Spiegel van Compagnie des Bronzes

20-05-2018 19:44 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik een spiegel gekocht bij een kringloopwinkel. Hij paste precies op het plekje boven de open haard waar ik al een tijdje iets voor zocht. Op de achterkant staat een plaatje met daarop 'compagnie des bronzes, Noordeinde 20/22 's Gravenhage'. Uiteraard heb ik daar meteen op gegoogeld en dat blijkt een bedrijf dat al lang niet meer bestaat, maar wel een roemrijk verleden heeft. Ze hebben onder andere Manneke Pis en de hekken van de dierentuin in New York gemaakt. Over de spiegel kan ik verder niets vinden. Weet iemand hier misschien iets meer over dit bedrijf, of specifiek over spiegels van dit bedrijf?

Ik zal proberen hier onder een foto van de spiegel neer te zetten:

Afbeelding
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
http://www.museum-compagniedesbronzes.com/Home/Index/1
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mooie spiegel!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ik heb al de nodige links gevonden en doorgelezen, maar vroeg me af of iemand misschien meer wist over specifiek de spiegels.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Is het ook een bronzen spiegel?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
20-05-2018 20:10
Is het ook een bronzen spiegel?
Ik denk het niet. Het lijkt meer een geschilderde houten lijst. De spiegel lijkt wel echt oud, want hij is niet helemaal glad.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Mooi hoor. Leuk oude dingen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven