Advies gevraagd aan mensen met een schoonmaakhulp

17-07-2018 13:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou graag advies willen over het volgende. Ik overweeg een schoonmaakhulp aan te nemen via een schoonmaakbedrijf, maar moet daar invullen hoeveel uur ik wens af te nemen. Hoe veel tijd denken jullie dat een hulp nodig heeft voor het volgende:

- Kleine badkamer schoonmaken (douchecabine en wastafel, geen bad of toilet)
- Keuken schoonmaken (dweilen, fornuis, sanitair e.d.)
- Toilet schoonmaken (incl. klein fonteintje)
- Huis stofzuigen (woonkamer, 2 slaapkamers, gang, overal vloerbedekking)
- Ca. 4 items strijkgoed (helft overhemden)

Er wonen 2 volwassenen, geen kinderen of huisdieren.

Ik wil sowieso afronden naar boven zodat er tijd is voor af en toe iets extra's, zoals koelkast of oven schoonmaken, maar vraag me af wat er ongeveer nodig is voor de basis. Ik heb het idee dat het redelijk snel te doen moet zijn maar wil ook geen onredelijke eisen stellen.

Alvast dank voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken 3 of 4 uur.
Alle reacties Link kopieren
De mijne komt eens in de 2 weken 3 uur. Wij zijn ook met z'n 2-en zonder kinderen. Ze doet bovenstaande, maar mijn huis is iets groter. Ze haalt wel alle meubels van de kant. Daarnaast doet ze geregeld de ramen aan binnen en buitenzijde. Dit zijn er aardig wat. Of de ramen van de binnendeur en mijn kamerkast. En zo doet ze elke keer wat anders extra.

Denk dat 3 uur om de week ruim voldoende is.
Alle reacties Link kopieren
3 uur kan makkelijk. Ons huis is groter, we hebben wel kinderen en huisdieren en werkster redt dat prima
(alleen strijkwerk doe ik zelf)
Ik doe dit werk zelf binnen de 2 uur.
Alle reacties Link kopieren
2 tot 3 uur.
3 uur moet voldoende zijn.

Je hebt trouwens geen sanitair in de keuken lijkt me. Je bedoelt denk ik de gootsteen?
Alle reacties Link kopieren
Als ik kijk wat onze werkster in 3 uur tijd doet, dan moet wat je opnoemt in 2 uur te doen zijn.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
17-07-2018 13:30
3 uur moet voldoende zijn.

Je hebt trouwens geen sanitair in de keuken lijkt me. Je bedoelt denk ik de gootsteen?
O ja, tuurlijk, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties, dit was idd waar ik zelf ook een beetje aan dacht dus dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
17-07-2018 13:27
De mijne komt eens in de 2 weken 3 uur. Wij zijn ook met z'n 2-en zonder kinderen. Ze doet bovenstaande, maar mijn huis is iets groter. Ze haalt wel alle meubels van de kant. Daarnaast doet ze geregeld de ramen aan binnen en buitenzijde. Dit zijn er aardig wat. Of de ramen van de binnendeur en mijn kamerkast. En zo doet ze elke keer wat anders extra.

Denk dat 3 uur om de week ruim voldoende is.
ja dit
Ik ben huishoudelijke hulp en ik zou dat in 2 uur kunnen. Echter dan is er niet altijd tijd om extra's te doen en om dingen heel grondig te doen. Als ik een badkamer (gemiddelde badkamer met meubel, bad, aparte douche cabine en toilet) grondig moet doen ben ik daar minimaal een half uur mee bezig. Keuken grondig minimaal ook een half uur tot een uur als de kastjes ook van binnen gedaan moeten worden.

Ik ben een snelle volgens mijn clienten dus ik zou aanraden om 3 uur te doen. Dat is eigenlijk ook de standaard over het algemeen en vind ik zelf het prettigst werken. Omdat je met 2 uur soms het gevoel hebt dat je moet haasten terwijl 4 uur weer te lang is tenzij het echt vies is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang doe jezelf over deze taken? Want het is tenslotte jouw huis en jouw spullen, dus weet je hoe lang je er over doet.

Bespreek dit ook met de schoonmaakster. Wanneer je heel krap gaat calculeren dan zal het vaak toch minder grondig gedaan worden, dan wanneer je ruimer de tijd neemt. Zeker wanneer er wat extra's gedaan moet worden (na een feestje bijvoorbeeld).

Je kan altijd na een maand beoordelen of dat de tijd goed ingeschat is
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Voordat mijn hulp kwam heb ik de tijd opgenomen hoelang ik over die dingen doe die ik gedaan wilde hebben. Dat heb ik naar boven afgerond en kwam dus uit op twee uur.

Mijn hulp redde het in het begin maar net want was even wennen, daarna ging het prima. Helaas ging ze steeds sneller en onzorgvuldiger werken. Dat was jammer.
Alle reacties Link kopieren
ik zou ook 3 uur doen, dan is er ook tijd voor wat extra’s. Maar ik vind het erg lastig inschatten, mijn vorige hulp had standje langzaam, dus die deed niet veel in 3 uur. Nu ben ik aan het wachten op een nieuwe hulp, ook via zo’n bureau. Maar het schiet nog niet hard op met goede hulpen.....
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties en het meedenken allemaal! Ik heb hier veel aan. Ik wil het zeker niet te krap inschatten zodat er ook tijd over blijft voor extra's zoals keukenkastjes uitsoppen of koelkast oid. Dat hoeft van mij zeker niet iedere keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven