Nieuw matras en rugpijn

08-12-2018 20:37 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds twee weken een nieuw matras (koudschuimmatras H2 van de Lidl). Nu ging het de eerste dagen prima, maar sinds een paar dagen word ik wakker met rugpijn.

Na hoe lang ben je gewend aan een matras? Moet ik gewoon nog wennen of is dit matras misschien toch niet het goede voor mij? Ik had hiervoor een tijdje een zacht koudschuimmatras en daar werd ik ook niet heel blij van. Wat zou dan wél geschikt zijn? Ik ben een zijslaper trouwens. Kan ik beter op zoek naar iets heel anders zoals pocketvering? Ik vraag me af of dat het verschil zou maken als hard of zacht blijkbaar niet uitmaakt.

Ik heb niet zo'n groot budget trouwens, daarom had ik gekozen voor het matras van de Lidl. Je kunt daarop namelijk ook proefslapen, wat wel zo prettig is.

Iemand advies?
Volgens mij hoort koudachtig juist geen rugklachten te veroorzaken, doordat het zich aan je lichaam aanpast.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 20:38
Volgens mij hoort koudachtig juist geen rugklachten te veroorzaken, doordat het zich aan je lichaam aanpast.
Nou dat is ook mooi stom dan :proud:
Ik heb dit ook gehad met ons bed (boxspring) met top matras. In 't begin last van m'n rug, maar toen hadden we te harde matrassen. Daarna op de medium gaan liggen en problem solved.
Mijn partner heeft laatst die van de Ikea gekocht (de harde variant) en die ligt echt heerlijk.
Geen idee of die in je budget past?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 20:51
Mijn partner heeft laatst die van de Ikea gekocht (de harde variant) en die ligt echt heerlijk.
Geen idee of die in je budget past?
Geen idee. Welke en wat kost 'ie?
Drackie schreef:
08-12-2018 21:10
Geen idee. Welke en wat kost 'ie?
Ik ga even voor je zoeken.
Deze
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/myrbacka-me ... -10272161/
Alle reacties Link kopieren
Poeh, da's 200 euro meer dan het matras dat ik nu heb... Nu is slaapcomfort natuurlijk wel belangrijk, maar ik weet niet of dat gaat lukken.

Ik bedacht me dat ik vroeger altijd op een binnenveringsmatras sliep. Misschien moet ik daar gewoon weer voor gaan, want dat lag altijd prima. En ze kosten weinig. Of zijn die matrassen ook eigenlijk niet zo goed, dat ze daarom zo weinig kosten?
Alle reacties Link kopieren
Lidl heeft diverse matrassen te koop waaronder een van de betere koudschuim matrassen.

Hoe is de bodem ? Bij voorkeur veel latten met minimale afstand ertussen.

Soms kan het 3/4 weken duren voor ben aan matras bent gewend.
Ben je al eens bij de Ikea gaan proefliggen?
Wij zijn gewoon alle matrassen af gegaan en vonden deze allebei het lekkerst liggen (ik heb ook traagschuim matrassen), maar wie weet vind jij een ander matras wel helemaal geweldig.
De matrassen van Ikea zijn over het algemeen wel goed en betaalbaar en in een auto mee naar huis te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede koudschuimmatrassen en hard, medium of zacht heeft vooral te maken met de ondersteuning die het matras biedt. Naarmate je zwaarder bent, heb je meer ondersteuning en dus een harder matras nodig. Mijn soft matras gaat tot 80 kilo, maar dat zal ook wel afhangen van het merk, want wellicht ligt dat omslagpunt bij andere merken op 70 of op 90 kilo.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
08-12-2018 21:23

Hoe is de bodem ? Bij voorkeur veel latten met minimale afstand ertussen.
Dat maakt idd ook veel verschil. Een lattenbodem met meeverende latten ligt vele malen beter dan een vlakke ondergrond of vaste lattenbodem.

Lattenbodems zijn trouwens ook voor weinig los bij Ikea verkrijgbaar.
Nummer*Zoveel schreef:
08-12-2018 21:27
Dat maakt idd ook veel verschil. Een lattenbodem met meeverende latten ligt vele malen beter dan een vlakke ondergrond of vaste lattenbodem.

Lattenbodems zijn trouwens ook voor weinig los bij Ikea verkrijgbaar.
Ik heb juist liever geen meeverende latten.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 21:24
Ben je al eens bij de Ikea gaan proefliggen?
Wij zijn gewoon alle matrassen af gegaan en vonden deze allebei het lekkerst liggen (ik heb ook traagschuim matrassen), maar wie weet vind jij een ander matras wel helemaal geweldig.
De matrassen van Ikea zijn over het algemeen wel goed en betaalbaar en in een auto mee naar huis te krijgen.
De matrassen bij IKEA zijn echt middelmatig. Vaak is voor dat geld veel beters te koop.
slobberbone schreef:
08-12-2018 21:33
De matrassen bij IKEA zijn echt middelmatig. Vaak is voor dat geld veel beters te koop.
Geef TO dan wat tips :)

Ik heb Tempur en zou niet anders meer willen, maar dat past niet in TO haar budget.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vlakke ondergrond. Misschien is dat het probleem wel, want ik had altijd een losse lattenbodem en ik heb sinds de zomer een nieuw bed. Je kunt dat vast wel gewoon vervangen toch? Dat past toch gewoon neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 21:34
Geef TO dan wat tips :)

Ik heb Tempur en zou niet anders meer willen, maar dat past niet in TO haar budget.
Lastig ieder heeft zijn voorkeuren. Hier ook mijn partner heeft een andere onder matras dan ik. Ben er ruim halfjaar mee bezig geweest en geloof niet in dat bv Hastens het ultieme slaapgenot heeft. Ben van mening dat ons betreft beste is voor ons en ben daar vele maanden mee bezig geweest. Tempur zal daar mijn mening wel voor mij houden.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
08-12-2018 21:40
Ik heb een vlakke ondergrond. Misschien is dat het probleem wel, want ik had altijd een losse lattenbodem en ik heb sinds de zomer een nieuw bed. Je kunt dat vast wel gewoon vervangen toch? Dat past toch gewoon neem ik aan?
Ja, je kunt bodems los kopen. Net als matrassen zijn die in verschillende maten te verkrijgen. En eventueel is 10cm te kort ook geen ramp, want onder je voeten heb je geen speciale ondersteuning nodig, dus daar kun je ook altijd nog een los plakje leggen.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 21:30
Ik heb juist liever geen meeverende latten.
Ja, dat is persoonlijk, dan slaap jij liever hard. Ik niet, en omdat TO voor zachte matrassen kiest, vermoed ik dat zij ook liever wat zachter slaapt.

Overigens is verend wel beter voor de ondersteuning van je lijf.
Alle reacties Link kopieren
Goed, dan ga ik dat eerst doen. Ik heb gelukkig nog zat genoeg tijd om het matras daarmee uit te proberen (90 dagen, dus dat is tot eind februari ofzo). Ik was zelf nooit op het idee gekomen, dus dank Slobberbone en Nummer*Zoveel!

Mijn huidige matras is trouwens best hard (naar mijn lichaamsgewicht). Het vorige matras was zacht (echt héél zacht), omdat we dat met bed en al van man's opa hadden overgenomen. Dat vond ik echt niks en dit matras leek in eerste instantie een verademing, tot ik dus rugpijn kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
08-12-2018 21:40
Ik heb een vlakke ondergrond. Misschien is dat het probleem wel, want ik had altijd een losse lattenbodem en ik heb sinds de zomer een nieuw bed. Je kunt dat vast wel gewoon vervangen toch? Dat past toch gewoon neem ik aan?
Voor zijslaper zou goede soepele lattenbodem beter zijn. En dit matras is ook niet echt voor de zijslaper.Meradiso ? Juiste hardheid want de H3 variant geeft een betere ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Meradiso. Ze raden voor mijn lichaamsgewicht H2 aan, dus daar heb ik naar geluisterd. :P Man heeft H3, dus die zou ik ook nog eens kunnen testen. In de beschrijving stond trouwens: 'Het matras is gemaakt van verkoelend koudschuim en biedt een goede ondersteuning aan het lichaam dankzij 7 comfortzones (SG 35). De speciale, zachte schouderzone (SG 40) maakt het matras bijzonder geschikt voor zijslapers.' Dus dat klonk ideaal!

Ik heb direct een lattenbodem besteld bij de IKEA.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
08-12-2018 22:02
Inderdaad Meradiso. Ze raden voor mijn lichaamsgewicht H2 aan, dus daar heb ik naar geluisterd. :P Man heeft H3, dus die zou ik ook nog eens kunnen testen. In de beschrijving stond trouwens: 'Het matras is gemaakt van verkoelend koudschuim en biedt een goede ondersteuning aan het lichaam dankzij 7 comfortzones (SG 35). De speciale, zachte schouderzone (SG 40) maakt het matras bijzonder geschikt voor zijslapers.' Dus dat klonk ideaal!

Ik heb direct een lattenbodem besteld bij de IKEA.
Hier een test link:

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 4303002739

Toch is SG echt aan de lage kant dus verbazend dat deze een test winnaar is ( heb hier SG van 55/60 )
Drackie schreef:
08-12-2018 21:49
Goed, dan ga ik dat eerst doen. Ik heb gelukkig nog zat genoeg tijd om het matras daarmee uit te proberen (90 dagen, dus dat is tot eind februari ofzo). Ik was zelf nooit op het idee gekomen, dus dank Slobberbone en Nummer*Zoveel!

Mijn huidige matras is trouwens best hard (naar mijn lichaamsgewicht). Het vorige matras was zacht (echt héél zacht), omdat we dat met bed en al van man's opa hadden overgenomen. Dat vond ik echt niks en dit matras leek in eerste instantie een verademing, tot ik dus rugpijn kreeg.
Wat ik hierboven al poste. Ik kreeg dus rugpijn van een te harde matras. Die lag in de winkel dus echt heerlijk. Maar na 2 weken was dat rugpijn. En idd ook een te harde matras bij mijn lichaamsgewicht. Is 't matras van je partner zachter of harder dan die van jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven