Moeder dringt naam kind op

21-05-2019 09:09 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Over enkele weken zal ik bevallen van ons eerste zoontje. Mijn man en ik hebben al een naam bedacht. Mijn moeder vraagt constant naar de naam, maar die willen wij nog niet bekent maken.

Nu heeft zij een naam bedacht (echt een belachelijke naam) die ze probeert op te dringen. Ik heb al vaker gezegd dat ik de naam vreselijk vind en dat ze maar een kat moet kopen en deze zo noemen.

Nu probeert zij mij te manipuleren om de naam te veranderen, zonder dat ze überhaupt weet wat de naam gaat worden. Vreselijk!

Hoe ga ik het haar duidelijk maken dat zij niet bepaald wat de naam gaat worden?

Alvast bedankt!
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Gewoon niet reageren ze ziet het wel als ze het geboortekaartje krijgt
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen: he mam, vreselijk goed idee joh! Doen we. En dan je eigen plan trekken.
Je gaat hier toch serieus geen discussie over aan. Gewoon negeren verder.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Niet. Dat merkt ze vanzelf.
Wat maken die paar weken nou uit? Gewoon negeren.
.
waarom heb je ook tegen haar gezegd dat je zwanger bent!!!!!!

Succes met de bevalling en geniet van je kind en de mooie periode.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je ervan om haar gedram gewoon te negeren?
We used to be friends...
Ik zou zeggen: “Natuurlijk wordt het Bliksem, mam. Echt superbedankt voor de tip.”
Alle reacties Link kopieren
Zodra ze er weer over begint een ander onderwerp aansnijden.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat je moeder gewoon graag het privilege van ‘ik weet de naam van mijn kleinkind’ wil? En dat op alle mogelijke manieren voor elkaar probeert te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ze wel willen maar dan nog Celaena...wij konden ooit raden naar de naam bij een babyshower, haha de blik van mijn dochter op mijn suggestie...die was niet best. Ze heeft uiteindelijk de naam eerder verteld omdat haar schoonmoeder per ongeluk de naam op een besteld geboortedekentje zag, toen vertelden ze het ons ook maar. Mooie naam vinden wij. Heeft helemaal niets met de familie te maken verder, lijkt niet op de mijne niet gerelateerd aan de schoonfamilie, gewoon wat ze samen mooi vonden. PUNT.
die ik wilde bestaat al...
Ik ben wel benieuwd naar die belachelijke naam? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ze kan vinden wat ze wil. Maar als zij de verkeerde naam gebruikt tegen je kind dan verbied je dat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je je puberteit overgeslagen? Dat is namelijk het moment dat je je gaat afzetten tegen je ouders. Is belangrijk in je ontwikkeling. Zodat je als volwassene in staat bent je eigen beslissingen te nemen en die ook duidelijk te maken.

'Mam, bemoei je er niet mee. Ook jij moet wachten tot na de bevalling.'
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
21-05-2019 09:30
Ik ben wel benieuwd naar die belachelijke naam? :proud:
Misschien Trui of zo?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
niet reageren.

jij en de vader zijn de personen die beslissen hoe het kind gaat heten.

bemoeid je moeder zich ook zo veel met andere zaken in je leven?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nee, mam ons kind gaat geen Chiverly-Joy heten.
Nee. Nee. Nee. Nee. Nee. :-D

Niet zo heel moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Jij vindt het echt nodig om hier een topic over te beginnen?
Zeg gewoon dat je al een naam hebt en dat je er niets meer over wilt horen, of dat je het een leuke naam vindt en je hem op je lijstje zet. De rest van de opmerkingen negeer je, klaar.

En als je een goede band met je moeder hebt, zou ik haar de naam gewoon vertellen, wat maakt het uit?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-05-2019 09:31
Heb je je puberteit overgeslagen? Dat is namelijk het moment dat je je gaat afzetten tegen je ouders. Is belangrijk in je ontwikkeling. Zodat je als volwassene in staat bent je eigen beslissingen te nemen en die ook duidelijk te maken.

'Mam, bemoei je er niet mee. Ook jij moet wachten tot na de bevalling.'
Dit dus.

Je krijgt nu zelf een kind. Hoog tijd dus om volwassen te worden en je minder aan te trekken van de mening van je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Succes met de laatste weken! Dat doe je snel zeg. Eind oktober vroeg je je nog af hoe lang het zou duren voor je zwanger zou zijn!

Maar verder ... volgens mij ben je wel duidelijk geweest naar je moeder. Als ze door blijft zeuren, geef je gewoon aan dat het onderwerp is afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
21-05-2019 09:30
Ik ben wel benieuwd naar die belachelijke naam? :proud:
Sterre, Maan, Cheyenne of Shantiera of zo. :biggrin:
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Drie letters: n e e. Echt heel simpel: nee. Niet meer en niet minder.
Gewoon zeggen: Mam, ik heb je gehoord, maar we hebben een andere naam. Ik wil je er niet meer over horen.
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
21-05-2019 09:42
Sterre, Maan, Cheyenne of Shantiera of zo. :biggrin:

Die zijn zeker heel belachelijk voor een jongen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
21-05-2019 09:45
Die zijn zeker heel belachelijk voor een jongen
Precies. Voor meisjes zijn ze al raar, laat staan voor een jongen. :biggrin:
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat je moeder daarin zo opdringt.....belachelijk. Jij en je man/vriend hebben een naam gekozen die jullie mooi vinden en wie er dan ook maar iets van vind heeft pech! Heb je wel al goed laten blijken dat je het echt niet leuk vind hoe ze doet? En anders nog maar een keer....ik zou echt pissig worden met zo'n bemoeienis.

Ooit zoiets gehad met schoonmoeder. Nog geen eens kinderen in de planning, maar we hadden het over namen en wat mooi vonden, stel dat ik de naam Annelies mooi vond, dan moest het volgens mijn schoonmoeder Anneloes zijn, dat was mooier....na 3 keer heb ik heel duidelijk gezegd, het is aan mijn vriend en mij welke naam we aan onze kinderen geven en niet aan iemand anders. Het was meteen klaar.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven