wat kost een schoonmaakster?

19-09-2018 15:29 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik verschillen van mening over wel/niet schoonmaakster nemen.
Wij hebben een eengezinswoning van 140 m2. We werken allebei 4 dagen per week. We hebben één kind van 2 jaar en eentje op komst. Nu doen we allebei 50-50 qua schoonmaak taken.
Ik wil graag een schoonmaakster want dat scheelt zoveel tijd, maar mn vriend vindt het niet nodig.

Wat is jullie mening, hoeveel geld zijn jullie kwijt aan een schoonmaakster en hoe vaak komt ze dan?
Thnx!
€15,- per uur (en dat kan gewoon wit)
15 euro per uur.
Alle reacties Link kopieren
12,50 per uur.
Ze komt om de week 3 uur, we doen door de week heen zelf kleine taken (zoals stofzuigen of even een doekje door de wc). Zij kan dan de dingen grondig doen (zoals dweilen, keuken poetsen, badkamer etc.).
Wij zijn dus ongeveer 75 euro per maand kwijt.

Wij werken wel allebei fulltime en hebben geen kinderen. Ik kan me voorstellen dat het bij jullie wat sneller vies wordt dus dat om de week niet genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
35 euro voor drie uur, zwart
ze komt wekelijks, we hebben 2 pubers en 2 katten
geen al te groot huis en werken beide fulltime
Betaal je het zelf en laat je de huishouder jouw deel doen.

Kan hij gewoon zijn eigen deel blijven doen.
Hier komt de schoonmaakster om de week 3 uur (2 kleine kinderen). Niet genoeg om alles bij te houden, maar het zorgt er wel voor dat alles 1x in de twee weken goed wordt gedaan. Tussendoor bijhouden vind ik dan goed te doen met de kinderen er bij.
Ik ben er zo blij mee, we waren zo vaak onze halve zaterdag kwijt aan poetsen, en op mijn vrije dagen had ik ook altijd het idee dat ik de hele dag in huis bezig moest zijn. Nog steeds doe ik op mijn vrije dag veel in het huishouden, maar er is ook genoeg tijd om dingen met de kinderen te doen zonder dat er een waslijst aan huishoudelijke klussen blijft liggen voor het weekend. Dus hier blijft de schoonmaakster voorlopig!
Alle reacties Link kopieren
Ze moet zoveel verdienen dat ze bij een bijv. 38 urige werkweek minstens het wettelijk minimumloon heeft.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-09-2018 15:33
12,50 per uur.
Ze komt om de week 3 uur, we doen door de week heen zelf kleine taken (zoals stofzuigen of even een doekje door de wc). Zij kan dan de dingen grondig doen (zoals dweilen, keuken poetsen, badkamer etc.).
Wij zijn dus ongeveer 75 euro per maand kwijt.

Wij werken wel allebei fulltime en hebben geen kinderen. Ik kan me voorstellen dat het bij jullie wat sneller vies wordt dus dat om de week niet genoeg is.
Voor mij geldt ongeveer hetzelfde, maar ik ben alleen. maar zelfde kosten/regelmaat.

Beste idee ever wat mij betreft, zo 'n schoonmaakster, wat een rust. Maar ik heb dan ook een hekel aan schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-09-2018 15:36
Betaal je het zelf en laat je de huishouder jouw deel doen.

Kan hij gewoon zijn eigen deel blijven doen.
juist
de ene week doet hij alles, de andere week betaal jij Mevrouw Bezem
Ik heb een witte werkster: 13,50 per uur
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 jonge kinderen, man werkt fulltime, ik 4 dagen (maar qua uren wel fulltime), huis is 160m2, geen huisdieren. Schoonmaakster komt wekelijks 4 uur, voor 12,50/uur, en ik zou het voor geen goud willen missen. Ook toen we nog met z’n 2-en waren en kleiner woonden hadden we een schoonmaakster; ik vind een keer stofzuigen niet erg maar was er klaar mee om 1 dag in het weekend kwijt te zijn aan schoonmaken en wassen. Nog geen dag spijt van gehad!
Kwaliteit kost iets.

Ik had een hulp voor 12,50 per uur, maar de kwaliteit van het geleverde werk liet nog wel wat te wensen over.

Er zullen ook goede zijn voor die prijs maar in een overspannen markt zoals hier in de regio zal ik voor een eventueel volgende hulp iets dieper in de buidel moeten willen tasten.
Alle reacties Link kopieren
Hier komt ze wekelijks 2 uur a € 12,00 per uur. In een huishouden waar je beiden werkt en kleine kinderen hebt is het echt ideaal. Met name voor de grote klussen zoals de wc, badkamers en dweilen. Vaak was ik op mijn vrije dag en in het weekend nog bezig met grote klussen ipv gezinstijd of de kind(eren).

En wees eens eerlijk doen jullie echt 50/50?? De meeste vrouwen doen echt veel meer in het huishouden omdat mannen over het algemeen makkelijker zijn en dingen minder snel zien (of niet zo snel iets vies vinden).

Met 2 kinderen en 4 dagen werken heb jij meer dan genoeg te doen. Ik neem aan dat jij je aandacht, tijd en energie liever richt op je kleine kinderen dan op schoonmaken. Dat je met meer kinderen (je krijgt straks een 2e!) ook gewoon veel vaker moet doen. Die maken nu eenmal sneller iets vies dan een alleenstaande!

Ik zou het dus gewoon doen. Bespreek met je man wat jij nu doet in het huishouden (maak een lijst) en dan ook echt alles. Ook bedden verschonen, afstoffen, de was,strijken etc.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
19-09-2018 16:09


Ik zou het dus gewoon doen. Bespreek met je man wat jij nu doet in het huishouden (maak een lijst) en dan ook echt alles. Ook bedden verschonen, afstoffen, de was,strijken etc.
maar dan ook wat hij doet: (maar even vol vooroordelen:) gras maaien, lampje vervangen, band plakken etc.

Wij gaan er altijd vanuit, dat we beiden even lang bezig zijn. Als hij een kapstokje ophangt bij oudste, ruimt ik even de tafel af.
Uiteindelijk begint voor ons beiden de avond (het niks doen) gelijktijdig.
evelien2010 schreef:
19-09-2018 16:09
Hier komt ze wekelijks 2 uur a € 12,00 per uur. In een huishouden waar je beiden werkt en kleine kinderen hebt is het echt ideaal. Met name voor de grote klussen zoals de wc, badkamers en dweilen. Vaak was ik op mijn vrije dag en in het weekend nog bezig met grote klussen ipv gezinstijd of de kind(eren).

En wees eens eerlijk doen jullie echt 50/50?? De meeste vrouwen doen echt veel meer in het huishouden omdat mannen over het algemeen makkelijker zijn en dingen minder snel zien (of niet zo snel iets vies vinden).

Met 2 kinderen en 4 dagen werken heb jij meer dan genoeg te doen. Ik neem aan dat jij je aandacht, tijd en energie liever richt op je kleine kinderen dan op schoonmaken. Dat je met meer kinderen (je krijgt straks een 2e!) ook gewoon veel vaker moet doen. Die maken nu eenmal sneller iets vies dan een alleenstaande!

Ik zou het dus gewoon doen. Bespreek met je man wat jij nu doet in het huishouden (maak een lijst) en dan ook echt alles. Ook bedden verschonen, afstoffen, de was,strijken etc.

Veel vrouwen vergeten bij die berekening mee te nemen; alles wat de man doet aan onderhoud van huis en tuin.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dezelfse situatie. Beide 4 dagen werken, dochter van 2. Was het zat om op mijn vrije dag te moeten poetsen. Nu komt de schoonmaakster elke week 2 uur, 15 euro p/u. Huis van ong 125 m2. Soms vraag ik of ze 3 uur komt en neemt ze wat extra's mee wat op dat moment nodig is. Het is echt een verademing! Bij twijfel zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Wij laten elke week 3 uur schoonmaken. Betalen 12.50 per uur. Ze doet dan de keuken, badkamer, en beneden en boven stofzuigen, dweilen en stoffen.

Tussendoor hoeven we nu alleen maar wat bij te houden (stofzuigen, wastafel schoon houden, aanrecht schoon houden etc). Oh en de zolder doen we zelf (is momenteel alleen opslag en wasruimte).
Hebben twee kleine kinderen.

Vind het heerlijk dat ik nu in t weekend alleen nog de was hoef te doen. Man doet dan de tuin. Meeste weken ben ik wat meer tijd kwijt, maar man is soms ineens veel tijd kwijt met nieuwe planten enzo. Dan ben ik weer minder tijd kwijt die week.
€12,50 per uur. Wekelijks 3 uur. 2 kleine kinderen en beiden fulltime. Wat een rust geeft me dat. Zelf doen we ook nog t een en ander maar de grote dingen doet zij en man wat ben ik blij met haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor echt continue dat mannen geen schoonmaakster willen, ik hoor het van collega’s, lees het hier op het forum heel vaak en mijn eigen man wil het ook niet.. waarom? Weet iemand dat?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
19-09-2018 17:00
Ik hoor echt continue dat mannen geen schoonmaakster willen, ik hoor het van collega’s, lees het hier op het forum heel vaak en mijn eigen man wil het ook niet.. waarom? Weet iemand dat?
Ik denk toch omdat vrouwen (onbewust) meer schoonmaaktaken op zich nemen.
Alle reacties Link kopieren
€ 15,- per uur.
Ze komt 1x per 2 weken 2 uur.

Ik heb geen kinderen of huisdieren en een appartement en ik werk 4 dagen per week. Maar die € 60,- per maand betaal ik met liefde, want ik hoef zelf vrijwel niets te doen :cheer2:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Die van ons komt 1x in de 2 weken, 35 euro voor 3 uur schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Wekelijks 45 euro voor 3 uur. Groot huis, twee kinderen en een kat, full time baan. En geen man meer die klaagt dat het ‘inbreuk maakt op zijn privacy’ als de hulp komt 😁. Wat ben ik blij met haar!!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
19-09-2018 15:30
€15,- per uur (en dat kan gewoon wit)

Hier ook iemand wit via thuiszorg organisatie , 15 euro per uur, 1 ochtend per week 2,5 uur dus 45 per week .
Ze komt op mijn vrije dag, dan poetsen we samen het hele huis incl strijken en bedden verschonen .
Zij boven ik beneden , hoef ik rest van de week alleen maar bij te houden .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven