Storing verwarming

17-12-2018 16:17 20 berichten
Ik woon in een appartementen complex met collectieve verwarming. Ergens in het gebouw is een CV ruimte waar alleen de woningstichting en een bepaald installatie bedrijf bij kan. Het is allemaal best oud hier in het complex. Niet geïsoleerd. Wel dubbel glas maar die zijn altijd zeik nat, en als ik op de bank zit (met rug naar raam) dan voel ik altijd een briesje in Mn nek.
Op zich heb ik niet vaak de verwarming aan, omdat er naast, onder en boven mij gestookt word is het meestal wel behaaglijk thuis.
Maar, de verwarming heeft sinds vorig jaar steeds meer storingen. Vorig jaar ook erg veel, duurt dan ook erg lang voor her gemaakt is. Soms zit er een nacht tussen.

Vanmiddag de verwarming aangezet en werd maar niet warm. Heb drie radiatoren en alle drie vol aan gezet. Alles blijft koud. Inmiddels had ik al gebeld hiervoor. En er is net iemand geweest, ondanks dat ik zei ik heb geen eigen CV of thermostaat er is ergens een algemene ruimte. Komt die toch mijn radiatoren controleren, daar ligt het niet aan zei die want alle buizen zijn koud.
Maar ze hebben op dit moment van niemand klachten gehad. Alleen van mij. Dus er komt misschien nog voor 17u iemand naar het pand. Met de nadruk op misschien want hij zei dat de werkdag om 17u klaar was. Hij had ook geen sleutels bij.

Maar ik vraag mij af, na alle ellende van vorig jaar, of ze het kunnen maken om er een nacht tussen te laten en de volgende werkdag er naar kijken? Ook geen compensatie of iets gehad vorig jaar voor alle keren dat ie het niet deed. En dat was toen midden winter, dat ik zat te klappertanden in bed.
Ben ook lichtelijk pissig. Omdat ik geen zin heb dat dit weer vaste prik gaat worden aanstaande winter.

Kunnen ze het maken de verwarming pas volgende dag maken?

Totaal aantal stemmen: 19

Nee (32%)
Ja (68%)
Is afhankelijk van het servicecontract dat er is afgesloten. Mogen jullie trouwens zélf naar de storingsdienst bellen? Normaal is er een beheerder die dat doet.
Nee had de woningstichting gebeld en die verbonden mij door. Als je buiten kantooruren belt naar de woningstichting kan je via een keuzemenu direct contact krijgen met diverse stoorningsdiensten.

Hoor wel water stromen door de buizen, net werd de verwarming even warm, maar binnen een minuut weer koud aan het worden
Alle reacties Link kopieren
Hier al maanden problemen met de verwarming. Nieuwe ketel dus alle verwarmingen waren leeg. Nu zit er weer water in maar ook enorm veel lucht.
Het is al sinds september een probleem en het is voorlopig nog niet opgelost want ze kunnen alleen ontluchten als alle verwarmingen in het pand (160 woningen) open staan.
En dan nog zijn er woningen waarbij het handmatig gedaan moet worden (bij mij onder andere)
Als ik bel zeggen ze dat ze terug bellen maar zit nog steeds te wachten.

Ze hebben het gewoon vreselijk druk in deze tijd.
Leuk? Nee, maar het is niet anders.
De monteur heeft net ook ontlucht bij mij. Zat geen lucht in, want vraag mijn opa elk jaar dat even te doen. Maar wat raar dat dan alle verwarmingen open moeten zijn. Weet namelijk dat een vriendin, onder andere ook directe onderbuurvrouw de verwarming uit heeft staan want ze is niet thuis. En Mn buurman heeft volgens mij zelden zijn verwarming aan.
Maar goed, hier nog nooit wat fout gegaan met ontluchten

Maar wel echt erg dat ze er niks aan doen bij jou. Moet er niet aan denken dat ze dat hier doen. Gelukkig krijgen we wel binnenkort nieuwe ramen, die extra dik en isolerend zijn. Maar ja, de vraag is wanneer
Alle reacties Link kopieren
Chiiaraaaaa schreef:
17-12-2018 16:26
Nee had de woningstichting gebeld en die verbonden mij door. Als je buiten kantooruren belt naar de woningstichting kan je via een keuzemenu direct contact krijgen met diverse stoorningsdiensten.

Hoor wel water stromen door de buizen, net werd de verwarming even warm, maar binnen een minuut weer koud aan het worden
Ontlucht jij je radiatoren wel eens?

eh ja dus :D
Alle reacties Link kopieren
Vraag je buren wat zij ervaren. Samen sta je sterker tegenover de woningbouw.

Succes en hopelijk niet te koud vannacht!
sparkandshine schreef:
17-12-2018 16:42
Vraag je buren wat zij ervaren. Samen sta je sterker tegenover de woningbouw.

Succes en hopelijk niet te koud vannacht!
Goed idee, zal straks even de buurman aanspreken. Toevallig woont een van de grootouders van een vriendin hier, en die heeft op mijn verzoek gebeld en daar was ook geen verwarming. En het is dat die vriendin niet thuis is, maar durf te wedden dat zij dan ook geen warmte heeft
Natuurlijk kunnen ze dat maken. Het is nergens voor nodig om 's nachts de verwarming aan te hebben.
ñuca schreef:
17-12-2018 16:54
Natuurlijk kunnen ze dat maken. Het is nergens voor nodig om 's nachts de verwarming aan te hebben.
Een warm huis is sowieso fijn in de tijd tot je naar bed gaat. Het koud hebben terwijl je elke maand een flink bedrag betaald voor verwarming vind ik dan ook weer jammer.
Aangezien dit vroeger senioren woningen waren, ben ik benieuwd of het handje vol senioren wat hier woont er ook zo over denkt, of liever in de kou liggen :)
Alle reacties Link kopieren
Tijdens het stookseizoen is het altijd heel erg druk bij de CV installateurs. En ze hebben echt geen kastje waaruit ze de monteurs uit kunnen trekken. Die staan allemaal ingepland op andere klussen. Als ze de volgende dag voor je deur staan vind ik dat netjes.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Ik vind het al snel dat ze morgen kunnen komen.


Als ik hier een hersteller te pakken probeer te krijgen, zijn we zo minstens 3 dagen verder.

Als je dan nog te dealen hebt met wonningbouw, sleutels, iemand die daarmee moet afkomen, ...


Je kan niet ergens een elektrisch vuurtje op de kop tikken voor zulke noodsituaties?
Alle reacties Link kopieren
Als de ramen bij jou steeds nat zijn moet je beter luchten.

Droge lucht is makkelijker op te warmen dan vochtige lucht.

Kan je niet met een aantal buren langsgaan bij de woningbouwvereniging dat er nu toch echt een keer iets aan de verward ming moet worden gedaan.

Je
Helaas heb ik hier ook last van gehad de afgelopen weken, lauwe kachels, ook als monteurs zijn geweest en dan ook nog met enkele ramen (oud gebouwtje). Wij hebben toen met zo'n 5 man gebeld (besproken in de groepsapp van het gebouw) en toen hebben ze het eindelijk opgelost, wel de volgende dag inderdaad. En zodra hij het weer niet doet, meteen bellen! Vanavond nog maar even een extra dekentje over ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het niet goed functioneren van de cv is zelfs een reden om minder huur te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Kaarsen aan. Een hete pan op je schoot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
17-12-2018 18:19
Het niet goed functioneren van de cv is zelfs een reden om minder huur te betalen.
Heb je daar een link over? Hier is het namelijk al sinds september een probleem en de oplossing lijkt nog niet in zicht.
Alle reacties Link kopieren
https://www.huurcommissie.nl/fileadmin/ ... i_2017.pdf
Helemaal onderaan pagina 15.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
18-12-2018 10:21
https://www.huurcommissie.nl/fileadmin/ ... i_2017.pdf
Helemaal onderaan pagina 15.
Dank je wel. Heb gelijk de woningbouw gebeld maar degen die er over gaat is natuurlijk niet bereikbaar.
De verwarming doet het inmiddels weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven