Het wordt nooit meer zo fijn als vroeger

18-08-2018 22:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms word ik heel verdrietig. Dan realiseer ik me hoe gelukkig ik vroeger was. Mijn moeder is een aantal jaren geleden overleden en ik ben zo bang om anderen die ik liefheb te verliezen.

Hoe kan ik minder bang en verdrietig worden?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar maar helaas geen tips, wel een dikke knuffel, die zal je vast nodig hebben
Herkenbaar. Hier veel overlijden achterelkaar en daardoor eenzaam en bang
Alle reacties Link kopieren
Allereerst denk ik dat het belangrijk is dat je volledig ruimte geeft aan je gevoelens, je verdriet.
Alleen door het helemaal te beleven,doorvoelen krijg je weer wat ruimte voor andere kwalitatieve gevoelens.
Het is ok om verdrietig te zijn en te rouwen om wat eens was.
Dat is heel natuurlijk, ook als het heel intens is.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je kinderjaren zijn voorbij. Nu moet je zelf presteren om je liefde te verdienen. Vroeger kreeg je die voor niks; alleen klein zijn was genoeg om consideratie en vertedering te krijgen. Maar als je groot bent denkt niemand meer over jou als "schattig". Tenzij je ontzettend mooi en charmant bent en dat te gelde kan maken moet je zelf voor al je behoeften zorgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties. Ze zijn allemaal hartstikke waar.
Ik mag er verdrietig om zijn en ik moet proberen mijn herinneringen te koesteren. En ik moet ondanks alles proberen om weer nieuwe mooie herinneringen te maken. En te genieten van de mensen om me heen die er nog wel zijn.

Alleen soms is het even moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
Het is soms zeker niet makkelijk. Hou je vooral niet in als de emoties weer komen. Laat jezelf gaan en je merkt dat het ook oplucht en dat je je weer een stuk beter voelt. Geniet van de mensen om je heen. Dit klinkt hard maar is wel zo: allemaal gaan we ooit. Maak dus het beste ervan.
Waaraan is je moeder overleden als ik vragen mag.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het en probeer het. Voel me vandaag alweer beter. Gaat met ups en downs. Mijn moeder had kanker..
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk, had je nog afscheid van haar kunnen nemen?
Het gaat met ups en downs, en dat hoort er ook allemaal bij, het is je moeder, het verlies is groot en het gemis is verschrikkelijk.
Fijn om te horen dat het vandaag beter gaat. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven