Minder relaxed worden

10-12-2018 14:11 16 berichten
Ik ben een heel chill persoon. Mensen zeggen dit vaak en hebben hier altijd wel bewondering voor. Ik vind het zelf een goede eigenschap. Alleen merk ik ook dat bepaalde prestaties hier wel onder lijden. Een beetje gezonde stress is namelijk wel nodig.

Misschien een gekke vraag maar hoe kan ik minder laks worden en meer stress bij mezelf creëren?
Niet. Zo ben je nu eenmaal.

Mijn man is ook zo. Heerlijk dat hij zich nergens druk om kan maken en super relaxed is, maar dit is in mijn ogen ook niet altijd een goede eigenschap want hij kan inderdaad ook te laks overkomen. Maar zo is hij nu eenmaal en je kan het niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Het belang inzien van de dingen waar je nu te laks mee omgaat. Maar dat zal niet gebeuren, want dit zit nu eenmaal in je aard. Gelukkig heeft het vooral een hoop voordelen!
Neem een studie, werk, een sociaal leven, een hobby, een vriend/vriendin, een sport en balanceer dat en geloof me.

Stress zal soms lichtjes komen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me eigenlijk wel lekker, zo'n chill persoon zijn. Ik ben het tegenovergestelde. Ik ben een enorme stresskip en ik leg de lat voor mezelf heel hoog (voor anderen minder tenzij ik met ze werken moet). Ik maak me echt overal druk over en ik zie continu beren op de weg, dus moet er naast een plan B ook een plan C en D zijn. Het is zeer vermoeiend en ik schiet er weinig mee op. Ik zou dus zeggen... enjoy!
Alle reacties Link kopieren
drink je wel genoeg koffie? :hyper: :nut: :blob:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Doe mij een beetje van jou! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ben je echt relaxed of ben je laks?
Relaxed omdat je weet dat het wel klaar komt, dat je je tijd goed besteed hebt, uit ervaring weet dat het goed komt? Dan niets veranderen.
Ben je laks, ofwel je begint er niet aan, stelt uit, doet niets omdat je niet weet waar je moet beginnen, niet durft te beginnen, dus een soort van faalangst, dan is het wel handig er iets aan proberen te doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Meer verantwoordelijkheid nemen in iets.

Het is een goede eigenschap. Maar er zit verschil tussen relax zijn een laks/lui zijn.

Als jij veel verantwoordelijkheid neemt kom je er achter of je in het heetste van de strijd denkt, relaxt. Of shit, wat nu.

Je moet Weel reeel blijven. Weet niet of je dat ook bent.
Ik ben gewoon heel relaxed. Ik doe dingen rustig aan en ik maak me niet snel druk om iets. Ik vind het zelf fijn maar ik loop er soms ook tegen aan. Ik doe bijvoorbeeld ook heel lang over mijn rijbewijs.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Waarschijnlijk heb je het goed, woon je waarschijnlijk thuis en interesseren de gevolgen je minimaal.

Opzich niet erg. Maar als jij je rijbewijs wilt halen zal je het zelf moeten doen. Niemand anders doet het voor jou.

Plannen zal ook niet je grootste kwaliteit zijn. En meestal komt het ook wel goed, allemaal herkenbaar.

Het is een kwaliteit, maar soms even er tegen aan kan geen kwaad. Zoals je rijbewijs halen.
Jardis schreef:
10-12-2018 15:39
Herkenbaar. Waarschijnlijk heb je het goed, woon je waarschijnlijk thuis en interesseren de gevolgen je minimaal.

Opzich niet erg. Maar als jij je rijbewijs wilt halen zal je het zelf moeten doen. Niemand anders doet het voor jou.

Plannen zal ook niet je grootste kwaliteit zijn. En meestal komt het ook wel goed, allemaal herkenbaar.

Het is een kwaliteit, maar soms even er tegen aan kan geen kwaad. Zoals je rijbewijs halen.
Dat klopt niet helemaal. Ik woon op mezelf en ik ben verder erg verantwoordelijk.

Het is meer dat mijn rijbewijs halen, gewoon lastig is omdat ik dus wss niet te gauw stress. Ik ben er al heel lang mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ohwhywhy schreef:
10-12-2018 16:03
Dat klopt niet helemaal. Ik woon op mezelf en ik ben verder erg verantwoordelijk.

Het is meer dat mijn rijbewijs halen, gewoon lastig is omdat ik dus wss niet te gauw stress. Ik ben er al heel lang mee bezig.
Dan zie je dus denk ik het belang niet in van het besparen van geld door harder je best te doen in de lessen. Alles gaat om inzien van de urgentie. Of niet.
Ohwhywhy schreef:
10-12-2018 15:28
Ik ben gewoon heel relaxed. Ik doe dingen rustig aan en ik maak me niet snel druk om iets. Ik vind het zelf fijn maar ik loop er soms ook tegen aan. Ik doe bijvoorbeeld ook heel lang over mijn rijbewijs.
Wat is lang?
Alle reacties Link kopieren
Hoi:)

Lekker juist dat je zo chill bent, ben ik over het algemeen ook.
Dat gestress heb ik achter me gelaten, zo zonde van je gezondheid.
Doe gewoon je ding en geniet een beetje van het leven, de halve maatschappij is over- stresst dus ik vind het een mooie eigenschap:)
Alle reacties Link kopieren
Mijn stiefvader is ook heel relaxt. Aan de ene kant fijn. Vergeleken met mijn vader die nogal ongeduldig en bot kon zijn. Aan de andere kant belooft hij van alles en begint er vervolgens niet of pas na jaren aan. Niet alleen bij mij, ook bij zijn dochters en bij hem zelf. Dat vind ik wel eens irritant.
Ik ben zelf ook een enorme uitsteller en kan slecht tegen stress en hoge werkdruk. Ik moet niet teveel aan mijn hoofd hebben, ben snel overprikkeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven