nieuw aanrechtblad

19-04-2019 12:37 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

wij hebben een keuken van 11 jaar oud met zo'n houtkleurig kunststof aanrechtblad. het bestaat uit twee delen, een deel van 3m tegen de muur met een kookplaat er in, en een eiland van ruim 3 meter lang * 1m breed waarin een wasbak zit. Bij het eiland zit aan de zijkant 7cm brede delen van het aanrechtblad als afwerking. Het blad heeft over de lange kant ook een bredere afwerking (ook 7cm?).

Nu heeft dat blad al jaren lang witte vlekjes overal, met name bij de kraan en er om heen. Niet schoon te krijgen, het zit in het blad zelf alsof het een schimmel is ofzo en het verspreid telkens meer. Het ziet er nu voor de helft van het blad al uit alsof het enorm vies is.

Ik wil het blad gaan vervangen maar dat is nogal een kostenpost. Volgens mij is het niet moeilijk maar die zijkanten zijn niet standaard. Het liefst zou ik het ook laten plaatsen, man heeft wat dat betreft linkerhanden.

Waar zou ik relatief goedkoop alleen de aanrechtbladen kunnen kopen? heeft iemand ervaring of aanbevelingen? en wat voor materiaal zouden jullie gebruiken voor het nieuwe blad?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens bij verschillende keukenboeren informeren naar de mogelijkheden. Zij kunnen het er in ieder geval goed voor je plaatsen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een man die handig is en doe zelf ook vanalles ,we hebben pas een eiken aanrechtblad gekocht , ik heb daar wel dagenlang internet voor af zitten struinen voor een leuk prijsje 6 provincies verder :rofl: maar ik was wel goedkoop uit.

Gewoon bij bouwmarkten of evt bij mensen die hun bestaande keuken willen veranderen ,ivm verhuiing /andere smaak of gewoon omdat ze een andere willen is vaak het blad nog prima in orde daar kun je voor rondkijken in verkoophoekjes of sites.
In de bouwmarkten valt de prijs ook best mee er zijn zoveel prijsklassen in ! En dan een handige harry opsnorren die het voor een kleine bijdrage wil doen of iemand uit je omgeving die het wil maken en die die je als tegenprestatie uitnodigd voor een bbq of zo ?
IKEA
Ikea is het blad wel goedkoop maar die plaatsen het blad niet als ze zelf de keuken niet hebben geplaatst. Wij hebben gewoon een blad uitgezocht bij een keukenzaak om die reden. De rest van de keuken is wel IKEA.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
19-04-2019 12:57
IKEA
.
Maar je hoort toch altijd dat Ikea alleen voor standaardmaten is? Dat lijkt me niet passend bij een bestaande keuken waarop het blad aangepast moet worden ipv Anderson?

TO, ik ben na ruim 10 jaar nog steeds erg tevreden met gezoet composiet. Vlekt wel, maar met een sponsje en wat jif is dat zo weg.
Alle reacties Link kopieren
Het blad maken ze op maar in Ikea hoor
Alle reacties Link kopieren
Hornbach eventueel? Vrienden hebben daar een aanrechtblad vandaan, maar die hebben zelf een soort van keuken renovatie gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Bij de bouwmarkten, zoals Hornbach, heb ik nog geen brede aanrechtbladen gezien van 1m diep, laat staan een van >3m lang. Datzelfde is het probleem met marktplaats, dit zijn maten die niet veel voorkomen. Ik wil/kan de maten niet veranderen ivm de kastjes er onder, en de vloer die aangepast is aan de keuken.

Erizito, bedankt voor de tip van gezoet composiet daar ga ik op google.

Wat betreft de ikea, volgens mij zijn daar ook voornamelijk standaardbladen en ik vraag me dan of of ze zo'n brede zijkant kunnen maken. maar ik ga er nog eens naar toe om na te vragen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/cate ... alculator/
Alle reacties Link kopieren
123werkbladen.nl

Ik zou gaan voor composiet, kan overal tegen, onverwoestbaar. Wel wat prijziger. Deze mensen komen ook plaatsen, ook al hebben ze de keuken niet geplaatst. Sturen ook een inmeter.
Wij hebben vorig jaar bij de formido een keukenblad gekocht voor weinig.
Nog elke dag zo blij mee!

https://m.formido.nl/innova-werkblad-an ... 72561.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weleens zelf gedaan maar toen hoefde er alleen een gootsteen in. Het was vooral erg zwaar maar toen het eenmaal lag appeltje eitje. Vastkitten, gat aftekenen, uitzagen met decoupeerzaag, gootsteen erin en vastdraaien aan de sifon.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Libra, ook bij de formido zie ik geen bladen van 1m breed

retrostar ik geloof ook dat het geen hogere wiskunde is. maar een blad van 1m bij 3.2m daar ga ik niet zelf mee knutselen. stel dat het verkeerd gaat dan kost het me te veel geld.

deijscoboer bedankt voor de tip. Composiet klinkt inderdaad goed. En een bedrijf dat zowel komt meten als plaatsen helemaal. ik zie dat ze een winkel in Tiel hebben, dat is niet om de hoek maar ik denk wel de moeite waard. Daarnaast misschien nog naar een lokale keukenboer maar ik ben bang dat dat veel duurder is.

Chentolove ik heb bij ikea gekeken maar ik kan daar niet de maten opgeven die ik wil met de zijsteunen er bij.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Sinds wij een natuurstenen aanrecht hebben, heb ik in al mijn shirts gaatjes van tegen het blad leunen. Blijkbaar werkt de rand als een soort keramisch mes. Bij mijn vorige kunststof blad had ik er nooit last van. Jammer dat ik dat niet van te voren wist, want dan had ik het blad met afgeronde kanten laten slijpen. Dat is dus wel een dingetje om rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben een belgisch hardstenen blad van stone center. Die hebben vaak leuke kortingsacties ook en plaatsen ook netjes. Ik heb ook geen last van gaatjes in mijn shirt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad ook met natuursteenbedrijven direct contact opnemen, hier halen de keukenboeren het namelijk ook vandaan.
Zij hebben diverse materialen waaronder ook composiet en vaak monsters liggen en kunnen direct een prijs afgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven