Borderline en het ontbreken van sociale contacten en relatie

19-05-2018 14:34 9 berichten
1
anoniem_368461 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:45
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij geen probleem, tenzij je een relatie of dergelijke contacten mist?
wasknijperwasknijper schreef:
19-05-2018 14:34
Ik heb hier moeite mee, omdat ik op internet overal lees dat bij Borderline mensen vaak veel intensieve en korte contacten hebben. Ik heb dat nooit gehad. Ik heb nooit mensen aangetrokken en / of afgestoten.
Vaak. Dus niet altijd.

Er zijn mensen met borderline problematiek die veel meer externaliserend gedrag hebben en mensen met meer internaliserend gedrag. Sommige mensen hebben inderdaad vaak intensieve, heftige contacten. Anderen hebben juist oppervlakkige of weinig/geen contacten. En weer anderen hebben voor een groot deel ook gewone contacten met vrienden. Het ligt er maar net aan hoe de borderline zich bij jou manifesteert.

Maar ook dit lijkt me weer geen topic om aan het forum allemaal vragen te stellen over hoe de dingen bij jou persoonlijk zitten.
1
anoniem_368461 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:45
99.81% gewijzigd
wasknijperwasknijper schreef:
19-05-2018 16:09
Kun je wat meer vertellen over externaliserend en internaliserend gedrag.
En waardoor hebben sommigen mensen met Borderline juist oppervlakkige of weinig/geen contacten? Wat houdt hun tegen? Of hebben ze gewoon minder behoefte aan contact?

Ik vraag inderdaad veel dingen om mij persoonlijk te begrijpen. Maar ik zag mijn nieuwe vraag meer als een algemene vraag. Sorry als ik dat verkeerd inzie.
Je ziet het niet verkeerd in hoor, maar ik zie dit topic weer verzanden in net zoiets als je vorige topic waarin je steeds meer vragen stelt die je gaat interpreteren naar jouw persoonlijke situatie. Dat lijkt mij helemaal niet in jouw belang, want niemand hier kent jou en het is makkelijk om dingen te zeggen die jij dan weer op een manier interpreteert die helemaal niet bij jou past.

Kort gezegd is externaliserend gedrag dat je makkelijk kan zien, heftige contacten, woede uitbarstingen, veel drama. Internaliserend is meer op jezelf gericht, je terugtrekken, contacten vermijden of oppervlakkig houden, depressieve gevoelens, negatieve gedachten over jezelf, eenzaamheid. Meestal ligt de verlatingsangst of angst voor of gevoel van afwijzing/niet gezien worden hieraan ten grondslag.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen hobby's waarbij je met andere mensen in contact komt? Durf je naar clubjes te gaan of mee doen met zoiets als fellas (google)?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Veel van de kenmerken waar borderline op gediagnosticeerd word hebben met sociaal contact te maken. Het is een hechtingsstoornis.

Op welke gronden is dit bij jou gediagnosticeerd aangezien je nooit sociaal contact hebt gehad?
Bros before hoes
Ook met deze diagnose blijf je nog steeds een uniek individu en hoef je helemaal niet alle kenmerken van deze problematiek te hebben.
Herken je wel iets?

En wat is het behandelplan van de psycholoog? Gaat erom dat je daar wat aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens goed om te kijken welke kenmerken passen bij Borderline, wie weet vallen er dan wel wat puzzelstukjes bij elkaar. Misschien heb je dat allang gedaan, maar het zou kunnen helpen.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven