Even frustratie afschrijven

18-08-2018 11:56 37 berichten
Hele stressvolle verhuizing achter de rug. Bewindvoerder heeft geen huurtoeslag, gas water en licht geregeld. Ook geen tv of internet. Ik zit nu op mobiel internet via beltegoed. Bankpas kwijt met een bedrag erop wat bestemd was voor een fornuis en wasmachine. Bank blokkeert pasje niet omdat ik onder bewindvoering sta. Gelijk contact met bewindvoering opgenomen maar die was vrij, bewindvoering die als back up werkt was niet aanwezig. In deze situatie voel ik me zo eenzaam. Ik heb een zeer slechte band met familie en geen vrienden. Ik zit hier in mijn slaapkamertje gewoon een potje te janken. :cry: Hoe moet dit nou? Met eten? Wat als het bedrag via contactloos pinnen eraf gehaald? Ik zal vast geen geld meer krijgen voor een wasmachine of fornuis. Ik zal de kleine beetjes dat ik nog heb maar tot maandag eten..maar dan heb ik nog geen pasje..man wat voel ik mij zo ontmoedigt.

Misschien lijkt het overdreven maar ik heb altijd zoveel pech met alles. Dit word mij ook teveel.
De familiebanden probeer ik zo vaak te herstellen maar het lukt gewoon niet van beide kanten. Vriendschappen..ik probeer het echt maar het lukt gewoon niet door meerdere redenen niet. Ik zit voornamelijk thuis..wat naar het plafond te staren.
Alle reacties Link kopieren
Ligt helemaal bij de bewindvoerders, want die zijn er niet als je ze nodig hebt en maken fouten. Logisch dat je gefrustreerd bent.

Probeer witgoed te krijgen bij kringloop, dat is nog betaalbaar. Veel sterkte met alles!
Alle reacties Link kopieren
:there: klote voor je. Heb je genoeg te eten?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bah, echt heel rot dit! Probeer maandag je bewindvoerder te bellen en blijf bellen totdat je duidelijkheid krijgt. Heb je contact met je buren? Mss kan je daar een paar gekookte eieren en brood lenen als je te weinig eten hebt?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg, klinkt alsof je alleen nog maar omhoog kunt klimmen, dat is toch een beetje positief :there:

Hoe oud ben je en waarom zit je zo in de shit?
Alle reacties Link kopieren
TO, als je een tijdje niet meer kan reageren hier, dat komt omdat je topic goedgekeurd moet worden. Zo gaat dat blijkbaar tegenwoordig. Dus niet panikeren, dit ligt niet aan jou.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, wat rot dat je je zo alleen voelt!

Mijn eerste tip: bel bij de buren aan, zeg dat er iets is misgegaan met het regelen van internet en vraag of je op hun internet mag. Gas, water en licht blijven het dit weekeind wel doen, dus bel maandag die bedrijven en leg de situatie uit, vraag ze om de bewindvoerder te bellen.

Dan eten. Als je mijn buur zou zijn, zou ik je zo een tasje eten meegeven als ik dit zou horen. Wat ook kan is lid worden van een Facebook-groep in je wijk en kijken of je daar misschien wat kunt krijgen. Het is moestuinseizoen, dus wellicht zijn er wat mensen die groenten over hebben. Een zak pasta/rijst en wat eieren en je kunt een paar keer eten. Als je je er rot over voelt om het te krijgen, kun je aanbieden om in ruil een keer de auto te wassen, in de tuin te werken of op de kinderen te passen.
iones schreef:
18-08-2018 12:08
Ligt helemaal bij de bewindvoerders, want die zijn er niet als je ze nodig hebt en maken fouten. Logisch dat je gefrustreerd bent.

Probeer witgoed te krijgen bij kringloop, dat is nog betaalbaar. Veel sterkte met alles!
Bedankt. Mijn probleem is dat bewindvoering liever heeft dat ik het nieuw koop ivm met garantie. Heb ook bij outlets gekeken of plekken waar je met een deukje een goedkoper wasmachine kan halen. Ja de communicatie loopt zo stroef..nog een jaar volhouden..
JollyRider schreef:
18-08-2018 12:12
:there: klote voor je. Heb je genoeg te eten?
Voor vandaag zowiezo wel. Ik kijk ook wat rond in huis of ik misschien nog dingen op marktplaats kan zetten. Al is het maar een tientje voor de zekerheid. Ik ga straks kijken naar wat ik in mijn kasten heb staan.
doornroosje9 schreef:
18-08-2018 12:15
Bah, echt heel rot dit! Probeer maandag je bewindvoerder te bellen en blijf bellen totdat je duidelijkheid krijgt. Heb je contact met je buren? Mss kan je daar een paar gekookte eieren en brood lenen als je te weinig eten hebt?
Ik woon hier pas sinds begin van de week, dus heb nog niet echt kennis gemaakt met de buren maar zal dit wel doen, al is het al om wat meer sociale contacten te maken.
MissMaran schreef:
18-08-2018 12:17
Heftig zeg, klinkt alsof je alleen nog maar omhoog kunt klimmen, dat is toch een beetje positief :there:

Hoe oud ben je en waarom zit je zo in de shit?
Ik ben begin 20. Ja..waarom? Direct antwoord omdat ik dom ben geweest. Ik wil het daar niet op schuiven maar ik kom niet uit een goed gezin. Ouders in de bewindvoering, daarna eruit en weer schulden gekregen. Daarna mijn 2 zussen en nu ik ook. Gezinssituatie met huiselijk geweld, seksueel misbruik, mishandeling, alcohol en drugs en zo kan ik verder gaan..

18 jaar de goedkoopste zorgverzekering genomen omdat weinig geld. Harstikke dom. Werd jaren daarna vaak ziek en moest zo veel betalen voor dingen die buiten basis vielen. Daarnaast ook een studieschuld en enkele dingen besteld op afbetaling.
Celaena_Aelin schreef:
18-08-2018 12:32
Lieve TO, wat rot dat je je zo alleen voelt!

Mijn eerste tip: bel bij de buren aan, zeg dat er iets is misgegaan met het regelen van internet en vraag of je op hun internet mag. Gas, water en licht blijven het dit weekeind wel doen, dus bel maandag die bedrijven en leg de situatie uit, vraag ze om de bewindvoerder te bellen.

Dan eten. Als je mijn buur zou zijn, zou ik je zo een tasje eten meegeven als ik dit zou horen. Wat ook kan is lid worden van een Facebook-groep in je wijk en kijken of je daar misschien wat kunt krijgen. Het is moestuinseizoen, dus wellicht zijn er wat mensen die groenten over hebben. Een zak pasta/rijst en wat eieren en je kunt een paar keer eten. Als je je er rot over voelt om het te krijgen, kun je aanbieden om in ruil een keer de auto te wassen, in de tuin te werken of op de kinderen te passen.
Bedankt voor de goede adviezen!
Alle reacties Link kopieren
xdestiny schreef:
18-08-2018 13:01
Ik ben begin 20. Ja..waarom? Direct antwoord omdat ik dom ben geweest. Ik wil het daar niet op schuiven maar ik kom niet uit een goed gezin. Ouders in de bewindvoering, daarna eruit en weer schulden gekregen. Daarna mijn 2 zussen en nu ik ook. Gezinssituatie met huiselijk geweld, seksueel misbruik, mishandeling, alcohol en drugs en zo kan ik verder gaan..

18 jaar de goedkoopste zorgverzekering genomen omdat weinig geld. Harstikke dom. Werd jaren daarna vaak ziek en moest zo veel betalen voor dingen die buiten basis vielen. Daarnaast ook een studieschuld en enkele dingen besteld op afbetaling.
:hug: :hug: wat verschrikkelijk voor je, dat die bewindvoerder dan ook niet een stapje harder voor je loopt vind ik echt schandalig.
Heb je werk?
Gelukkig heb je nog even wat eten..
MissMaran schreef:
18-08-2018 13:07
:hug: :hug: wat verschrikkelijk voor je, dat die bewindvoerder dan ook niet een stapje harder voor je loopt vind ik echt schandalig.
Heb je werk?
Gelukkig heb je nog even wat eten..
Ben ik nu hard mee bezig. Zou paar maanden terug beginnen bij een nieuw bedrijf hier maar toch niet doorgegaan dus nu weer de uitkering in.
Alle reacties Link kopieren
Nog een jaartje in deze situatie, dat is gelukkig nog een beetje te overzien.

Voor vandaag heb je dus voldoende voedsel en voor morgen kun je nog proberen om iets te verkopen.

Is er een markt bij jou in de buurt? Daar kun je vaak aan het eind van de dag heel goedkoop voedsel halen.

Voor wat betreft je sociale leven: het is vaak lastig om leuke contacten te maken als je zelf niet goed in je vel zit. Dat schrikt mensen af. (Net zo goed als verliefde mensen die op wolken lopen vaak heel makkelijk contact leggen, want die hebben juist een heel open en gelukkige uitstraling). Om je sociale leven weer op de rit te krijgen, zou mijn advies dus zijn om eerst aan de slag te gaan met jouw gevoel. Heb je het verleden goed verwerkt? Hoe zie je de toekomst voor je? Onderneem je stappen om een beter leven voor jezelf te creëeren?

Je bent natuurlijk de sanering in gegaan en dat is al een belangrijke stap in de goede richting. Maar wellicht kun je meer doen? Bijv je verdiepen in het op een goede manier omgaan met je financiën, zodat dit niet nog eens terug komt, therapie om de bagage uit het verleden te verwerken, (zelf)studie mbt bepaalde competenties om je arbeidsmarktpositie te verbeteren, enz.?

Door je blik vooral op de toekomst te richten, en je daar actief op voor te bereiden, wordt het heden vaak een stuk makkelijker te verdragen.

Sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
xdestiny schreef:
18-08-2018 13:09
Ben ik nu hard mee bezig. Zou paar maanden terug beginnen bij een nieuw bedrijf hier maar toch niet doorgegaan dus nu weer de uitkering in.
Heb je geen lieve tante of achternicht die je een beetje kan helpen?
Een lieve ex waar je nog een redelijke band mee hebt?
Moet een bewindvoerder aansluitingen voor je regelen? Wat vreemd. En dat is die dan, oeps, even vergeten?
Alle reacties Link kopieren
Schandalig dat je degene die je moeten helpen niet kan bereiken. Ik heb met je te doen. En net weekend, anders kon je nog in de bib een gratis bakje koffie drinken en gratis op internet.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een goed idee om te kijken of er een buurt-app is. Ik zou de informatie daarop beperkt houden maar je kunt aangeven dat je nieuw bent in de buurt, wat tegenslag hebt gehad bij de verhuizing en nog niet aangesloten bent op een aantal zaken.

Immers het kan de beste overkomen dat daar iets mis gaat of dat je nog X weken zonder internet zit.

Veel sterkte, ik hoop echt dat je de dingen snel geregeld krijgt en dat dit alsnog een goede nieuwe start voor je wordt!
Je kunt méér.
Nummer*Zoveel schreef:
18-08-2018 13:11
Nog een jaartje in deze situatie, dat is gelukkig nog een beetje te overzien.

Voor vandaag heb je dus voldoende voedsel en voor morgen kun je nog proberen om iets te verkopen.

Is er een markt bij jou in de buurt? Daar kun je vaak aan het eind van de dag heel goedkoop voedsel halen.

Voor wat betreft je sociale leven: het is vaak lastig om leuke contacten te maken als je zelf niet goed in je vel zit. Dat schrikt mensen af. (Net zo goed als verliefde mensen die op wolken lopen vaak heel makkelijk contact leggen, want die hebben juist een heel open en gelukkige uitstraling). Om je sociale leven weer op de rit te krijgen, zou mijn advies dus zijn om eerst aan de slag te gaan met jouw gevoel. Heb je het verleden goed verwerkt? Hoe zie je de toekomst voor je? Onderneem je stappen om een beter leven voor jezelf te creëeren?

Je bent natuurlijk de sanering in gegaan en dat is al een belangrijke stap in de goede richting. Maar wellicht kun je meer doen? Bijv je verdiepen in het op een goede manier omgaan met je financiën, zodat dit niet nog eens terug komt, therapie om de bagage uit het verleden te verwerken, (zelf)studie mbt bepaalde competenties om je arbeidsmarktpositie te verbeteren, enz.?

Door je blik vooral op de toekomst te richten, en je daar actief op voor te bereiden, wordt het heden vaak een stuk makkelijker te verdragen.

Sterkte! :hug:
Ja precies, ik merk dat het mensen afschrikt. Wat ik ook goed snap. Ik heb nu 5 jaar therapie gehad maar ik hoop snel weer te beginnen. Ik heb het niet goed verwerkt, snachts vaak nog flashbacks of nachtmerries. Of triggers die andere niet opmerken, zoals aan de eettafel zitten met anderen. Het is zo'n lang process..
RikM schreef:
18-08-2018 13:14
Moet een bewindvoerder aansluitingen voor je regelen? Wat vreemd. En dat is die dan, oeps, even vergeten?
In woorden van mijn bewindvoerder "Ik heb nog veel andere clienten. Ik ben niet alleen met jou bezig."
Ik geloof dat ik ook maar bewindvoerder ga worden. Lekker een beetje aankloten met andermans geld, alles in de soep laten lopen en nergens verantwoording voor hoeven af te leggen. Lijkt me heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens EMDR gehad, TO?
RikM schreef:
18-08-2018 13:51
Ik geloof dat ik ook maar bewindvoerder ga worden. Lekker een beetje aankloten met andermans geld, alles in de soep laten lopen en nergens verantwoording voor hoeven af te leggen. Lijkt me heerlijk.
Moet je eens verhalen lezen op google..laatst nog gelezen op een nieuwspagina dat een bewindvoerder al het geld weggokte van clienten. Het is gewoon shockerend soms wat daar allemaal gebeurd in dat wereldje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven