Alleen was op 40 graden stinkt

18-08-2018 09:27 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bestaat de term 'andijvie' hier nog? Want ik heb er eentje.

Mijn was stinkt. Daar zijn 500 topics over en komen meestal neer op wasluis.

Ik heb daar een interessante variatie op. Alleen mijn 40 graden was stinkt. 30 graden en 60 graden ruikt gewoon fris.

Dus wasluis kan het niet zijn, dan zou alles stinken.

Ik ben benieuwd wie het herkent en een goede tip heeft.

Wat ik al gedaan heb/doe:
-trommelreinigingsprogramma
- HG wasmachinereiniger
- rubbers schoonmaken
- filter schoonmaken
- vloeken
anoniem_110984 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 09:30
15.32% gewijzigd
Hallo?!
Ik zou proberen om een 95 graden was te draaien, zonder was (dus lege trommel) en dan met soda oid. En daarna een 40 graden was te draaien met was. Wel vreemd dat het alleen bij de 40 graden was is.

Of misschien een 40 graden was draaien met lege trommel en soda?
Herkenbaar....alle tips hierboven al gedaan. Ik was nooit meer op 40 graden.
Alle reacties Link kopieren
ja machine met een wasmachinereiniger of een fles azijn laten draaien op het warmste programma (leeg uiteraard) en eventueel een calgontablet met elke was mee laten draaien. Dettol heeft nu ook een toevoeging van de was. Best duur maar die kan je dan alleen op de 40 graden wasjes gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook!! Lees dus mee :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig dat meer mensen het hebben. Ik vind het zo bizar, want hoezo alleen op 40 graden? Ik snap het gewoon niet.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Geen vloeibaar wasmiddel maar poeder en veranderen van wasverzachter. (Ik heb het met Silan)
Lees even mee
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik inderdaad alleen poeder en geen wasverzachter.

Bij de witte was op 40 graden is er trouwens niks aan de hand. Alleen bij kleur.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
18-08-2018 09:46
Ik gebruik inderdaad alleen poeder en geen wasverzachter.

Bij de witte was op 40 graden is er trouwens niks aan de hand. Alleen bij kleur.
Gebruik eens Dixan lavendel fresh en eventueel Soupline wasverzachter. Ik hoef zelfs de wasmachine niet meer heet te laten draaien.
Ligt het dan niet aan wat je wast? Zijn er bepaalde kledingstukken die je altijd op 40 graden wast? Kan het zijn dat daar een bepaalde geur aan zit? Bijvoorbeeld oud zweet.
Ik herken het van mijn gekleurde was. Daar zitten de onderbroeken van kind vaak in die af en toe nog net niet op tijd naar de wc gaat. Sinds ik die apart was, is de geur weg.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ondergoed van kind zit er bij in. Ik zal het eens scheiden, baat het niet, dan schaadt het niet.
anoniem_110984 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 09:55
0.47% gewijzigd
Hallo?!
Is het niet steeds dezelfde was die ruikt. ? Het kan zijn dat er een bacterie in zit. Of 40 graden wassen met Biotex of als het kan wassen op 95 of 60 graden. Wij hebben het wel eenspannenend met handdoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad steeds dezelfde was, bijna alles gaat op 30 graden, behalve die kleding.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ik was tegenwoordig het ondergoed apart op een hogere temperatuur ( of in sommige gevallen op de hand) , geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
18-08-2018 09:54
Inderdaad, ondergoed van kind zit er bij in. Ik zal het eens scheiden, baat het niet, dan schaadt het niet.
Ondergoed, beddegoed en vaatdoeken minimaal op 60 graden, anders zijn de bacterieen niet dood.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik had het dus altijd met zwart was ;)
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-08-2018 10:35
Ondergoed, beddegoed en vaatdoeken minimaal op 60 graden, anders zijn de bacterieen niet dood.


Krimpt dat ondergoed dan niet? Beddegoed doe ik ook maar op 30° of bedoel je van kinderen?
Madeliefjees schreef:
18-08-2018 10:35
Ondergoed, beddegoed en vaatdoeken minimaal op 60 graden, anders zijn de bacterieen niet dood.
Wel als het daarna in de droger gaat.
Als je bang bent dat het krimpt, even het etiket lezen, dan gewoon Biotex gebruiken. Die is juist voor lagere temperaturen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt waarschijnlijk aan je kledingstukken die in die was gaan. Bacteriën die ruiken in de kleding moeten dood. In de soda/azijn/biotex stoppen. En kan zijn dat aantal kledingstukken los van elkaar niet meuren maar wel als ze elkaar tegenkomen in de trommel.

Dat wat op 60 graden hoort, daar ook in doen zoals ondergoed. Mocht 't krimpen, pech, maar feacalien moeten 60 graden zien willen ze doodgaan in het waswater.

Ik heb geen droger. Alle vaatdoekken, beddegoed, ondergoed gaan in de 60 graden was. BH's was ik op de hand met heet kraanwater op handwasmiddel (ca 60 graden).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad. Vaak ligt het aan verzwete shirts van man maar het lag ook aan de sokken en ons ondergoed. Die gingen gewoon op 40 mee, maar sinds ik die op 60 was (en nu het ondergoed van zindelijk wordend kind ook) gaat het een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
18-08-2018 09:46
Ik gebruik inderdaad alleen poeder en geen wasverzachter.

Bij de witte was op 40 graden is er trouwens niks aan de hand. Alleen bij kleur.
Exact dit.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al biotex, ondergoed scheiden en al man’s t-shirt’s (we dachten: misschien zweetplekken) met azijn eerst laten weken, maar niks helpt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook sinds we een nieuwe wasmachine hebben. Zelfs nieuwe handdoeken gekocht maar niets helpt. Ik overweeg nu nav bovenstaande om idd alles apart te gaan wassen, maar serieus hoeveel wassen doe je dan?
Handdoeken, beddengoed, onderbroeken, sportkleding, t-shirts man, kleding 30 wit en gekleurd... :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven