Matras kiezen. Wat is wijsheid?

21-05-2018 15:13 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Speciaal een account aangemaakt om om hulp te vragen!

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw matras. Elke keer denk ik wat gevonden te hebben.. en dan haak ik weer af. Door slechte resencies.. of het feit dat je het matras niet kan terugsturen. Ect ect.

Nu zoek ik naar positieve ervaringen! Matrassen die het al enkele maanden/liefst jaren goed volhouden.

Wat ik zoek: een 140cm matras, voorkeur naar pocketvering met een budget van circa 1100 euro. Moet wel een matras tot max 120kilo zijn (of hoger natuurlijk). Zelf zag ik pocket matrassen met een koudschuim laagje wat me zeer prettig lijkt (en ook in de winkel vrij goed aanvoelt)

Eerst viel ik voor het emma matras. Maar deze blijken snel kuilen te krijgen.
Daarna na veel zoeken uitgekomen bij swiss sense (gazella) Goede service in de winkel. Maar heel internet staat vol met klachten.

En nu... nu weet ik het niet meer😂. Ik vind het best veel geld.. en ben zo bang voor een miskoop.

Sorry voor het ietswat lange en radelose bericht hahaha.

(Ervaringen met Pullman zijn zeer welkom)
Tempur
Een keer naar Ikea gaan. Daar hebben ze goede kwaliteit matrassen, die je uit mag proberen thuis en die heel lang garantie hebben. Ik ben erg tevreden met mijn matras van Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon Ikea. Kost minder als de helft, dan kun je nog eens een nieuwe kopen.
Hier een pullman. Erg blij mee! Man heeft een Firm en ik een standard. We mochten hem eenmalig omruilen als bleek dat man toch een standard wilde hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen, zoveel wensen. Een matras is heel persoonlijk. Wat de één een ramp vindt, vindt de ander zalig. Goed proberen in een winkel dus, er zijn winkels waar je matrassen wel kan ruilen.

En bedenk dat je over dit soort dingen op internet vaak alleen slechte verhalen leest. Weinig mensen nemen de moeite een positief verhaal op internet te zetten (het levert niets op).
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
21-05-2018 15:24
Hier een pullman. Erg blij mee! Man heeft een Firm en ik een standard. We mochten hem eenmalig omruilen als bleek dat man toch een standard wilde hebben.
Mag ik vragen welk model je hebt ? 😊

-
Tempur ligt helaas boven m'n budget. Ikea ben ik wat huiverig voor. Misschien onterecht? Heb wel liever een matras wat zo'n 8jaar mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
eenhoorn schreef:
21-05-2018 15:25
Zoveel mensen, zoveel wensen. Een matras is heel persoonlijk. Wat de één een ramp vindt, vindt de ander zalig. Goed proberen in een winkel dus, er zijn winkels waar je matrassen wel kan ruilen.

En bedenk dat je over dit soort dingen op internet vaak alleen slechte verhalen leest. Weinig mensen nemen de moeite een positief verhaal op internet te zetten (het levert niets op).
Hier heb je natuurlijk gelijk in. Maar het gaat me vooral om de levensduur.. massale soortgelijke klachten schrikken me toch wel af.
Binnenkort sowieso nog eens naar een andere zaak.. kijken wat die te zeggen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier een pullman 2 verschillende omdat man ook zwaarder is. Laatst bij zo 'n nieuw va der valk hotel geslapen . Was heerlijk zij hebben daar de boxspring en matrassen van swissense . Maar ik vond het zalig liggen dat mijn volgende aanschaf zou best eens een swissense kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
M-Line
Alle reacties Link kopieren
Je zou eerst eens moeten uitzoeken wat je fijn vindt.
Een latexmatras is qua ligcomfort en vochtverwerking (door zweten tijdens het slapen) heel anders dan bijvoorbeeld een binnenveringsmatras.
En dan heb je binnen de verschillende categorieën ook nog weer heel veel ondersoorten/verschillen in kwaliteit en ligcomfort.
Dan heb ik het nog niet eens over tijk en dikte of het soort boxspring/lattenbodem/spiraalbodem, want ook dat geeft heel veel verschil en het matras dat op de ene ondergrong heerlijk ligt kan en nachtmerrie (pun intended) op een andere ondergrond zijn.

Een (duur) merkmatras is niet perse beter dan een goedkopere/ onbekend merk.
En sowieso altijd in de winkel zelf uitproberen!
Op díé fiets!
Ik zou een matras niet online bestellen, is echt zo persoonlijk. Ik zou dus gewoon naar een beddenzaak gaan en wat gaan proef liggen. De een houd van hard, de ander van zacht. De een zweert bij pocketvering en de ander bij traagschuim etc.
Head schreef:
21-05-2018 15:16
Een keer naar Ikea gaan. Daar hebben ze goede kwaliteit matrassen, die je uit mag proberen thuis en die heel lang garantie hebben. Ik ben erg tevreden met mijn matras van Ikea.
Eens! Ik wilde dit keer ook een goed matras, zowel het Emma matras als Simba geprobeerd van 1000euro..
Vond ze beide waardeloos. Toen naar Ikea, matras van nog geen 250 euro. Ligt perfect! Slaap heerlijk!
closednote schreef:
21-05-2018 15:41
Ik zou een matras niet online bestellen, is echt zo persoonlijk. Ik zou dus gewoon naar een beddenzaak gaan en wat gaan proef liggen. De een houd van hard, de ander van zacht. De een zweert bij pocketvering en de ander bij traagschuim etc.
Hoezo niet? 100dagen uitproberen. Komen hem gratis brengen en ophalen. Niks mis mee, online.
Garantie bij ikea is ook top. Toen er na 3 jaar een kuil in kwam kreeg ik zonder problemen een nieuwe mee
Alle reacties Link kopieren
Dat 100 dagen proef liggen moet je ook goed lezen wat de voorwaarden daarvan zijn. Om na die periode geen hele discussies te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Lucky_Birdie schreef:
21-05-2018 16:06
Garantie bij ikea is ook top. Toen er na 3 jaar een kuil in kwam kreeg ik zonder problemen een nieuwe mee

Heb ik ook gehoord dat de matrassen van Ikea goed zijn heb je er ook nog zo'n topper op?
Alle reacties Link kopieren
Lastig inderdaad, een matras kiezen! Ik ben er ook al heel lang mee bezig. Naar een winkel gaan voor advies trekt me niet, ik denk dan dat je vooral een verkooppraatje krijgt. Een paar jaar terug hadden we echt andere matrassen nodig, maar ik kwam er echt niet achter wat u wel of niet goed was. Ik heb toen voor zolang maar vier matrassen gekocht bij de Jysk (voor onze zoons en mijn man en mij) en daar hebben we nog best een tijdje mee gedaan. Mijn man had nogal wat rugklachten en de noodzaak voor een goed matras was er nog steeds, toen heb ik op goed geluk via internet maar een matras voor hem gekocht dat goede recensies kreeg. Het mocht binnen 100 dagen retour als het niet beviel. Hij ligt er nog steeds lekker op, gelukkig. Het punt was wel dat mijn matras opeens zo'n 8 cm lager was. Daar heb ik toen een topper op gelegd, zodat we weer gelijk lagen. Dat beviel mij best, maar de topper platte na een jaar of twee wel erg af aan één kant, ondanks regelmatig draaien. Dus ik moest toch ook echt wat anders een keer. Uiteindelijk ook op goed geluk zo'n Eve Sleep gekocht. Die mocht ook binnen 3 maanden retour bij niet bevallen. Hij ligt goed. Ik had het matras misschien liever nét ietsje zachter gehad, maar ach, ben wel tevreden. Dus doe het er voorlopig maar mee.
De fijnste matrassen waar ik op geslapen heb, was op een vakantie-adres waar wij een paar keer zijn geweest. Elke keer zó heerlijk gelegen... Het waren Ikea Sultan matrassen. Ik heb de eigenaar vorig jaar gemaild om hem te vragen van welk type precies, maar dat wist hij niet meer, wel dat exact die matrassen niet meer te koop waren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hovag van IKEA hier. Twee maal zelfs, broertje, dochter, collega ook.
Echt, ik zeg: IKEA
Nog eentje dan!
Alle reacties Link kopieren
Als ik weer een matras zou kopen zou ik vooral niet te lang nadenken maar wel een kopen die je thuis 3 maanden proef mag liggen en dan kosteloos terug mag sturen.

In de winkel proefliggen is echt tekort. Na een tijdje lijkt alles ok.
Ik heb een Auping. Totale miskoop voor mij. Mijn vriend is er helemaal gelukkig mee.
Ze waren wel heel relaxed over wisselen maar nog steeds slaap ik niet lekker helaas.

Zie de Consumentenbond matrassentest btw
Alle reacties Link kopieren
[quote=Yupp post_id=28537240 time=1526914083 user_id=360868]
Als ik weer een matras zou kopen zou ik vooral niet te lang nadenken maar wel een kopen die je thuis 3 maanden proef mag liggen en dan kosteloos terug mag sturen.

In de winkel proefliggen is echt tekort. Na een tijdje lijkt alles ok.


Precies.
Ik vind de traagfoam topper van Ikea een aanrader.
En daaronder zou ik en matras van Ikea of de Hema nemen.

Alle reacties Link kopieren
Anoniemmatras schreef:
21-05-2018 15:27
Mag ik vragen welk model je hebt ? 😊

-
Tempur ligt helaas boven m'n budget. Ikea ben ik wat huiverig voor. Misschien onterecht? Heb wel liever een matras wat zo'n 8jaar mee gaat.
Met de prijzen van IKEA maakt het niet uit als het matras minder dan 8 jaar meegaat. Al heb ik in de afgelopen 20 jaar slechts 2 IKEA matrassen hoeven kopen. De eerste dus 20 jaar geleden, en de huidige 5 jaar geleden. En de enige reden dat ik die oude weg deed was omdat ik een breder bed nam. Het matras lag nog steeds prima. Kwalitatief zit het wel goed met die dingen (niet de allergoedkoopste nemen, maar een middenmoter).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in twee maanden tijd 6x wezen proefliggen. De eerste twee keer heb ik op verschillende matrassen gelegen bij verschillende winkels. De vier keer daarna ben ik steeds teruggegaan naar de door mij uitgekozen matras, om op voor mij goede en slechte dagen te testen. Ik heb chronische pijn in mijn rug en schouders en wilde zeker zijn dat ik de juiste keuze maakte.

En ik had dit jaren geleden al moeten doen. Ik slaap nu zo veel beter!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Volg! Hier op zoek naar een twee persoonsmatras omdat ik altijd in de gleuf tussen de matrassen eindig. Zelfs met een topmatras of zo'n stopper ertussen. Ikea matrassen zijn te klein en verder verdwaal ik in de matrassen wereld.

Sultan van ikea vroeger gehad. Heerlijk matras idd.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
21-05-2018 17:11
Volg! Hier op zoek naar een twee persoonsmatras omdat ik altijd in de gleuf tussen de matrassen eindig. Zelfs met een topmatras of zo'n stopper ertussen. Ikea matrassen zijn te klein en verder verdwaal ik in de matrassen wereld.

Sultan van ikea vroeger gehad. Heerlijk matras idd.
Misschien is een Hema matras wat voor je?
Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven