Ikea kerstboom snel uitverkocht? En de kwaliteit?

02-12-2018 12:06 29 berichten
Wij overwegen dit jaar de kerstboom bij ikea te halen ipv bij de gamma zoals de voorgaande jaren. We hebben toch nog spullen van ikea nodig en het zit hier dicht bij dus de actie komt goed uit.

Alleen blijft hij mooi tot eind december? En de verkoop is hier nog niet van start, hoe snel zijn ze uitverkocht? Moet je hem echt de dag dat de verkoop begint halen of kan 1 a 2 dagen later ook? (Ik hoorde voorgaande jaren altijd dat ze zo snel op waren en als ze daar na 2 dagen op zijn is het aanbod bij de gamma ook minder omdat we dan al na sinterklaas zitten en het dan zo hard gaat. Dus als het bij ikea geen zin heeft halen we hem liever nu bij de gamma dan over een week)
Ik haal al jaren een boom bij Ikea. Wij gaan meestal het weekend na sinterklaas en dan blijft hij prima tot na oud & nieuw. Wel wat droog, maar hij staat hier naast de verwarming dus daar is weinig aan te doen. Als wij komen, zijn er altijd nog genoeg :)
Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat de bomen op waren bij Ikea.
Je moet ze wel goed checken op beestjes, in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij geen ikea kerstboom meer. We hadden er 1 gekocht paar jaar terug, zonder kluit. Ik de hele boom mooi opgetuigd, snachts een enorme knal, boom omgevallen en van alles kapot. De takken gingen ook snel slap hangen, waardoor de kerstballen op de vloer hingen. Dus voor ons alleen een kerstboom met kluit.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
02-12-2018 12:28
Voor mij geen ikea kerstboom meer. We hadden er 1 gekocht paar jaar terug, zonder kluit. Ik de hele boom mooi opgetuigd, snachts een enorme knal, boom omgevallen en van alles kapot. De takken gingen ook snel slap hangen, waardoor de kerstballen op de vloer hingen. Dus voor ons alleen een kerstboom met kluit.
Ik had in het verleden altijd kerstbomen zonder kluit. Wel met een standaard waarin je water kon geven. Had je niet zo’n ding? Anders is het natuurlijk wel logisch dat hij slap gaat hangen.
Ik zie zeker tot half december altijd nog zat bomen staan bij "onze" ikea
Alle reacties Link kopieren
Er is volgens mij continue aanstroom van nieuwe bomen en daarom niet snel uitverkocht. Ik heb twee of drie keer een boom bij IKEA gekocht. Ze blijven lang genoeg goed. Enig nadeel: ze zijn niet allemaal even mooi (lees: niet erg symmetrisch en "gaten" of erg krom). Maar als je 'm met z'n beste kant voor zet, is het best te doen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
02-12-2018 12:35
Ik had in het verleden altijd kerstbomen zonder kluit. Wel met een standaard waarin je water kon geven. Had je niet zo’n ding? Anders is het natuurlijk wel logisch dat hij slap gaat hangen.
Nee in een emmer met zand en aarde, maar dat is ook geen aanrader... voor mij voortaan een met kluit in een emmer met zand en aarde, water geven is voor mij dan ook een stuk makkelijker.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
02-12-2018 12:52
Nee in een emmer met zand en aarde, maar dat is ook geen aanrader... voor mij voortaan een met kluit in een emmer met zand en aarde, water geven is voor mij dan ook een stuk makkelijker.
Dat is ook geen handige manier om een kerstboom zonder kluit neer te zetten. Dat zegt niet zoveel over de kwaliteit van de ikea boom an sich.
GroenTuintje schreef:
02-12-2018 12:52
Nee in een emmer met zand en aarde, maar dat is ook geen aanrader... voor mij voortaan een met kluit in een emmer met zand en aarde, water geven is voor mij dan ook een stuk makkelijker.
Als je hem zo neerzet, valt elke boom van elke willekeurige bomenverkoper om (een emmer is veel te hoog met een smalle basis, waardoor het zwaartepunt te hoog komt) en gaat slap hangen. Heeft niets met Ikea te maken.
miepiestreepje schreef:
02-12-2018 12:57
Dat is ook geen handige manier om een kerstboom zonder kluit neer te zetten. Dat zegt niet zoveel over de kwaliteit van de ikea boom an sich.
Je kan (ook bij Ikea) een hele handige standaard kopen, dat werkt een stuk beter dan een kruis en blijft prima staan.
Een boom zonder kluit zo in een emmer met zand zetten is toch ook niet stevig genoeg? Dan gaat de boom op een gegeven moment scheef staan en omvallen omdat het zand op een gegeven moment niet genoeg tegendruk meer kan geven.

Of zie ik dat verkeerd?
TsumTsum schreef:
02-12-2018 13:43
Een boom zonder kluit zo in een emmer met zand zetten is toch ook niet stevig genoeg? Dan gaat de boom op een gegeven moment scheef staan en omvallen omdat het zand op een gegeven moment niet genoeg tegendruk meer kan geven.

Of zie ik dat verkeerd?
Nee, dat klopt. Je hebt dus een speciale standaard nodig waar je water in kunt gieten. Dan houd je hem makkelijk drie weken goed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu een boom van de Ikea.
Was beetje lastig uitzoeken maar deze ziet er best oké uit. Vooral met veel ballen en gedoe erin.
Je betaald er ook maar een euro voor.

Je moet natuurlijk wel een goede standaard kopen anders valt elke boom om 😂👍🏻.
Een standaard hebben we sowieso, al een paar jaar de zelfde waar de bomen van de gamma het goed bij doen. Wij zagen een schijfje van de stam af en zagen hem een klein stukje in en dan in de standaard en met water er bij. Dan 25 uur laten staan voor we hem optuigen zodat de takken zakken naar hun plek voor er ballen aan hangen.

Ik dacjt dat ze snel uitverkocht waren omdat ik dat van iemand hoorde die achter het net viste maar dan zal wel goed komen.

Wat voor beestjes moet je op letten?

En een betere en slechter kant heb je meestal wel denk ik.

Maar goed om te horen, halen we hem dit kaar bij ikea :-D
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
02-12-2018 14:03
Wij hebben nu een boom van de Ikea.
Was beetje lastig uitzoeken maar deze ziet er best oké uit. Vooral met veel ballen en gedoe erin.
Je betaald er ook maar een euro voor.

Je moet natuurlijk wel een goede standaard kopen anders valt elke boom om 😂👍🏻.
Ik hou het voortaan bij een kerstboom met kluit :mrgreen: , die al in een pot met grond zit ;-D . Wel wat duurder, maar gemak dient de mens :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm lekker bij bol besteld. Prachtige boom en hij staat gewoon lekker in de tuin tot woensdag. Maar dan heb ik 'm maar vast :D
Alle reacties Link kopieren
Btw het is echt niet zo dat er iedere dag een verse lading komt hoor. Die bomen zijn hier allang en staan gewoon koel opgeslagen :)
@nina, zeker. De bomen zijn allemaal op om en nabij het zelfde moment gezaagd of je hem nou nu koopt of over een week. Alleen waar je hem koopt kan wel een kwaliteitsverschil hebben, andere leverancier, betere batch ed maakt wel verschil.
YellowLemonTree schreef:
02-12-2018 16:35
Een standaard hebben we sowieso, al een paar jaar de zelfde waar de bomen van de gamma het goed bij doen. Wij zagen een schijfje van de stam af en zagen hem een klein stukje in en dan in de standaard en met water er bij. Dan 25 uur laten staan voor we hem optuigen zodat de takken zakken naar hun plek voor er ballen aan hangen.

Ik dacjt dat ze snel uitverkocht waren omdat ik dat van iemand hoorde die achter het net viste maar dan zal wel goed komen.

Wat voor beestjes moet je op letten?

En een betere en slechter kant heb je meestal wel denk ik.

Maar goed om te horen, halen we hem dit kaar bij ikea :-D
Is eens een topic over geweest hier. Die boom zat vol met luis of larven oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd prachtige bomen van Ikea. Mooi vol en groot en dat voor een euro. Ik ga van de week weer een boom bij Ikea kopen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-12-2018 17:32
Ik heb altijd prachtige bomen van Ikea. Mooi vol en groot en dat voor een euro. Ik ga van de week weer een boom bij Ikea kopen.
Nou inderdaad! Fantastisch toch? Hier ook goeie ervaringen met de IKEA boom.
Bij sommige vestigingen gaat het inderdaad wel hard heb ik begrepen. Maar je kunt op de site altijd de actuele voorraad checken, dus je hoeft niet bang te zijn dat je voor niks komt. Vind het trouwens wel gek dat er zo'n verschil in startdata zit van de verkoop per vestiging. Van 28 november tot 7 december)
Nothing happens for a reason
nina1966 schreef:
02-12-2018 16:56
Ik heb 'm lekker bij bol besteld. Prachtige boom en hij staat gewoon lekker in de tuin tot woensdag. Maar dan heb ik 'm maar vast :D
Hier is samen uitzoeken een echt uitje! Dan eten we bij Ikea en gaan daarna de “strijd” aan met andere kopers. Heerlijk om een mooie boom te spotten bij iemand in de hand, daar dan quasi onopvallend achteraan te huppelen en zodra ze hem ook maar een seconde loslaten, sla je toe! :mrgreen: heerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
02-12-2018 19:39
Hier is samen uitzoeken een echt uitje! Dan eten we bij Ikea en gaan daarna de “strijd” aan met andere kopers. Heerlijk om een mooie boom te spotten bij iemand in de hand, daar dan quasi onopvallend achteraan te huppelen en zodra ze hem ook maar een seconde loslaten, sla je toe! :mrgreen: heerlijk!!
Huh? Maar hoe werkt dat dan? Is dat dan een boom die iemand bij nader inzien toch niet wil of zo? En 'm weer neerzet?
Ik zie nu echt een soort afpaktaferelen voor me maar misschien begrijp ik het verkeerd - als ik eenmaal een boom in mijn handen heb ga ik 'm gewoon afrekenen :)
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
02-12-2018 20:08
Huh? Maar hoe werkt dat dan? Is dat dan een boom die iemand bij nader inzien toch niet wil of zo? En 'm weer neerzet?
Ik zie nu echt een soort afpaktaferelen voor me maar misschien begrijp ik het verkeerd - als ik eenmaal een boom in mijn handen heb ga ik 'm gewoon afrekenen :)
Nee, niet afpakken hoor! mensen hebben dan een boom in handen die ze misschien willen. Met die in de hand gaan ze dan op zoek naar een eventueel mooier exemplaar. En als ze die dan tegenkomen, laten ze die uit de hand weer achter :) ik doe dat zelf ook. Heb ik een eventuele kanshebber, maar ga toch nog even verderop kijken of ik niet een mooiere over het hoofd heb gezien. Ik ga niet meteen met het eerste het beste “oke exemplaar” richting kassa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven