Enorm onzeker

25-05-2019 13:17 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen twee jaar heb ik het geestelijk moeilijk gehad met het verwerken van een gewelddadige relatie wat begin januari tot een depressie heeft geleid. Voorafgaand was ik erg prikkelbaar en vatte veel op als een persoonlijke aanval. Hierdoor was ik geen fijne dochter, vriendin of werknemer. Ik ben best wat mensen kwijtgeraakt omdat ik erg van mij afschopte. Ook is meermaals mijn contract niet verlengd.

Inmiddels ben ik in therapie en probeer ik alles te verwerken. Nog steeds heb ik flashbacks van de vernederingen en vertrouw ik mannen niet als het op relaties aankomt, maar het gaat iets beter. Toch baal ik enorm, want ik ben nu veel mensen kwijt en zit straks zonder werk. Mijn ex heeft gewonnen, zo voelt het nu.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Je ex heeft de eerste ronde gewonnen, de 2de is voor jou.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Er zijn geen winnaars of verliezers na een beëindigde relatie, nooit, al voelt het soms wel zo. Je zegt dat het iets beter met je gaat nu, goed zo! Gewoon rustig op je eigen tempo de therapie doorlopen en alles verwerken. Je komt er wel weer bovenop, echt waar! Je krijgt je leven wel weer op orde en er komen echt wel weer nieuwe mensen en kansen op je pad, al zal dit waarschijnlijk wel wat tijd kosten. Gewoon de moed erin houden!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het moeilijk om alles weer goed te maken, weet niet waar te beginnen.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
25-05-2019 13:36
Ik vind het moeilijk om alles weer goed te maken, weet niet waar te beginnen.
je hebt de eerste stap al gezet met therapie, de tweede stap is misschien een van je oude vriendinnen een kaartje sturen dat je er zo van baalt hoe het allemaal gelopen is en of jullie eens een keer kunnen afspreken. (misschien kun je eerst met je therapeut bepraten of dat een goed idee is nu, of dat je beter nog even wacht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik nog contact met ze wil op dit punt, het ging meer om de manier waarop ik alles heb beeindigd. Zij stonden aan de kant van mijn ex.

Ik maak me meer zorgen om werk vinden en behouden en relaties, mijn ouders hebben mij gelukkig gesteund ondanks alles.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Wat een aparte manier van afreageren als je onzeker bent door vernederingen, waarom reageerde je dat weer af op anderen?
Heb je die neiging al onder controle?
Alle reacties Link kopieren
Ja dan kun je die vriendinnen beter laten zitten en je op andere dingen richten. Is er niet iets wat je graag zou willen doen en nooit aan toegekomen bent? Zingen in een koor, dansen, schilderen. In buurthuizen worden soms voor een redelijke prijs leuke dingen georganiseerd, gewoon om wat onder de mensen te komen. Hoeven allemaal niet meteen vriendinnen te worden, maar een gezellige kennis is ook leuk.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
25-05-2019 13:56
Wat een aparte manier van afreageren als je onzeker bent door vernederingen, waarom reageerde je dat weer af op anderen?
Heb je die neiging al onder controle?
Niet zo vreemd, vriendin zou zeggen: mijn vader slaat mijn moeder, mijn moeder slaat mij, ik sla het varken. Ofwel je hebt of voelt een zekere rangorde, als je niet omhoog kunt trappen om een of andere reden, trap je omlaag. TO werd slecht behandeld door ex, en behandelt daardoor vriendinnen slecht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
25-05-2019 14:02
Niet zo vreemd, vriendin zou zeggen: mijn vader slaat mijn moeder, mijn moeder slaat mij, ik sla het varken. Ofwel je hebt of voelt een zekere rangorde, als je niet omhoog kunt trappen om een of andere reden, trap je omlaag. TO werd slecht behandeld door ex, en behandelt daardoor vriendinnen slecht
Precies, ik zat vol boosheid. Het feit dat ik geen aangifte kan doen maakte het nog moeilijker.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Je bent aan het rouwen.

Dit is een soort rouwproces, en daar moet je doorheen. Je ex heeft je onzekerheid getriggerd, en zien wat je allemaal (onbewust) stuk hebt gemaakt versterkt dat gevoel van verdriet, eenzaamheid en pijn. En het maakt je extra onzeker, omdat je niet weet hoe je dit in de toekomst moet voorkomen.

Stap 1 en 2 heb je al gezet, dat is dus heel goed. Dat is namelijk inzien dat je hulp nodig hebt en die hulp ook aanvaarden. Stap 3 is nieuwe ervaringen opdoen. Kijk samen met je therapeut of je er al aan toe bent om een nieuwe hobby op te pakken of een cursus oid te gaan doen. Dan kun je ervaren dat niet alles en iedereen tegen je is, en oefenen met niet tegen mensen aan schoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik nog steeds moeite geb met situaties waar ik beoordeeld word. Ik voel me dan dom, lelijk, 'moeilijk'. Daarom zijn relaties en werk triggers voor mij. Met als nadeel dat ik MOET werken. Daten doe ik nu niet, te pijnlijk. Ik kan geen afwijzing aan.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is daten niet verplicht, en als je toe denkt te zijn aan het zoeken van een bezigheid, het grootste deel van de leden van koren, dansclubs, spellenclubs sportclubs, politieke partijen en welke verenigingen dan ook, komen voor de hobby, niet om te daten.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
25-05-2019 14:54
Gelukkig is daten niet verplicht, en als je toe denkt te zijn aan het zoeken van een bezigheid, het grootste deel van de leden van koren, dansclubs, spellenclubs sportclubs, politieke partijen en welke verenigingen dan ook, komen voor de hobby, niet om te daten.
Ik ben op dit moment geestelijk niet toe aan verplichtingen met een groep. Ik heb nog wel een paar goede vrienden waar ik een op een mee afspreek en ik merk dat ik na zo een middag al doodop ben.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je met dit topic? Je wijst alle opties af.

Wellicht nog een optie: ga wat doen met je handen, kom een beetje uit je hoofd. Haken, breien, kleuren, diamond painten... kan allemaal alleen en je kunt de materialen online kopen. 0 contact met anderen nodig ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat vond je vroeger als kind leuk om te doen? Als kind trek je je niks aan van wat verstandig of hip is en doe je gewoon wat je hart je ingeeft, dus misschien vind je in je herinneringen iets waar je nu zin in hebt.

Was je een knutselkind, hield je ervan om met papier en hout te rommelen en dingetjes te maken? Dan vind je het misschien leuk om weer eens wat te maken, als je googelt op crafting kom je allemaal grappige dingen tegen. Wat Celaena al zegt: diamond painting of kleuren, kan allemaal. Of misschien ben je handig met naald en draad, ga je kleren maken of iets breien of haken.
Was je een buitenkind? Ga dan nu ook weer lekker wandelen, fietsen, hardlopen of gewoon een rondje om. Naar een natuurgebied of het park in de buurt, naar de zee en de duinen of het bos in.
Misschien was je meer een boekenwurm? Dan naar de bieb, mooie boeken uitzoeken en op de bank met een stapel leesvoer en een potje thee.
Was je zo'n crea bea ? Niks staat je in de weg om weer te gaan tekenen, schilderen, schrijven, dichten.

Er zijn allemaal leuke dingen die je kunt doen, die jou energie geven. En die energie heb je nodig om je leven een andere wending te geven. Heel veel succes TO, het is niet makkelijk maar alle pijlen wijzen de juiste kant op voor jou.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
25-05-2019 14:57
Ik ben op dit moment geestelijk niet toe aan verplichtingen met een groep. Ik heb nog wel een paar goede vrienden waar ik een op een mee afspreek en ik merk dat ik na zo een middag al doodop ben.
Ja therapie is zwaar en een depressie is doodvermoeiend. Het komt allemaal goed maar het gaat niet vanzelf, zoals je merkt. Je bent goed bezig TO, zet 'm op!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Die mensen die heulden met je ex zijn natuurlijk geen vrienden dus laat die mensen los, je hebt nog een paar goede mensen om je heen en daar lekker af en toe wat mee ondernemen, dat is zo te horen al vermoeiend genoeg. En daten nog lang niet aan denken dan sla je een paar stappen over in het helen van jezelf.

Ik zou doorgaan met therapie en lief zijn voor jezelf en de wel lieve mensen om je heen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
25-05-2019 15:38
Wat wil je met dit topic? Je wijst alle opties af.

Wellicht nog een optie: ga wat doen met je handen, kom een beetje uit je hoofd. Haken, breien, kleuren, diamond painten... kan allemaal alleen en je kunt de materialen online kopen. 0 contact met anderen nodig ;-)
Meer tips over zekerder worden op het werk, en mannen vertrouwen. Ik wees, dacht ik, alleen de groepsdingen af. Ik heb genoeg hobby's die ik met plezier alleen uitvoer. Zwemmen, lezen etc.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
25-05-2019 16:00
Ja therapie is zwaar en een depressie is doodvermoeiend. Het komt allemaal goed maar het gaat niet vanzelf, zoals je merkt. Je bent goed bezig TO, zet 'm op!
Dank je! Ik blijf mezelf nog steeds als schuldige zien en dat is pittig. Ondertussen blijft ex enorm succesvol op zijn werk, daarom koos men zijn kant, want ik moest in mijn handjes knijpen met hem.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
25-05-2019 16:00
Die mensen die heulden met je ex zijn natuurlijk geen vrienden dus laat die mensen los, je hebt nog een paar goede mensen om je heen en daar lekker af en toe wat mee ondernemen, dat is zo te horen al vermoeiend genoeg. En daten nog lang niet aan denken dan sla je een paar stappen over in het helen van jezelf.

Ik zou doorgaan met therapie en lief zijn voor jezelf en de wel lieve mensen om je heen :hug:
Dank je! Ja, ik heb meer therapie nodig dan ik dacht. Veel trauma's. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt die ik geen details heb verteld ook. Dan is het net alsof het nooit gebeurd is.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
25-05-2019 16:05
Meer tips over zekerder worden op het werk, en mannen vertrouwen. Ik wees, dacht ik, alleen de groepsdingen af. Ik heb genoeg hobby's die ik met plezier alleen uitvoer. Zwemmen, lezen etc.
Niet zo vechten tegen jezelf.
Dus je bent nu onzeker. Nou en?
Je vertrouwt mannen nu niet. Nou en?
Dat komt allemaal wel weer voor elkaar. Geef het tijd. En voor nu probeer je de Kandijsuiker die je nu bent te accepteren.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
25-05-2019 16:09
Dank je! Ja, ik heb meer therapie nodig dan ik dacht. Veel trauma's. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt die ik geen details heb verteld ook. Dan is het net alsof het nooit gebeurd is.
Komt vanzelf een keer ter sprake als de vriendschap wat dieper gaat, misschien ook voor jou wel lekker nieuwe mensen in je leven die niks met de trauma's te maken hebben en laat die ex in gedachten los, karma duurt soms jaren en ineens hoor je iets over hem dat het niet lekker loopt en ben jij weer on top of the world.
De beste wraak is zelf goed voor jezelf zijn en goed in je vel komen te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal gewoon dat ik geen aangifte kan doen van alle geweld en verkrachting die ik heb meegemaakt. Dan lees ik over die consent-wet en denk ik alleen, dat is mooi gezegd, maar zonder bewijs neemt niemand je serieus. Dat steekt, hij kan zijn gang blijven gaan, kwam tot vorig jaar zelfs met zijn kop op tv, en ik zit aan de antidepressiva en ben verbitterd.

Ik zat laatst op Bumble en kon alleen maar denken 'hoe ga jij mijn leven verpesten'? Mijn ex is namelijk niet mijn enige slechte relatie, wel de ergste met afstand.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
:hug: je moet het nog allemaal verwerken, je moet echt een lieve therapeut zoeken en misschien toch aangifte doen.
En als je er aan blijft denken en over blijft piekeren dan is emdr nog een optie.
Jij kunt er niks aan doen wat die klojo deed maar je moet het jezelf gunnen om het achter je te laten dus zet die boosheid om in actief op zoek gaan naar hulp en de mogelijkheid van een aangifte.
Wie weet lucht het op om met een zeden afdeling te praten op het politiebureau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven