Ik weet niet wat ik met mijn leven wil

21-02-2019 20:51 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit de laatste tijd ontzettend in de knoop met mezelf... Ik weet namelijk niet wat ik met mn leven wil.

de laatste tijd zonder ik me steeds meer af en word ik steeds meer gesloten. Ik doe een HBO studie, die ik wel leuk vindt, maar op de een of andere manier heb ik de laatste tijd er geen plezier meer in. Ook werk ik in een supermarkt, wat ik altijd heel leuk heb gevonden, maar de laatste tijd gaat dit ook steeds moeizamer. Ik ga ongeveer 20 uur per week naar school, en ik werk hiernaast ook 20 uur. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik leuker vindt, want eigenlijk zou ik meer tijd moeten besteden aan mijn studie, maar het werken vind ik veel te leuk en gezellig.

Ik heb ook geen zin om met vrienden/vriendinnen af te spreken. En als ik dit wel doe dan heb ik ook niets te vertellen aan ze, omdat ik helemaal gesloopt ben vanbinnen. Ik doe me ook altijd veel beter en vrolijker voor, dan ik in werkelijkheid ben. En er zijn weinig mensen die door dit masker heen kunnen kijken, gelukkig.....

Thuis gaat het ook steeds slechter. Ik ben bang voor mn ouders en vertrouw ze voor geen ene meter (moeilijke jeugd, waarin mijn ouders veel ruzie hebben gehad), terwijl ik ze op dit moment heel hard nodig heb. Of iemand anders die me kan helpen, want ik zie het leven eigenlijk niet meer zitten. En ik vraag me af of de wereld niet beter is zonder mij...

Ik zit er op dit moment behoorlijk doorheen en weet niet wat ik met mn leven wil..... Ik doe altijd alles voor iedereen, maar op dit moment is het allemaal teveel geworden, en nu kan ik geen keuze maken wat ik wel met mn leven wil doen. Ik wil een 'normaal' persoon zijn, die elk weekend met vriendinnen gaat stappen en vriendinnen en ouders met wie je serieus kan praten.

Heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt en wat ik kan ik hieraan doen om gelukkiger te worden...

Liefs,

....
Ga morgen alsjeblieft met de huisarts praten. En op je studie is er vast ook een counselor.
Als het enigszins mogelijk is in je woonplaats probeer op jezelf te gaan wonen. Misschien heeft je stressvolle thuissituatie een te grote wissel op je getrokken.
Veel sterkte in ieder geval.
Niet alleen mee rond blijven lopen.
Ga maar naar de huisarts en vertel hem wat je hier hebt opgeschreven.

Ik herken dit wel en ik ben herstellende van een depressie. Ik hoop van harte dat dat voor jou niet het geval is, maar dat kunnen de huisarts en de praktijkondersteuner je vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met het advies om de huisarts te contacten. Verder is er één iemand die je in vertrouwen zou durven nemen? Een familielid of een vriend. Het kan fijn zijn om met iemand te praten of bij iemand te kunnen zijn, die weet dat het niet zo goed met je gaat. En jou eventueel helpen met wat praktische (regel) dingen.

Probeer voor jezelf eens een dagboek bij te houden. Het hoeft niet uitgebreid te zijn, je kunt ook steekwoorden gebruiken. Gewoon wat je bezig houd op een dag, wat mis je, wat zou je graag willen etc. misschien krijg je zo beter een overzicht wat er precies speelt.

Eet je gezond? Doe je aan sport? Slaap je genoeg?

Mocht je buiten kantooruren met iemand willen praten. Kijk dan eens op www.deluisterlijn.nl

Hier zitten opgeleide mensen, bij wie je anoniem je verhaal kan doen. Via een telefoon gesprek, chat of mail.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet in een keer te bepalen wat je met je hele leven gaat doen hoor. :)
Was het maar zo eenvoudig. Het wijzigt nogal eens door allerlei invloeden, maar meestal weet je wel waar je aanleg voor hebt, want dat vind je van je prille kindsaf aan al het leukste om te doen. Als je met die belangstellingen een goede scholing en baan kan vinden ben je een geluksvogel. Ik zou wel zo dicht mogelijk bij die interesses blijven want dan doe je je werk met het meeste plezier.

Ik zou begeleiding zoeken door iemand die verstand heeft van beroepskeuze en levensloop.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven