijn haar zitten eruit te wassen.
Gelukkig moet ik door mijn hond flink buiten lopen: wederom het nuttige met het aangename verenigen. Maar weer niet jolig op een terras met een Desperadosbiertje. Hond moet lopen en spelen, niet zitten balen in de zon naast mijn terrasstoel.
O ja, ook mijn bed verschonen. Hoop dat het je helpt dat ik ook het vreemde gevoel heb dat ik iets verkeerd doe en dan heb ik nog niet eens Facebook ;)

Wel zie ik vanuit mijn raam mensen gezellig op bankjes zitten, wat te drinken erbij en/of honden: zou er graag bij gaan zitten maar er zitten nou eenmaal maar 24 uur in een dag. Het is pas april, komen nog zát mooie dagen (hoop ik dan :D )

O ja, en mijn buren kunnen het niet waarderen als ik midden in de nacht mijn wasmachine laat centrifugeren en ik wil mijn beddengoed meteen wassen anders zit de wasmand meteen weer zo nokkievol dat ik daar weer nerveus van word want ook schone kleding is wel prettig zeker als je loopt te zweten en wat vaker een schoon shirt aan wil trekken.

Zoals mijn moeder altijd zegt: de kaboutertjes doen het niet hoor ;)
En nee, een schoonmaakster vind ik weer een beetje overdreven: zo vuil word het hier niet, ik woon alleen dus.. Maar ik ga die salade wel op het balkon opeten, dat dan weer wel: 2 vliegen in één klap, ik eet én geniet van het mooie weer, toch, nog, eventjes.. ;)
Dit gevoel is doodnormaal en deze tijd van het jaar + de najaarstijd zijn niet voor niks pieken in het aantal zelfmoorden. Familieleden werkzaam in branches waar ze hiermee te maken krijgen zien dit ieder jaar weer bevestigd. Ook fb staat erom bekend dat het een enorme depressie onder mensen (met name jongeren) veroorzaakt. Of althans, o.a. facebook is een belangrijke factor. "de zon schijnt dus ik móet daarvan genieten" "het is kerst dus ik móet daar met partner of familie wat leuks van maken" etc.

Geen leuk gevoel, wel redelijk normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven