Ik trek het niet meer thuis

09-12-2018 14:21 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nu 3 jaar ingeschreven bij de woningcorporatie, reageer op elke woning die er voorbij komt (zowel loting als inschrijfduur), maar de vraag is 10 maal hoger dan het aanbod en ben er tot nu toe nog niet doorheen gekomen. Ik trek het niet meer thuis. De bemoeizucht van mijn ouders, het gebrek aan privacy en vrijheid, hun manieren zorgen ervoor dat ik me niet meer gelukkig voel in dit huis. Het voelt alsof ik niet vooruit kan met mijn leven zolang ik thuis woon. Dates of vrienden nodig ik allang niet meer thuis uit, alleen als mijn ouders van huis zijn. Dit is geen manier van leven en ik krijg nooit rust zo lang ik nog thuis woon.

Wie heeft er tips voor mij om sneller aan een woning te komen? Particulier huren/kopen is geen optie, niet genoeg inkomen. Kopen gaat vanwege omstandigheden momenteel ook niet (wel voldoende spaargeld).
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waar je woont, maar particulier een ruime kamer of studio een tijdelijke optie? En dan blijven reageren op woningen.
mockturtle wijzigde dit bericht op 09-12-2018 14:23
4.56% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een kamer.
Alle reacties Link kopieren
Kamertje of studio huren. Wat denk je dat de huizen zo voor het oprapen zijn? Als je het écht niet trekt, is dat een optie.
Alle reacties Link kopieren
Heb je vrienden of familie waarbij je een tijdje in huis kan wonen. Zodat je even wat rustiger kan worden?

Heb je al eens naar anti-kraak huizen of kamernet gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, huur een kamer of studiootje ergens, net als zo'n beetje iedereen in jouw levensfase. Een sociale huurwoning kan nog jaren duren!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? 21 gezien dat je aangeeft 3 jaar ingeschreven bent. Wat doe je voor werk? Wellicht dat je meer kan gaan werken zodat je meer weg bent en meer inkomen genereert?
Via Anti kraak huren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook geen huis. Studio of 1-slaapkamer appartement is prima, maar betaalbare krijg ik niet gevonden of ik word niet geloot. Ik woon overigens in het zuiden van het land.
In je vorige topic kwam je ook niet meer reageren.
Dan heb ik al minder motivatie om je advies te geven.

Kan je een tijdje in het buitenland gaan werken, inclusief inwoning?

Een kleine studio huren?
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-12-2018 14:26
Via Anti kraak huren.
Dit dus.
Of een chaletje of stacaravan op een camping (hoewel dat waarschijnlijk tijdelijk is), en daar vandaan verder zoeken.

Alle reacties Link kopieren
Anti kraak zou ik me verder in kunnen verdiepen. Dat is wel gewoon veilig neem ik aan?
Direct wonen heeft altijd wel goede betaalbare woonvoorzieningen, ik weet alleen niet of ze ook in het zuiden van het land zitten. Moet je eventjes kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies het zelfde. Dat ik 1 jaar al niet meer gedate heb puur omdat ik geen zin heb dat ik iemand moet uitnodigen of dat ik steeds naar hem toe moet. Aangezien ik daar rot ervaringen mee heb. Wil ook niet meer dat mijn ouders zich kunnen bemoeien met mijn leven. Ik ben thuis helemaal niet meer gemotiveerd om iets uit mijn leven te halen.

Het is inderdaad haast onmogelijk iets te vinden, ik woon ook in het zuiden.
Mijn ouders hebben me nooit ingeschreven. Dus ik kan een sociale huurwoning sowieso wel vergeten. Maar dan maar boven de 700€ huren. Ik ga niet nog jaren wachten.... Alleen 800€ zou wel echt het max. Zijn maar moet dus eerst een baan zoeken en vaak zijn de huur eisen ook niet misselijk. Vaak moet je 3 x bruto het huurbedrag als inkomsten hebben.

Ik ben 26 dus wil wel iets met fatsoenlijke ruimtes. Zodat ik al mijn spullen kwijt kan en me ook thuis voel. Een kleine kamer is ook verschrikkelijk.
Ik merk dat als je echt iets leuks wil huren dit al snel 1000€ kost ja dat is gewoon echt veel te veel. Het is inderdaad belachelijk duur allemaal.

Een studio is al 700-800 euro soms.

Hoe oud ben jij eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-12-2018 14:33
Direct wonen heeft altijd wel goede betaalbare woonvoorzieningen, ik weet alleen niet of ze ook in het zuiden van het land zitten. Moet je eventjes kijken.
Daar heb ik op gekeken. Inderdaad betaalbaar, maar helaas geen beschikbare woningen in mijn regio.
Depresso01 schreef:
09-12-2018 14:33
Anti kraak zou ik me verder in kunnen verdiepen. Dat is wel gewoon veilig neem ik aan?
Lees dit eens door:
https://www.villex.nl/over-villex/veelgestelde-vragen
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
09-12-2018 14:35
Ik heb precies het zelfde. Dat ik 1 jaar al niet meer gedate heb puur omdat ik geen zin heb dat ik iemand moet uitnodigen of dat ik steeds naar hem toe moet. Aangezien ik daar rot ervaringen mee heb. Wil ook niet meer dat mijn ouders zich kunnen bemoeien met mijn leven. Ik ben thuis helemaal niet meer gemotiveerd om iets uit mijn leven te halen.

Het is inderdaad haast onmogelijk iets te vinden, ik woon ook in het zuiden.
Mijn ouders hebben me nooit ingeschreven. Dus ik kan een sociale huurwoning sowieso wel vergeten. Maar dan maar boven de 700€ huren. Ik ga niet nog jaren wachten.... Alleen 800€ zou wel echt het max. Zijn maar moet dus eerst een baan zoeken en vaak zijn de huur eisen ook niet misselijk. Vaak moet je 3 x bruto het huurbedrag als inkomsten hebben.

Je ouders hebben je niet ingeschreven? Dat is juist, dat had je zelf moeten doen toen je 18 werd.
Alle reacties Link kopieren
En gewoon op kamers gaan? Dus in een stad een kamer huren en de andere voorzieningen delen. Kamers kun je via Facebook, kamernet en dat soort websites wel vinden. Heb je werk?
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
09-12-2018 14:35
Mijn ouders hebben me nooit ingeschreven. Dus ik kan een sociale huurwoning sowieso wel vergeten.

Inschrijven kan vanaf je 18e, dus dat had je gewoon zelf kunnen/moeten doen. Waarom geef je je ouders de schuld van je eigen nalatigheid?
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
09-12-2018 14:39
Je ouders hebben je niet ingeschreven? Dat is juist, dat had je zelf moeten doen toen je 18 werd.
Vriendin is wel ingeschreven omdat haar moeder dat gezegd had. Maar mijn ouders hebben me nooit het huis uitgekeken..
Die vinden het wel welletjes. Moeder voelt zich alleen aangevallen als ik zeg dat ik op mezelf wil. Die zien me af en toe nog als een kind ofzo. Ik kan me ook niet meer verder ontwikkelen. Dus ik kom ook jonger over en loop daardoor steeds tegen de lamp.

En ja had het zelf kunnen doen maar dat wist ik echt niet toen ik 18 was. Ik ben er sinds kort pas mee bezig. Maar ik maak sowieso geen kans meer want sta onderaan de wachtlijst.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
09-12-2018 14:35
Ik ben 26 dus wil wel iets met fatsoenlijke ruimtes. Zodat ik al mijn spullen kwijt kan en me ook thuis voel. Een kleine kamer is ook verschrikkelijk.
Ik merk dat als je echt iets leuks wil huren dit al snel 1000€ kost ja dat is gewoon echt veel te veel. Het is inderdaad belachelijk duur allemaal.

Een studio is al 700-800 euro soms.

Hoe oud ben jij eigenlijk?
Precies. Als je alleenstaand bent wordt het sowieso al lastiger. Ik ben 24, bijna 25. Heb me op mijn 21e pas ingeschreven, stom natuurlijk, maar tijdens mijn studie altijd de intentie gehad om naar het buitenland te gaan totdat er tijdens mijn afstudeerperiode iets anders op mijn pad kwam. Momenteel zit ik in de ziektewet, vandaar dat kopen even niet mogelijk is, maar begin in januari weer met reintegratie.
Alle reacties Link kopieren
Particulier huren kan wel hoor, dat heb ik ook gedaan. De eerste keer (studio) was ik 20 en zonder inkomen (want student) en de tweede keer 24 (appartement) met inkomen, maar geen vast inkomen, maar dat vond de verhuurder geen probleem. Je moet wel op zoek naar iemand die jou als huurder wil, dat heeft me ook wel even gekost.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
09-12-2018 14:35

Mijn ouders hebben me nooit ingeschreven.
Want zelf kan je dat niet? Ik wist niet dat dat een taak van ouders was. Toen ik 18 werd heb ik dat meteen zelf gedaan. Nooit gebruik van gemaakt overigens want via via aan een etage gekomen samen met man en later gekocht.
CleopatraVII schreef:
09-12-2018 14:42
Particulier huren kan wel hoor, dat heb ik ook gedaan. De eerste keer (studio) was ik 20 en zonder inkomen (want student) en de tweede keer 24 (appartement) met inkomen, maar geen vast inkomen, maar dat vond de verhuurder geen probleem. Je moet wel op zoek naar iemand die jou als huurder wil, dat heeft me ook wel even gekost.

Dat was zeker twintig jaar geleden? Want tegenwoordig lukt je dat echt niet meer. Of je moet iemand kennen.
Goh, kijk eens om je heen. Veel mensen beginnen op een kamer. Is dat te min voor je, dan moet je meer gaan werken, zodat je iets duurders en groters kan betalen. Gekke gedachte dat je daar recht op zou hebben, zonder dat je het kan betalen?

Welkom in de echte wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven