Goed anti vlooienmiddel voor katten

20-05-2018 18:24 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na vele druppels, die maar deels hielpen, overgestapt op serestobanden. Werken perfect, maar helaas is 1 van mijn katten mega allergisch voor de band. (Kalen plekken en korsten onder de band) Nu voor hem dus opzoek naar een goed alternatief, wie heeft er tips.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aan de dierenarts vragen. Die hebben middelen waar de vlooien niet resistent voor zijn.

Dat spul van de dierenwinkel deed niks bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat hier nog echt werkt id dat wat je via de dierenarts haalt.
Weet het merk ff niet, maar ik betaal iets van €18,- voor 3 pipetjes.
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
Program prik. Duur maar zeer effectief !
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts dus, van de week ff langs.
Such a beautiful place to be with Friends.
Wij gebruiken advantage op aanraden van da.
Is op internet te bestellen zonder recept. Kan ook bij da gehaald worden, maar is vaak duurder.

Werkt goed. Na een jaar af en aan vlooien te hebben gehad en alles geprobeerd te hebben werkte dit binnen een week en nooit meer terug geweest. Ook omgeving niet hoeven behandelen
Ik haal deze bij de dierenarts. Wel duur.

https://www.ceva.nl/Producten/Producten ... RA-R-Felis
Injectie halen bij de dierenarts. Is een paar maanden goed. Goed kammen en daarnaast kan je omgevingspray gebruiken. Er is ook op siliconenbasis te krijgen, is wat minder giftig zeggen ze.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
20-05-2018 18:45
Injectie halen bij de dierenarts. Is een paar maanden goed. Goed kammen en daarnaast kan je omgevingspray gebruiken. Er is ook op siliconenbasis te krijgen, is wat minder giftig zeggen ze.
Huis en dieren zijn helemaal vlovrij nu, maar dat wil ik graag zo houden, vandaar dat ik een alternatief zoek.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
20-05-2018 18:49
Huis en dieren zijn helemaal vlovrij nu, maar dat wil ik graag zo houden, vandaar dat ik een alternatief zoek.
Je moet altijd af en aan sprayen en kammen omdat ook zo te houden toch?

Je kan ook preventief laten injecteren. Een keer buiten en ze zitten weer op je kat. Of wachten. Kan ook.
Lucifermiauww schreef:
20-05-2018 18:53
Je moet altijd af en aan sprayen en kammen omdat ook zo te houden toch?
Nee hoor. Bij mijn buitenkat niet.
Ik gebruik Exil flee free twinspot die 3 maanden werkzaam is.
Waar ik wel heel secuur op let is om die 3 maanden niet te overschrijden.

Ik controleer mijn beessie af en toe en nooit een vlo of eitjes.
Overigens vinden kattenvlooien mij nóg lekkerder, dus als ze er zijn, dan weet ik dat meteen.

Heb wel eens gelezen dat in het ene gebied het ene middel beter werkt dan het andere gebied, vanwege resistentie, maar of dat waar is...? Volgens mij is één keer vlo-vrij krijgen en dan consequent blijven belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Vectra Felis is mijn advies. Zeer effectief en snel. 1 pipet per 4 weken toedienen. Komt in een verpakking van 3.
Dit kun je halen bij de meeste dierenartsen
Onze tijd is nu.
Hier gebruiken we altijd Stronghold, werkt erg goed
Zijn de genoemde middelen naast anti vlo ook anti teek?
Die zijn hier helaas volop. Het combi middel wat ik heb gekocht werkt helaas niet afdoende. Nieuwe versie frontline
Courage-- schreef:
20-05-2018 19:11
Nee hoor. Bij mijn buitenkat niet.
Ik gebruik Exil flee free twinspot die 3 maanden werkzaam is.
Waar ik wel heel secuur op let is om die 3 maanden niet te overschrijden.

Ik controleer mijn beessie af en toe en nooit een vlo of eitjes.
Overigens vinden kattenvlooien mij nóg lekkerder, dus als ze er zijn, dan weet ik dat meteen.

Heb wel eens gelezen dat in het ene gebied het ene middel beter werkt dan het andere gebied, vanwege resistentie, maar of dat waar is...? Volgens mij is één keer vlo-vrij krijgen en dan consequent blijven belangrijker.
Precies. Daarom krijgt de mijne nu een injectie en kam ik hem regelmatig. Soms spray ik bij warm weer de slaapplek.
Alle reacties Link kopieren
Stronghold voor één van mijn katten, die gaat van alle andere middelen enorm schuimbekken. Voor de andere Advantage.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Lucifermiauww schreef:
20-05-2018 19:49
Precies. Daarom krijgt de mijne nu een injectie en kam ik hem regelmatig. Soms spray ik bij warm weer de slaapplek.
.
Tja, dat kammen en de slaapplek sprayen is hier dus niet nodig. :)

Het spul dat ik gebruik is inderdaad ook tegen teken.
Jane Doe schreef:
20-05-2018 19:44
Zijn de genoemde middelen naast anti vlo ook anti teek?
Die zijn hier helaas volop. Het combi middel wat ik heb gekocht werkt helaas niet afdoende. Nieuwe versie frontline
Insprayen met azijn.
Moiren’ schreef:
20-05-2018 20:13
Insprayen met azijn.
.
Wat? De kat? :proud:
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
20-05-2018 18:49
Huis en dieren zijn helemaal vlovrij nu, maar dat wil ik graag zo houden, vandaar dat ik een alternatief zoek.
Dieren binnen houden, bezorgen ze ook geen last aan buren of buurtgenoten omdat ze los rondzwerven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-05-2018 20:32
Dieren binnen houden, bezorgen ze ook geen last aan buren of buurtgenoten omdat ze los rondzwerven.
Als sommige mensen dat zelf ook eens deden
Moiren’ schreef:
20-05-2018 20:13
Insprayen met azijn.
Doe je dat dan alleen rond het kopje en tja hoe zeg ik dat. Onder de 4 okseltjes?
Jane Doe schreef:
20-05-2018 21:16
Doe je dat dan alleen rond het kopje en tja hoe zeg ik dat. Onder de 4 okseltjes?
Mijn moeder doet het met de hond, die is een tekenmagneet. Paar keer per dag aangelengde azijn en dan helemaal. Geen idee of jouw kat er van gediend is :proud:
Moiren’ schreef:
20-05-2018 21:18
Mijn moeder doet het met de hond, die is een tekenmagneet. Paar keer per dag aangelengde azijn en dan helemaal. Geen idee of jouw kat er van gediend is :proud:
Geen idee of ze ervan gediend zijn maar het is het proberen waard.
Als ik de komende weken niet online kom weet je hoe het zit :-D
Jane Doe schreef:
20-05-2018 21:27
Geen idee of ze ervan gediend zijn maar het is het proberen waard.
Als ik de komende weken niet online kom weet je hoe het zit :-D
:HA:

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven