Dromen worden werkelijkheid

17-04-2019 16:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een paar keer iets gedroomd wat werkelijkheid werd, en dat vind ik best wel creepy. Twee daarvan gingen over doodgaan:

Een tijd geleden droomde ik dat onze kat dood ging, de volgende dag was die plotseling dood.
Twee maanden geleden droomde ik dat een oud klasgenoot van me, die ik al 6 jaar niet heb gezien, overleed op een wereldreis. Nu kwam ik er van de week achter dat ze is overleden op een wereldreis. Heel bizar.

Hebben meer mensen dit weleens gehad?
Alle reacties Link kopieren
Kan je even dromen dat ik de loterij win?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ja, ik droomde eens dat mijn nichtje zwanger was.
Tijdje later hoorde ik van mijn tante dat mijn nichtje inderdaad zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij klopt het nooit.
Wel bijzonder dat jij droomt wat werkelijk gebeurt. Ik zou het onmiddelijk testen met meer gebeurtenissen. Als je helderziend bent en het kunt bewijzen kun je geld verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Gedroomd dat zus zwanger was. Toen ik wakker werd 'wist' ik het 100% zeker. Zus testte ongeveer een week later positief.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit helaas heb dit zeker heel vaak gehad pas geleden nog met iemand bij mij op de hogeschool hij leeft nog wel....
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
17-04-2019 17:09
Kan je even dromen dat ik de loterij win?
Voor mij ook
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik ook vaak, in mijn geval met vrij onbenullige situaties (zoals een gesprek of gebeurtenis op straat)
ben het gaan testen door dromen op te gaan schrijven of aan mensen te vertellen, zodat ik werkelijk kon 'aantonen' dat het niet gewoon een onbestemd deja vu gevoel was. Zo kon ik het verifieren.
geloof verder niet dat ik helderziend ben oid, het is wel een geinige gewaarwording als het voorkomt

zo heb ik al gedroomd over mijn vriend en dat we samen een kind krijgen, ver voor we elkaar hebben ontmoet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eens gedroomd dat een kennis zwanger was. Een week later belde ze ons. Ze was zwanger.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
17-04-2019 18:01
Voor mij ook
Haha ja dat zou ik ook wel willen!

Gek ook van die zwangerschappen.. Vraag me inderdaad af hoe dat dan kan, heb toch liever dat ik niet zulke dromen heb.
Pinda-Kaas schreef:
17-04-2019 18:07
Ja dat heb ik ook vaak, in mijn geval met vrij onbenullige situaties (zoals een gesprek of gebeurtenis op straat)
ben het gaan testen door dromen op te gaan schrijven of aan mensen te vertellen, zodat ik werkelijk kon 'aantonen' dat het niet gewoon een onbestemd deja vu gevoel was. Zo kon ik het verifieren.
geloof verder niet dat ik helderziend ben oid, het is wel een geinige gewaarwording als het voorkomt

zo heb ik al gedroomd over mijn vriend en dat we samen een kind krijgen, ver voor we elkaar hebben ontmoet
Vind je het dan wel leuk of interessant als je zoiets hebt? Ik vind het persoonlijk maar niks haha.
Alle reacties Link kopieren
Fantome schreef:
17-04-2019 21:00

Vind je het dan wel leuk of interessant als je zoiets hebt? Ik vind het persoonlijk maar niks haha.
ik probeer vooral een wetenschappelijke verklaring ervoor te vinden, maar dat lukt nog niet erg ;)
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk niet zo dat jij iets droomt en dat dan gaat gebeuren in werkelijkheid.
Het is wel zo dat jij blijkbaar niet zo bewust al iets weet wat werkelijkheid is. Als het geen toeval is dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik droom ook vaak wanneer mensen zwanger zin, ik weet niet waar het 'm in zit, hele vreemd, zo droomde ik laatst dat een collega waar ik doorgaans niks mee te maken heb zwanger is, en ze is inderdaad zwanger,
heel raar.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook wel eens. Voor het eerst toen ik een jaar of 3 was, toen vertelde ik sochtens dat een vriend van ouders afscheid had komen nemen. Die dag kreeg mijn moeder een telefoontje dat hij was overleden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zoiets ook wel 1 of 2x in mijn leven gehad. Maar de keren dat ik iets specifieks droomde en dat het daarna niet uitkwam zijn ontelbaar. Dus niet meer dan logisch dat het een enkele keer wel uitkomt. Dat is puur kansberekening en zegt verder helemaal niets. Dus ook niet dat je helderziend bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet met dromen, maar met mensen tegen komen. Ben ik bv op vakantie of op een plek in Nederland waar ik normaal nooit kom en ineens denk ik in de verte een bekende te zien. Vaak iemand waar ik al jaaaaaren niet aan gedacht heb. In het voorbij lopen zie ik dat het iemand anders is. Uurtje later kom ik die persoon dan toch tegen. Vind ik elke keer erg onaangenaam. Want ik kan het niet verklaren.
Ik denk dat het allemaal heel toevallig is
Alle reacties Link kopieren
Van die kat kan ik me nog voorstellen dat jij onbewust hebt gezien dat ze zich anders gedroeg dan anders. Net zoals het mij een paar keer is overkomen dat ik inde auto zat en dacht dat hij het nog best goed deed voor zo'n oud beest. Binnen een p\r dagen was er dan iets aan de hand, later bedacht ik me dat ik onbewust al iets had gehoord aan geluid van de motor, of piepje of kraakje.
Maar die wereldreis ligt wat anders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven