Wonen in Castricum - versie 2019

30-01-2019 11:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik weet het: er zijn al eerdere posts geweest over wonen in Castricum, maar deze zijn inmiddels aardig gedateerd. Ik kan me voorstellen dat er intussen wel het één en ander veranderd is, en daarom toch nog een nieuwe post over dit onderwerp.

Mijn man en ik overwegen naar Castricum te verhuizen met onze twee kleine kinderen (0 en 2), maar graag zouden we ervaringen willen horen van mensen die er wonen/gewoond hebben/vrienden hebben wonen; wat voor dorp is het? We zijn op de hoogte van alle praktische voor- en nadelen (veel voorzieningen, vlakbij strand, scholen, treinverbinding, slechte aansluiting snelweg etc), mijn vraag zit meer op het abstracte niveau: is het nog altijd zo kak en 'geslaagd' en gericht op status als ooit de reputatie was? (hoop het niet, stiekem :)) Is het een geschikte plek voor kinderen om op te groeien - en dan doel ik dus niet op voorzieningen want die zijn er in ruime mate, maar vooral op veiligheid/criminaliteit/hangjeugd/goede of slechte invloeden etc.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes, M.
There is a crack in everything. That's how the light gets in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken twee boeven die daar wonen, hun namen beginnen met een A en een G.
En drie hangjongeren, R, V en M.
Nog een vrouw met een slechte invloed, haar naam begint ook met een A.
karin6789 schreef:
30-01-2019 11:41
Ik ken twee boeven die daar wonen, hun namen beginnen met een A en een G.
En drie hangjongeren, R, V en M.
Nog een vrouw met een slechte invloed, haar naam begint ook met een A.
:proud:
Even serieus huur eens een paar weekenden/midweek buiten schoolvakanties om een huisje in die buurt.
En ga het "dorp"eens verkennen.
Heerlijk dorp. Ik zou er zou gaan wonen.
Ja hoor, die kakkers wonen er zeker nog. Maar je weet het; liever een kakker dan een stakker...
Maar er woont van alles, het zou een beetje raar zijn vanwege deze mensen daar niet te gaan wonen. Kakkers heb je overal, net zoals alto's, zwaar-gelovigen, veganisten, hipsters, aso's, tokkie's en weet ik wat voor een soorten nog meer als je in hokjes wilt denken.
Kijk of je de algemene sfeer prettig vindt en bedenk dat je niet hoeft om te gaan met mensen die je niet leuk vindt. Nou ja, misschien wel omgaan, maar vrienden hoef je niet met iedereen te worden.
Alle reacties Link kopieren
Het is een dure gemeente, dus mensen hebben oha wel geld. Het is echter niet te vergelijken met een dorp als Bloemendaal. De ‘kakheid’ verschilt ook wel per buurt en per school.

Ik vind het veilig, ook al gebeurt er hier en daar wel eens wat.
Alle reacties Link kopieren
Castricum is niet kak. Daarbij waarom zou je je daar druk om maken. Ik woon een dorp verder. Prima voorzieningen en ik ben meteen opgenomen in de gemeenschap en allerlei clubjes. Strand en bos om de hoek. Wat wil je nog meer?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Prima dorp om in te wonen, ook voor kinderen om in op te groeien.
anoniem_376459 wijzigde dit bericht op 02-05-2019 11:36
55.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de reacties en ervaringen!

Natuurlijk: in hokjes denken is niet oké en het helpt ook niet bovendien. Dat is ook eigenlijk niet waar het me om gaat. Ik wil graag een soort sfeerbeeld ontwikkelen op basis van andere mensen hun ervaringen in het dorp. Maar verder moeten we het inderdaad gewoon zelf gaan ervaren natuurlijk. De tip van huisje huren in de buurt en het dorp verkennen vind ik een goede!
There is a crack in everything. That's how the light gets in.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon een paar kilometer verderop. De gangbare mening hier is dat er in Castricum boeren wonen, geen kak :monkey:
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
.
pasini wijzigde dit bericht op 09-02-2019 17:51
Reden: Herkenbaarheid
98.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tutjebelletje schreef:
07-02-2019 14:30
Ik woon een paar kilometer verderop. De gangbare mening hier is dat er in Castricum boeren wonen, geen kak :monkey:
Grappig, het is blijkbaar echt een kwestie van perspectief :) Goede relativering, dank je wel!
There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven