Dip na de vakantie

12-07-2018 19:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een gigantische dip sinds ik terug ben van vakantie. Ik ben zo'n 3 weken weggeweest, erg leuk en mooi weer gehad. Niks moet alles mag.
Ik ben nu ongeveer een week terug, en ik kan alleen maar huilen, huilen, huilen. Ik heb totaal geen trek in eten, ik eet omdat het moet, maar het liefst eet ik zo min mogelijk.
De laatste week van mijn vakantie in een hele andere streek gezeten, rust, ruimte, natuur, heel mooi! En nu ik weer thuis ben, 1 en al herrie om mij heen. Ik wil zo graag terug! Ik heb het altijd wel hoor dat ik dan even in een dip zit, maar als ik dan weer heb gewerkt dan gaat het wel weer. Maar nu, lijkt wel of ik er in blijf. Ik wil zo graag terug naar die streek. Ik ben gemaakt voor rust denk ik hihi.
Mensen die hier ook last van hebben na terug komst van vakantie?
Alle reacties Link kopieren
De plek waar wij dit jaar naar toe gaan komen we al langer dan 20 jaar. (Ik ben 24)
Als wij daar zijn is het letterlijk als thuis komen voor mij. Rust, ontspanning, veel te doen... De mooie zee en de mensen... Leuke omgeving..
Ik zit ook heel lang in een dip als ik weer thuis kom. Soort van heimwee, het saaie platte land dat Nederland heet. Koud, zomers duren een paar dagen... (Dit jaar hebben we uitzonderlijk veel en vaak mooi weer)

Mijn droom is dan ook om ooit te emigreren. Maar dat zit niet in de nabije toekomst en zal ik mijn vriend ook van moeten overtuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, had ik ook. Nu ga ik voor een carrièreswitch, ontslag genomen, weg dip. :cheer:
Zijn er dingen in je leven waar je op vakantie geen last van hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gemaakt voor 364 dagen vakantie maar helaas.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Emigreren staat bij mij ook hoog boven aan mijn lijstje. Dat ga ik ook zeker doen zodra ik het kan (financieel).
Ik probeer nu zoveel mogelijk afleiding te zoeken, mijn hobby's en mijn dieren. Tijdens het werken gaat het gewoon goed, ook afleiding.
Ook voel ik mij niet fijn in mijn eigen huis, ik denk dat dat ook wel meespeelt. Maar helaas gaat verhuizen niet zomaar, anders had ik dat allang gedaan. Maar nu ook weer die dagelijkse sleur wat je in de vakantie niet heb, of in ieder geval op een andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het gevoel. Ik ben pas een weekje op vakantie geweest en dezelfde dag dat ik naar huis kwam kon ik ook alleen maar huilen. Ik had er zo van genoten maar het 'back to reality' gevoel kwam harder aan dan verwacht. Ik ben nu net een maand terug en het voelt alsof het al een jaar geleden was dat ik op vakantie was.
Het gevoel zo zorgeloos te zijn mis ik hier, hier 'moet' zoveel en word je zo bekeken als je 'anders' bent. Ik was alleen op vakantie en ging daar dus ook alleen op restaurant. Als ik dat hier doe word ik letterlijk buiten gekeken. Vandaar dat ik me elders ook beter voel dan thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb dat ook. Inmiddels wel iets minder dan vroeger gelukkig. Maar het relaxte, niet zo op de klok leven, niks hoeven... heerlijk! En zodra ik thuis ben begint het gekkenhuis weer. Tja, weinig aan te doen behalve snel weer een volgende vakantie plannen!
Alle reacties Link kopieren
Vroeger wel. Hoewel ik het best fijn vond om terug naar huis te gaan, was de volgende morgen de blijdschap van het thuiskomen weer weg en dan realiseerde je je pas goed dat je weer een heel jaar naar andermans pijpen moest dansen.

Vooral de eerste werkdagen vond ik rot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar na thuiskomst snel de volgende vakantie geboekt, iets om naar uit te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Is je leven buiten de vakantie dan echt zo erg?
Alle reacties Link kopieren
Als je zo niet-blij bent met je eigen leven, zou ik kijken waar je dingen kan veranderen. Dat kan ingrijpend (ander huis, andere baan) maar misschien helpen kleine dingen al. Zorg dat je minder "moet", creëer meer vrijheid en rust in je (thuis-) leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist blij als ik weer thuis ben van vakantie. Hoe leuk het ook was, vooral in het buitenland smaakt alles anders. Dat ben ik gauw beu. Behalve Spanje, daar zou ik kunnen wonen. Maar mijn eigen bed slaapt toch het lekkerst. Thuis weet ik alles te staan. Maar ben wel iemand van rust. Geen verplichtingen, doen waar ik zin in heb. Ik baal als het uitslapen weer ingeruild wordt voor vroeg opstaan. Ik ben een avondmens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op zich niks te klagen hoor, wat betreft m'n gewone leven. Heb werk (ondertussen al een tijdje aan het kijken voor wat anders, en binnenkort dan ook een sollicitatiegesprek), lieve familie, huisdieren (dat is altijd een voordeel van terug komen van vakantie, dat ik al mijn dieren weer zie). Alleen mijn huis is een drama. Verhuizen? Ja, ik zou heel graag willen! Maar financieel gaat dat voorlopig niet.
Ben vaak op pad voor mijn hobby's, maar ook vaak genoeg thuis bij mijn dieren.
Nu paar dagen later, nog steeds heimwee hoor, maar het wordt langzaam aan wat minder. Aftellen naar de volgende vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven